Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 23. 9. 2021 meniny má Zdenka

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Dnes populárne články
Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (ODPOVEDÁ POLICAJTKA) Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (ODPOVEDÁ POLICAJTKA)
Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy zlodejov vypísal obrovskú odmenu Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy…
David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom do USA? David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom…
Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov vrátil bez nej. Mlčal, zatiaľ čo jej mŕtve telo našli v národnom parku Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov…
Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe. Zelená zostáva už len Dunajská Streda Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe.…
Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci podvádzajú, oslavy presúvajú do lepších okresov, tvrdia analytici Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci…
Tech - Autá

V predstihu sme vyskúšali najväčšiu tohtoročnú novinku značky Mercedes-Benz. Aká je nová trieda C?

V rámci prvých jázd sme si sadli za volant verzií C 200, C 300 a C 220d.

Martin Mičuda
26. júl 2021, 10:30 Čas čítania: 4:00
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
V predstihu sme vyskúšali najväčšiu tohtoročnú novinku značky Mercedes-Benz. Aká je nová trieda C?
Zdroj: REFRESHER/MARTINZMARTINA
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
26. júl 2021, 10:30
Čas čítania: 4:00

V predstihu sme vyskúšali najväčšiu tohtoročnú novinku značky Mercedes-Benz. Aká je nová trieda C?

V rámci prvých jázd sme si sadli za volant verzií C 200, C 300 a C 220d.

Martin Mičuda
26. júl 2021, 10:30
Čas čítania: 4:00
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
V predstihu sme vyskúšali najväčšiu tohtoročnú novinku značky Mercedes-Benz. Aká je nová trieda C?
Zdroj: REFRESHER/MARTINZMARTINA

Mercedes-Benz nám koncom februára predstavil svoju najväčšiu tohtoročnú novinku, ktorá je zároveň aj jedným z vôbec najdôležitejších automobilových prírastkov pre rok 2021. Ešte skôr, ako sa dostane úplne nová trieda C k domácim testom, sme sa v predstihu zúčastnili na dynamickej prezentácii. V rámci zaujímavej trasy naprieč Slovenskom (Bratislava – Banská Štiavnica) sme tak mali tú česť okúsiť kvality a prednosti novej generácie, a to hneď v niekoľkých verziách.

  

 

Už naše prvé stretnutie pri preberaní vozidla odhalilo, že céčko nielen rozmerovo narástlo (4751 × 1 820 × 1 438 mm), ale aj vizuálne dospelo. Áno, tak ako pri predchodcovi, aj nová generácia je citeľne ovplyvnená novou vlajkovou loďou a aj tentoraz tak môžeme s menším zveličením vyhlásiť, že ide o zmenšené esko. 

 

Zdroj: REFRESHER/MARTINZMARTINA

Revolučná svetelná technika

S čím sme však veľmi nerátali, je skutočnosť, že z triedy S si novinka prevzala aj revolučnú svetelnú techniku Digital Light, ktorá dokáže premietať symboly priamo na vozovku. Dokonca, ako nám bolo povedané, na rozdiel od eska v céčku je už táto technológia homologizovaná aj pre náš trh, žiaľ, počas dňa sme jej prednosti, pochopiteľne, nemali možnosť vyskúšať. Digitálne svetlá s rozlíšením až 2,6 milióna pixelov zaujmú svojou prepracovanou grafikou, nám však do oka ešte viac padlo nové vyhotovenie masky – v rámci športového paketu AMG Line totiž mriežku chladiča vypĺňa sieť efektných hviezdičiek.

 

Najväčšie zmeny sa udiali vzadu, kde doterajšie vertikálne umiestnené svetlá v rohoch karosérie nahradili horizontálne svetlomety s pútavou grafikou. Aj vďaka tomu sa tak medzigeneračne rozšíril nakladací otvor do batožinového priestoru, ktorý má po novom 455 litrov. Mimochodom, súčasťou už základnej výbavy je full-LED svetelná technológia na oboch koncoch vozidla.

