Aké je dlho-očakávané elektrické Porsche?
Presne pred rokom Porsche začalo písať novú kapitolu. Po koncepte Mission E z roku 2015 a niekoľkých iných modelov nám totiž nemecký výrobca prémiových športových vozidiel predstavil svoj prvý sériový elektromobil. Príchod modelu Taycan sprevádzali veľké očakávania, a ako naznačili už papierové údaje, o revolúciu nejde len v radoch Porsche, ale aj medzi elektromobilmi celkovo.
Taycan môžeme považovať za prvý sériovo vyrábaný, čisto elektrický športový automobil na svete. Refresher ti exkluzívne prináša dojmy z autentického testu verzie Taycan 4S Performance Plus.
Exteriér
Aj keď je Taycan čistý elektromobil, stále je to Porsche so svojou charakteristickou a charizmatickou identitou. Nemá žiadne zbytočné výstrelky, na aké sme si v poslednom čase medzi elektrickými autami zvykli. Keď sa však na Taycan pozrieš, niektoré prvky ti dajú na prvý pohľad najavo, že je to elektrické auto.
Dizajn vychádza z konceptu Mission E. Už v roku 2015 totiž štúdia naznačila, že 4-dverová sériovka bude špička dizajnu a realita to aj potvrdila. Taycan vyzerá veľmi moderne, miestami až futuristicky, a vytvára okolo seba auru niečoho špeciálneho. Keďže nemá spaľovací motor, predná kapota je posadená nízko. Auto meria celkovo na výšku len 1 378 milimetrov.
Okrem toho, že Taycan atleticky a aerodynamicky vyzerá, potvrdzuje to aj číslami – koeficient aerodynamického odporu vzduchu má hodnotu len 0,22, čo je rekord v rámci modelov Porsche. Vďačí za to nielen tvaru karosérie a zakrytému podvozku, ale aj efektne zapusteným kľučkám, ktoré sa vysunú automaticky po odomknutí, respektíve priložení ruky.
Dizajnovo čisté sú aj viečka s konektormi na nabíjanie. Sú na oboch stranách za prednou nápravou, otvárajú sa automaticky po priložení ruky na naznačené výstupky. Pekné sú aj čelné Matrix-LED svetlomety – grafika tradičnej štvorice svietiacich prvkov denného svietenia vyzerá dobre a adaptívna svetelná technika funguje v noci perfektne.