Po nedávnom teste Formentora prišla na rad najslávnejšia Cupra.
Keď sa v roku 2018 osamostatnila značka Cupra, zaujímal nás prvý model bez loga Seat. Reč je o veľmi atraktívnom modeli Formentor, ktorý sme vyskúšali nedávno. Teraz sa nám však do rúk dostal Leon – model, ktorý je synonymom Cupry. Nová generácia má emotívnejšie krivky a vylepšenú techniku.
My sme testovali auto v najvyššej konfigurácii. Bol to 310-koňový Sportstourer s pohonom 4Drive a 7-stupňovým DSG. Ak by sme mali hneď v úvode vypichnúť jeho prednosť, tak je to predovšetkým rýchlosť. Na trhu totiž nie je za túto cenu rýchlejšie auto.
![Cupra, Leon, Sportstourer,](https://refstatic.sk/article/52ffd0674dd28048736e.jpg?is=1200x2000&s=0cb65ecd928056f3d86780b96efb8874d78da45aed03d1b7880a70e550f20ab6)
Emócie už na prvý pohľad
Leon má rovnaký technický základ ako koncernové modely Škoda Octavia a Volkswagen Golf. Jeho exteriér je však oproti ostatným určite najpríťažlivejší. Testovaná konfigurácia mala snehobiely lak, čierne doplnky či nádherné tmavé 19” disky s povestnými medenými detailmi. Tie jednoducho sadnú na mimoriadne ladné krivky.
K celkovej atraktivite prispela aj nízka karoséria. Výška len 1 437 milimetrov sa medzi vozidlami kombi často nenosí. Exteriér ponúka efektné sivé spätné zrkadlá na stopkách, úzke A-stĺpiky, vypuklé blatníky, prísne čelné full-LED svetlá so slušnou funkcionalitou, kapotu, ktorá sa prepadáva do nízkej masky, a agresívny predný nárazník s pomerne veľkými plochými sekciami.
![Cupra, Leon, Sportstourer,](https://refstatic.sk/article/5506a7fe4c539b714290.jpg?is=1200x2000&s=36469ebe89c3f3c21880c0f587d9e0946ef71ab114845291fc6f6dfd8b0fb5e8)
Smerom dozadu elegantne našponovaná karoséria nepôsobí zbytočne ťažkopádnym dojmom. Proporčne nám sedí o poznanie viac ako hatchback, je totiž dlhšia o 10 centimetrov.
Zaujala nás aj športovoelegantná zadná časť, ktorej dominuje zrezaná silueta strechy, ostré línie nad prepojenými full-LED svetlami a zaujímavo vypuklý zadok. Ani tu nie je model označený, uprostred veka batožinového priestoru je len centrálne umiestnený nápis.
Obrovský batožinový priestor má objem 620 litrov a je veľmi dobre dostupný. Vrcholný variant má 4 koncovky výfuku, ktoré sú plne funkčné a ponúkajú slušný zvuk. Nie je to nič extra, ale v kontexte dnešných noriem to nie je vôbec zlé. Už čoskoro sa však v ponuke objaví možnosť priplatiť si za výfuky z dielne Akrapovič, ktoré zaručia perfektnú zvukovú kulisu.
![Cupra, Leon, Sportstourer,](https://refstatic.sk/article/1e99a80c4c62c391f688.jpg?is=1200x2000&s=26305a5154fde148740428b3b84a609b5df906909ea3619fc4abdcd9de35cb29)
Koncernový štandard na španielsky spôsob
Kokpit sa podobá na model Formentor. Štýlový crossover totiž vychádza práve z Leona. Jediná relevantná odlišnosť je v tom, že Cupra Leon má „len“ 10,25” stredový displej infotainmentu, zatiaľ čo Formentor ponúka až 12,3” riešenie.
Po nastúpení dovnútra sa tak usadíš do výborných, vlastne takmer škrupinových sedadiel s perfektným bočným vedením a úžasne nízkym ukotvením. Ruky ti podá športový volant s ideálnou hrúbkou venca, relatívne tuhým riadením, povrchovou úpravou pripomínajúcou karbónovú štruktúru, veľkými plastovými pádlami a vyvedenými ovládačmi na štartovanie a zmenu režimu. Palubná doska má príťažlivé línie.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo vyčítame modernému interiéru.
- V čom spočíva unikátnosť náladového osvetlenia.
- Čo zaručuje povestné Cupra kombo.
- Akú dlhodobú spotrebu sme dosiahli po celom teste.
- Za koľko dá Cupra Leon Sportstourer rýchlosť 100 km/h z pokoja.
- Či je táto Cupra pohodlná a vhodná na denné jazdenie.