Najväčšia sociálna sieť stráca dôveryhodnosť aj peniaze.
V posledných týždňoch sa sociálne siete dostávajú do čoraz väčších problémov. Všetko to začalo v momente, keď Kylie Jenner oznámila na Twitteri, že sa jej nepáči nová aktualizácia Snapchatu a samotnej spoločnosti odrazu akcie klesli tak nízko, že stratila cez 1 miliardu dolárov.
Nedávno v tomto trende pokračovala aj Rihanna, ktorá rovnako Snapchat pripravila o stovky miliónov dolárov a najnovšie utrpel obrovské straty Facebook. Sociálna sieť sa zmieta v škandále, pri ktorom britská firma Cambridge Analytica zneužila informácie o viac ako 50 miliónov užívateľoch. Včera sa v médiách rozoberalo aj zaznamenávanie hovorov a správ používateľov na Androide, a tak Facebook na finančných trhoch trpí.
Od 16. marca tohto roku spadli akcie Facebooku už o približne 13 percent a v najnižšom bode zatiaľ spoločnosť prišla už o 100 miliárd dolárov v hodnote svojich akcií. Momentálna strata sa pohybuje pri hranici 70 miliárd dolárov a postupne zo sociálnej siete začínajú odchádzať aj veľké spoločnosti, ktoré tam zadávali svoje reklamy. Jednou z prvých spoločností sa stala druhá najväčšia nemecká banka Commerzbank, nasledovala ju Mozilla Corp a reklamy zastavil už aj predajca autodielov Pep Boys.
Na internet postupne vychádzajú ďalšie informácie o tom, ako Facebook pravdepodobne vedel o neštandardnom nakladaní so súkromnými informáciami už oveľa skôr, a tak padá aj dôveryhodnosť celej sociálnej siete. Bude ešte zaujímavé sledovať, či Facebook dokáže otočiť verejnú mienku vo svoj prospech, alebo sa prepadne ešte oveľa hlbšie.