V e-maile, ktorý zaslal Elon Musk zamestnancom Tesly, im ponúkol niekoľko rád na zvýšenie produktivity.
CEO značiek SpeaceX a Tesla nedávno zaslal e-mail pracovníkom svojej firmy, v ktorom sa im snaží pomôcť stať sa produktívnejšími a zvýšiť tak efektivitu ich práce. Ak týchto 5 jednoduchých tipov dodržíš aj ty, možno ťa čaká kariérny úspech.
1. Limituj pracovné stretnutia
Jasné, že ak nie si šéf, asi nad tým príliš veľkú kontrolu nemáš, no môžeš svojho nadriadeného upozorniť, ak sa ti zdá, že sú neefektívne a neprinášajú ti žiaden úžitok. Elon Musk považuje tie celofiremné za najhoršie. Myslí si totiž, že nemôžu byť rovnako prospešné pre všetkých z rozdielnych oddelení. Čím je stretnutie určené širšiemu publiku, tým viac hrozí, že sa na ňom budú poslucháči nudiť a nič si z neho neodnesú, pretože sa nebude týkať priamo ich práce. Ak sa aj náhodou stane, že meeting by bol prospešný pre všetkých, Musk tvrdí, že by mal byť čo najkratší.
2. Z porady odíď, ak si už skončil
Ak si si istý, že porada ti už nemôže nič viac ponúknuť a odniesol si si z nej všetko, čo si mohol, Elon Musk si myslí, že nie je nezdvorilé skrátka odísť. "Nie je nezdvorilé odísť, nezdvorilé je plytvať časom iných," hovorí.
3. Nepoužívaj akronymá
V dnešnej dobe je moderné napríklad miesto "Frequently asked questions" (často kladené otázky) používať skratku FAQ. Túto skratku pozná asi každý, no mnoho nadriadených a ich pracovníkov používa akronymá, ktoré nie sú až také známe a ich význam musia dodatočne vysvetliť. Tým však iba zbytočne strácajú čas. Komunikácia by mala byť efektívna a zrozumiteľná pre všetkých.
4. Nepoužívaj "reťazec vedenia"
Veľa šéfov nekomunikuje priamo so svojimi zamestnancami. Miesto toho majú asistentov, ktorí príkazy a pracovnú náplň odkomunikujú za nich. To však pôsobí veľmi neosobne, vytvára to dojem, že nadriadený nemá záujem o svojich pracovníkov, ani o prácu, ktorú vykonávajú. Ak máš šéfa, čo ti nie je schopný nič povedať osobne, pravdepodobne si svoju prácu nerobí najlepšie. Ak si ty sám taký nadriadený, mal by si sa nad svojimi metódami zamyslieť.
Okrem toho takýmto spôsobom strácaš čas, pretože kým sa informácia posunie ďalej, musí prejsť zbytočne zdĺhavým procesom. Môže sa ti aj veľmi ľahko stať, že si nechcene zahráš známu hru "telefón" a tvoj prvotný odkaz sa úplne skomolí, kým sa dostane do finále.
5. Používaj zdravý rozum
Ak sa ti zdá, že niektoré pravidlá firmy sú neefektívne a možno aj trochu hlúpe, skrátka sa nimi neriaď. Nemusíš robiť úplne všetko, čo ti povie firma, nie si predsa cvičená opica. Je dôležité, aby si sám zistil, aký štýl práce ti vyhovuje.