 

 

 

Naďalej platí, že C to vizuálne vo všeobecnosti hrá skôr na elegantnú než vyslovene športovú nôtu, paket AMG Line však dodá usadlému dizajnu väčší šmrnc – agresívnejšie a členitejšie nárazníky, vytiahnuté bočné prahy či naznačené koncovky výfuku vzadu. Tie sú však, bohužiaľ, vo všetkých verziách zaslepené. Po vizuálnej stránke sa nám teda síce najviac páčilo modré C 300 v športovom pakete s 19" AMG diskami, privítali sme však možnosť obhliadnuť si a vyskúšať aj kúsok s priemernou výbavou – modré C 220d bez športového paketu a na 18" diskoch vyzerá veľmi elegantne.

 

Zdroj: REFRESHER/MARTINZMARTINA

Najsilnejšou stránkou interiér

Aj vďaka bohatšej základnej výbave tak nová trieda C vyzerá aj v bežných verziách veľmi obstojne a zároveň hodnotne, najviac však, pochopiteľne, vyznejú nové krivky pri vrcholných konfiguráciách. Spomeňme pritom, že automobilka zapracovala aj na aerodynamike, pretože koeficient aerodynamického odporu vzduchu má hodnotu len 0,24. Čím nás však nová generácia oslovila najviac, je interiér.

 

Ten sa nesie v identickej koncepcií ako väčšie S, tu však dizajnéri siahli po športovejšie orientovanom vyhotovení. Vôbec prvýkrát v prípade triedy C je tak stredový panel natočený na vodiča, čím je docielený športovejší pocit.  Stredový displej má 9,5" a vo vrcholnej konfigurácii „len“ 11,9" (v S 12,8"), zatiaľ čo štandardne dodávané digitálne budíky majú 10,25", respektíve 12,3". Filozofia ovládania tak po novom stavia na dotykový displej, združený ovládací prvok sa zo stredovej konzoly úplne vytratil.

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 2435 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC

 

Naživo pôsobí kokpit mimoriadne hodnotným dojmom a kombinuje prvky elegancie a športovosti. Osobne nám veľmi vyhovuje umiestnenie stredového displeja, ktorý je perfektne poruke, a zároveň oceňujeme, že v jeho spodnej časti je vždy pripnutý panel klimatizácie, takže kvôli jej nastaveniu nemusíš loviť v infotainmente. Samotná obsluha je pritom veľmi intuitívna, vo výsledku tak ide o jedno z najlepších riešení medzi dotykovými ovládacími prvkami na trhu.

 

Naopak, viac sme bojovali s dotykovými plochami na volante, na ktoré je potrebný zvyk a väčší cvik. Škoda, že Mercedes-Benz upustil od riešenia zo starších modelov s prioritne fyzickými tlačidlami, ktoré dopĺňali dotykové plochy. Samotný tvar volantu, jeho spracovanie a aj hrúbka venca sa nám však veľmi páčili. 

 

Zdroj: REFRESHER/MARTINZMARTINA

Výrazne športovejší temperament 

Jedným z highlightov novej generácie, a to aj v porovnaní s konkurenciou, je revolučný systém My MBUX s nádherným prostredím, prvkami rozšírenej reality, vylepšeným hlasovým ovládaním, umelou inteligenciou, no a chýbať, pochopiteľne, nemôže ani veľkolepý head-up displej. Lepší systém v tomto momente na trhu nenájdeš. S interiérom sa lúčime s poznatkom, že vnútri je trieda C medzigeneračne o čosi priestrannejšia – vpredu relevantné zmeny nie je badať, naopak, vzadu majú pasažieri o viac ako 2 centimetre viac miesta na nohy.

