Po nedávnom teste Formentora prišla na rad najslávnejšia Cupra.
Keď sa v roku 2018 osamostatnila značka Cupra, zaujímal nás prvý model bez loga Seat. Reč je o veľmi atraktívnom modeli Formentor, ktorý sme vyskúšali nedávno. Teraz sa nám však do rúk dostal Leon – model, ktorý je synonymom Cupry. Nová generácia má emotívnejšie krivky a vylepšenú techniku.
My sme testovali auto v najvyššej konfigurácii. Bol to 310-koňový Sportstourer s pohonom 4Drive a 7-stupňovým DSG. Ak by sme mali hneď v úvode vypichnúť jeho prednosť, tak je to predovšetkým rýchlosť. Na trhu totiž nie je za túto cenu rýchlejšie auto.

Emócie už na prvý pohľad
Leon má rovnaký technický základ ako koncernové modely Škoda Octavia a Volkswagen Golf. Jeho exteriér je však oproti ostatným určite najpríťažlivejší. Testovaná konfigurácia mala snehobiely lak, čierne doplnky či nádherné tmavé 19” disky s povestnými medenými detailmi. Tie jednoducho sadnú na mimoriadne ladné krivky.
K celkovej atraktivite prispela aj nízka karoséria. Výška len 1 437 milimetrov sa medzi vozidlami kombi často nenosí. Exteriér ponúka efektné sivé spätné zrkadlá na stopkách, úzke A-stĺpiky, vypuklé blatníky, prísne čelné full-LED svetlá so slušnou funkcionalitou, kapotu, ktorá sa prepadáva do nízkej masky, a agresívny predný nárazník s pomerne veľkými plochými sekciami.

Smerom dozadu elegantne našponovaná karoséria nepôsobí zbytočne ťažkopádnym dojmom. Proporčne nám sedí o poznanie viac ako hatchback, je totiž dlhšia o 10 centimetrov.
Zaujala nás aj športovoelegantná zadná časť, ktorej dominuje zrezaná silueta strechy, ostré línie nad prepojenými full-LED svetlami a zaujímavo vypuklý zadok. Ani tu nie je model označený, uprostred veka batožinového priestoru je len centrálne umiestnený nápis.
Obrovský batožinový priestor má objem 620 litrov a je veľmi dobre dostupný. Vrcholný variant má 4 koncovky výfuku, ktoré sú plne funkčné a ponúkajú slušný zvuk. Nie je to nič extra, ale v kontexte dnešných noriem to nie je vôbec zlé. Už čoskoro sa však v ponuke objaví možnosť priplatiť si za výfuky z dielne Akrapovič, ktoré zaručia perfektnú zvukovú kulisu.

Koncernový štandard na španielsky spôsob
Kokpit sa podobá na model Formentor. Štýlový crossover totiž vychádza práve z Leona. Jediná relevantná odlišnosť je v tom, že Cupra Leon má „len“ 10,25” stredový displej infotainmentu, zatiaľ čo Formentor ponúka až 12,3” riešenie.
Po nastúpení dovnútra sa tak usadíš do výborných, vlastne takmer škrupinových sedadiel s perfektným bočným vedením a úžasne nízkym ukotvením. Ruky ti podá športový volant s ideálnou hrúbkou venca, relatívne tuhým riadením, povrchovou úpravou pripomínajúcou karbónovú štruktúru, veľkými plastovými pádlami a vyvedenými ovládačmi na štartovanie a zmenu režimu. Palubná doska má príťažlivé línie.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo vyčítame modernému interiéru.
- V čom spočíva unikátnosť náladového osvetlenia.
- Čo zaručuje povestné Cupra kombo.
- Akú dlhodobú spotrebu sme dosiahli po celom teste.
- Za koľko dá Cupra Leon Sportstourer rýchlosť 100 km/h z pokoja.
- Či je táto Cupra pohodlná a vhodná na denné jazdenie.