Aplikácia, ktorá sa snaží pomôcť mladým talentom rastie každý mesiac.
Aplikáciu Booyang, za ktorou stojí známy slovenský hudobný producent, scenárista a porotca v relácii Česko Slovensko má talent Jaro Slávik, sme ti už predstavili v predošlých článkoch. Cieľom aplikácie je dávať priestor mladým talentovaným ľudom - hudobníkom, spevákom, producentom, či raperom. Booyang nájdeš na iOS aj Androide.
Kedže aplikácia Booyang je dostupná už od februára, dnes ti prinášame update o tom, ako sa jej darí a aké novinky aktuálne prináša. Pre najčerstvejšie informácie sme vyspovedali toho najkompetentnejšieho, samotného Jara Slávika.Aplikácia Booyang je spustená od februára? Ako prebiehalo spustenie? Išlo všetko podľa vašich predstáv?
Spúšťali sme to presne 02.02.2020. Večer o 19.00 hod. Pol hodinu pred spustením som práve doletel z Malty, zrejme poslednej leteckej cesty na dlho. Ale poďme k vašej otázke. Spustenie čiastočne prebehlo, čiastočne neprebehlo podľa mojich predstáv. Spustenie sa nám podarilo - keďže sme záťažovým testom a testom funkcionalít venovali celé obdobie vianočných sviatkov... Vlastne takmer do polovice januára. V druhej polovici januára sme urobili niečo, čo v hudobnom priemysle poznáme pod názvom "soft release". Aplikácia bola dostupná v Google play a v App store, ale nerobili sme žiadny marketing. Teda, nie že sme o tom nikomu nehovorili, my sme to pred všetkými utajovali. Sledovali sme správanie a stále sme testovali. Napriek anonymite v období medzi soft release a oficiálnym spustením sa nám začali objavovať tvorcovia a aj diváci. Napriek tomu som sa stále mentálne pripravoval na katastrofické scenáre, kedy sa naša apka zasekne a nebude fungovať - keďže toto je osud mnohých nových produktov. Keďže nič nepadalo a apka fičala, stále som kontroloval, že kde sme urobili chybu - keďže žiadna chyba sa neobjavila. A neobjavila sa dodnes. Ono, keď začnete v startup biznise vo veku 45 rokov ako ja, spochybňujete mnohé svoje rozhodnutia a viac kontrolujete výsledky. Naučil som sa, že sú to práve nenápadné maličkosti, ktoré zabíjajú najlepšie biznis modely už na začiatku.
Mala súčasná situácia a koronakríza vplyv aj na vás? Ako to ovplyvnilo spúšťanie aplikácie respektíve záujem ľudí?
Booyang chce byť internetom kreativity. Chceme ponúkať autentický content kreatívnej obce a talentovaných ľudí vo forme videí publikám, čo majú záujem o nové veci. Počas nástupu krízy sme boli v 5. týždni existencie a boli to práve naše publiká, čo sa dostali pod neuveriteľný spoločenský tlak. Tvorivá obec bola odrazu cieľom frustrácie spoločnosti. Veď si to pamätáme - umelci mali ísť "konečne normálne robiť". Takže s odstupom času vnímam spustenie aplikácie v tejto spoločenskej situácii za mission impossible.
Vedeli sme, že tu absentuje platforma pre kreatívu, nevedeli sme však, že dopyt po takejto platforme bude taký silný, že napriek koronakríze budeme rásť tak rýchlo. A izolácia vcelku ovplyvňovala aj kvalitu nových videí. Veď internet bol plný kváskového chleba a výroby rúšok, nedal sa veľmi vyrábať kvalitný content.
Viem, že ste už prekonali hranicu 100 tisíc stiahnutí. Aký počet ľudí má momentálne stiahnutú aplikáciu Booyang?
Okolo 115 000. Mnohé z našich marketingových aktivít sme totiž počas leta pribrzdili, aby sme dokázali skonsolidovať naše strategické plány. Keď sme druhého februára Booyang spúšťali, mali sme ciele dosiahnuť 30 000 stiahnutí do konca roka. Mýlil som sa v svojich odhadoch. Letné mesiace som teda strávil naprávaním svojej chyby :) A zároveň prípravou na jesennú expanziu, ktorá už hádam nebude tak poznamenaná zmätkom.
Aký je váš cieľ? Na koľko stiahnutí si trúfnete?
Ufff.. Máme vyše 100 000 stiahnutí a stále počúvam, že našu appku nikto nepozná. Uvidíme. Budeme sa snažiť osloviť čo najviac tvorcov a zaujať čo možno najviac divákov. Zvolili sme si ťažšiu, no úprimnejšiu cestu rastu. Ak prirovnáme Booyang k hudobnej scéne, tak je to klub kde vystupujú umelci na začiatku svojej kariéry. Žiadne veľké mená, žiadne hity. No stále lepšie ako karaoke klub, kde síce znejú veľké hity, ale interpreti sú zúfalí. Booyang sme nerobili pre české a slovenské publikum, takže máme chuť a ambíciu sa poobzerať po väčších trhoch.
Ako dnes funguje Booyang. Koho vaša aplikácia prilákala?
Žijeme v dobe kreativity, no mladá kreatívna krv paradoxne nemá veľký priestor, kde by sa mohla ukázať. To vnímam ako najväčí problém, ktorý sa snaží Booyang riešiť. Vytvorili sme priestor, kde sa objavuje nová kreatíva a ktorá má možnosť porovnávať svoju tvorbu. Booyang je tiež sociálna sieť so všetkými náležitosťami - videa môžete zdielať v iných sociálnych sieťach, môžte komentovať, hodnotiť a rovnako môžete využívať funkciu chat - porovnajme to napríklad s messengerom vo Facebooku.
Navyše tvorcov motivujeme a usmerňujeme. Naši moderátori a kurátori sú s tvorcami v kontakte a vedia poradiť v otázkach tvorby, prípadne managementu. Booyang priamo podporuje tvorcov. Vyhlasujeme súťaže a najpopulárnejšie videá prinesú ich autorom finančné odmeny.
Našli ste už prostredníctvom aplikácii talent, ktorý považujete za naozaj perspektívny, prípadne je ich viac?
Áno, to je super. Za pol roka existencie už máme pár mien, ktoré si treba zapamätať: speváčku Tynu Mrázkovú, kapelu ONMY, tanečné zoskupenie Crystal Wild, vzdušné akrobatky Misa Aerial, či náš prvý viral - Mačku Jackie. Kvalita ide hore, čo ma veľmi teší.
Aké máte odozvy na Booyang? Je niečo, čo by ste urobili inak keby to robíte znova, alebo ste so všetkým spokojní?
Použijem metaforu: beriem to tak, že sme položili základný kameň stavby, ktorá má ambície byť vysoká ako mrakodrap. Každá online platforma, každá sociálna sieť je predmetom každodennej inovácie. Takto o rok bude náš projekt vyzerať zrejme úplne inak. Lepšie.
Čo zaujalo divákov?
Kvalitný autentický content. Dobre odspievané pesničky, dobre nahraté akrobacie, mačka Jackie. Diváci si vyberajú kvalitné a originálne príspevky.
Generuje vám už Booyang zisk? Z čoho bola doteraz aplikácia a všetko s ňou spojené hradené?
Booyang bola veľmi vysoká investícia, presahujúca milión a ďalšie vysoké investície si bude v budúcnosti vyžadovať. Zisk teda určite netvoríme. Máme tržby, ale zisk, teda návratnosť investície je v horizonte troch rokov.
Akú sú vaše najbližšie plány?
Pripravujeme inováciu našej platformy aj pre literárnych tvorcov a pripravujeme expanziu na ďalšie trhy. Koncom budúceho roka máme v pláne prekonať milión stiahnutí v európskom priestore.
Je šanca, že v budúcnosti sa budú môcť mladé talenty prihlásiť priamo do súťaže ČSR má talent prostredníctvom aplikácie? Vidíte tam možnosť na vzájomné prepojenie?
Ale to sa už stalo. Booyang je partnerom spoločnosti Fremantle, majiteľom licencie pre show Got Talent pre ČR a pre SR a castingy do najbližšieho talentu sa dejú aj online cez našu platformu. Aj v tomto smere plánujeme ďalšiu európsku expanziu.
Ak ťa aplikácia Booyang oslovila a chceš ukázať ostatným svoj talent, neváhaj a stiahni si ju! Booyang nájdeš na iOS aj Androide.