 

 

S príchodom generácie W206 sa však tie najradikálnejšie zmeny odohrali pod kapotou – ako odpoveď na aktuálne emisné normy sa z ponuky vytratil nielen 4-litrový osemvalec, ale aj šesťvalce. Nové C je zároveň už štandardne mild-hybridom so 48 V elektrickým systémom a s 20-koňovým elektromotorom v 9-stupňovej automatickej prevodovke. My sme mali možnosť vyskúšať tieto motorické verzie s pozdĺžne umiestnenými štvorvalcami a zadným pohonom:

 

  • C 200 – 1.5 R4, 150 kW/204 + 20 koní & 300 Nm
  • C 300 – 2.0 R4, 190 kW/258 + 20 koní & 400 Nm
  • C 220d – 2.0 R4, 147 kW/200 + 20 koní & 440 NM

 

Najviac nám nepochybne učaroval práve benzínový dvojliter s príjemnou zvukovou kulisou, hladkým chodom a veľmi slušnou dynamikou. Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne tento variant za rovných 6 sekúnd, do istej miery k tomu prispieva aj prítomná elektrifikácia. Je nám však jasné, že väčšina zákazníkov siahne po osvedčenej naftovej verzii C 220d, ktorá si rovnako výkonnostne polepšila. Dieselový agregát má vo vysokých rýchlostiach hrubší zvukový prejav, ale pri pokojnej jazde vodič neraz nemá ani pocit, že pod kapotou je naftová jednotka.

 

Zdroj: REFRESHER/MARTINZMARTINA

 

Najmenší motor z prítomných verzií (C 200 s 1,5-kou) mal vo vyšších rýchlostiach miestami ešte lepší zvukový prejav ako 2-litrové C 300. Podľa našich informácií pritom Mercedes-Benz nepoužíva prifarbovanie zvuku do reproduktorov. Asi ťa neprekvapíme, že dvojliter ma výbušnejší temperament a pocitovo agresívnejšie dávkovanie výkonu, základná 1,5-ka však vôbec neurazí a svojou kultivovanosťou nám prišla lepšie vyladená ako predošlá 1,6-ka.

 

 

Nová trieda C nás však najviac prekvapila naladením podvozka, riadenia a celkovým jazdným prejavom. Z niekdajšieho skôr pokojného až plavného sedanu totiž zrazu viac cítiť športovejší temperament a šoférskejšie zážitky. Riadenie je tuhšie, podvozok rovnako príjemne tuhý a miestami sme sa až nevedeli ubrániť dojmu, že jazdné vlastnosti pripomínajú konkurenčný rad 3 od BMW. Akoby céčko medzigeneračne viac pritvrdilo a snažilo sa v rámci klasického modelového portfólia (C, E a S) najviac orientovať na šoféra a jazdné vlastnosti ako také.

 

V športovom nastavení a manuálnom režime radenia vie prevodovka decentne kopnúť, výhradne zadný pohon do zákrut perfektne stáča vozidlo a aj cez volant vodič relatívne dobre cíti to, čo sa deje pod kolesami. Z triedy C sa tak stal viac športovo až dynamicky orientovaný model než len pohodlný elegán. Už teraz sa tešíme na plnohodnotný test, keď preveríme jednotlivé atribúty vozidla detailnejšie.

 

Zobraziť galériu 13
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: REFRESHER/MARTINZMARTINA
NAHOR
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news
pred 43 minútami
Záhadné úmrtie Gabby Petitovej vynieslo na svetlo ďalšie zmiznutie. Lauren Cho sa stratila na road tripe s bývalým priateľom.
pred hodinou
Netflix oznamuje 2. sériu Tiger King. Uvidíme ju už koncom roka, z väzenia sa v nej zúčastnil aj Joe Exotic.
viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Dnes populárne články
Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (ODPOVEDÁ POLICAJTKA) Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (ODPOVEDÁ POLICAJTKA)
Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy zlodejov vypísal obrovskú odmenu Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy zlodejov…
David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom do USA? David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom do USA?
Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov vrátil bez nej. Mlčal, zatiaľ čo jej mŕtve telo našli v národnom parku Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov vrátil…
Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe. Zelená zostáva už len Dunajská Streda Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe. Zelená…
Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci podvádzajú, oslavy presúvajú do lepších okresov, tvrdia analytici Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci…
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť