Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 17. 10. 2019 meniny má Hedviga

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
6
Martin Mičuda
4. september 2019, 17:48

Toto je zabijak Tesly od Porsche. Taycan má úchvatnú techniku v každom ohľade

Dlho očakávané elektrické Porsche bolo odhalené.

Martin Mičuda
4. september 2019, 17:48
Toto je zabijak Tesly od Porsche. Taycan má úchvatnú techniku v každom ohľade
Zdroj: porsche.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
6
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Dočkali sme sa. Predovšetkým posledné mesiace sa azda najväčšia pozornosť v prípade elektrických áut sústreďovala do úplne nového Porsche Taycan. Po uplynulých minútach je prvé sériové elektrické Porsche realitou a naozaj do istej miery môžeme povedať, že novinka je gamechanger medzi elektromobilmi, a to hneď z viacerých dôvodov.

Taycan je totiž naozaj prvým čisto elektrickým športovým sériovým autom na svete (nie, žiadna doposiaľ vyrobená produkčná Tesla športová v pravom zmysle nie je). Tento model predstavuje pre nemeckú automobilku nový začiatok a od novinky si sľubuje veľké veci. Taycan sa zároveň pýši technikou, ktorá medzi doposiaľ predstavenými elektromobilmi nemá obdobu, či už po stránke výkonu alebo rýchlosti nabíjania.

 

porsche taycan

 

Samozrejme, pozornosť sa upriamuje najmä do techniky, preto prejdime rovno k veci. Pointou novinky sú dva elektromotory, ktorých kombinovaný výkon záleží od verzie – Taycan Turbo disponuje silou 500 kW / 670 koní, zatiaľ čo Taycan Turbo S má až 560 kW / 761 koní. Samozrejme, nechýba funkcia Launch Control i Overboost, vďaka ktorým dokáže S-kový variant akcelerovať z 0 na 96 km/h len za 2,6 sekundy, zatiaľ čo slabší Taycan Turbo túto disciplínu zvládne za 3 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch modelov je 260 km/h.

 

 

Zadný elektromotor má pritom 2-rýchlostnú prevodovku, ktorú vyvíjalo samotné Porsche. Jej prvý stupeň zabezpečuje rýchlu akceleráciu, zatiaľ čo druhý maximálne rýchlosti. Poháňané sú, pochopiteľne, obe nápravy, samotná energia pritom pochádza z akumulátorov s kapacitou 93,4 kW/h.  Isté sklamanie môže predstavovať nabíjanie – ukazuje sa, že Taycan napokon nebude podporovať až 350 kW, ale "len" 270 kW ultra-rýchle nabíjanie.

 

Stále ide ale o mimoriadne zaujímavý a vlastne i tak rekordný údaj. Pre porovnanie, Audi e-tron, Jaguar i-Pace či niektoré Tesly podporujú maximálne 150 kW nabíjanie, taký Mercedes-Benz EQC len 110 kW. V praxi to znamená toľko, že z 5 na 80 % sa dokážú pri takejto rýchlosti nabiť akumulátory za 22 minút. Inými slovami, 5 minút nabíjania by malo zabezpečiť dojazd približne 100 kilometrov, čo už naozaj znie viac než dobre.

 

Automobilka uvádza, že papierový dojazd verzie Turbo S je 412 kilometrov, zatiaľ čo verzia Turbo by mala na jedno nabíjanie absolvovať vyše 450 kilomterov (podľa WLTP). Dodajme, že Taycan je pritom prvým elektrickým sériovým autom na svete, ktoré používa elektrický systém s napätím až 800 V, miesto 400 V.

 

porsche taycan

 

Ďalšia revolúcia sa odohráva priamo v interiéri, ktorý Porsche poriadne prepracovalo. I keď sa kokpit naďalej drží tradičného dizajnu a rozloženia jednotlivých ovládacích prvkov vrátane pätice okrúhlych budíkov, analógové riešenie je minulosťou. 

 

Palubovku tvoria až 4 veľké obrazovky! Digitálne dostali zahnutý, až 16,8" displej, ktorý vôbec po prvýkrát v histórii značky Porsche úplne odsúva analógové ukazovatele. Centrom palubovky je napokon dotykový 10,9" displej infotainmentu, zatiaľ čo v spodnej časti umiestnený 8,4" displej slúži predovšetkým na ovládanie klimatizácie. Na záver pribudol rozmerný displej o veľkosti 10,9", ten si miesto našiel pred spolujazdcom, kde sa môže ocitnúť za príplatok.

 

Funkcionalita štvrtej obrazovky je viac-menej zhodná s centrálnym displejom multimediálneho systému.  Jednou z predností infotainmentu je napríklad predplatné Apple Music na šesť mesiacov (prvé sériové auto s takto integrovanou funkciou) či Apple CarPlay bez nutnosti prepojenia káblom. Android Auto paradoxne k dispozícii nebude, to sa dalo ale ostatne asi čakať, keďže už nejaký piatok je zrejmé, že Porsche spojilo sily s konkurenčnou spoločnosťou Apple. 

 

porsche taycan

 

Po dizajnovej stránke sme svedkami v podstate len oprášených línií konceptu Mission E z roku 2015, to ale nepovažujeme za zlú správu. Práve naopak, 4-dverový sedan vyzerá úchvatne. Už na prvý pohľad zaujme futuristicky tvarovanými LED svetlometmi, aké sme doposiaľ u Porsche nevideli. 

 

Celý dizajn môžeme pritom označiť za veľmi progresívny – predná kapota je kvôli absencii konvenčného motora mimoriadne nízka a inak tomu nie je ani v prípade kokpitu. Porsche Taycan sa tak pýši rekordným koeficientom odporu vzduchu len 0,22. Vzadu si miesto našli efektne prepojené úzke svetlomety a výsuvný spojler.

 

Na záver dodajme, že Taycan získal systém 4D CHyssis Control, ktorý neustále monitoruje techniku a spolupracuje so vzduchovým podvozkom Porsche Active Suspension Management, adaptívnymi tlmičmi Porsche Dynamic Chassis Control Sport či elektromechanickými stabilizátormi. Zaujme pritom aj unikátny systém rekuperácie – jej výkon môže byť až 265 kW, čo je v kontexte konkurencie obrovský progres. Ako ukázali testy, až 90 % brzdenia dokážu pokryť elektromotory a zvyšok konvenčné brzdy.

 

Zobraziť galériu 15 galeria
Zdroj: porsche.comFoto: porsche.comNáhľadový obrázok: porsche.com Tagy: porsche, elektromobil, Taycan
Ohodnoť článok
43
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.