Renomovaný nemecký úpravca prináša upravený novodobý Maybach so všetkým, čo k tomu patrí.
Naposledy sme v spojitosti s Brabusom písali približne mesiac dozadu, kedy azda najznámejší tuningový mág vypustil do sveta ďalšiu konfiguráciu luxusného S 63 AMG Coupé ako počin pod názvom Brabus 850. Odvtedy prebehlo pár týždňov mlčania, pochopiteľne, keďže úpravca so zdvojeným B-čkom v znaku doteraz už upravil asi všetko, čo sa dalo. Predsa len sa ale v portfóliu značky Mercedes-Benz odstupom času objavil nový model, ktorému sa nemecký tuner zatiaľ nepozrel na zúbky. Reč je o novinke v rámci novej "podznačky" Mercedes-Maybach, inými slovami o novodobom Maybachu, konkrétne o dvanásť-valcovej verzii S 600, ktorá sa práve podrobila početnejším úpravám. A to, ako sme zvyknutí, či po stránke dizajnu alebo techniky.
Ak ste sa nazdávali, že ultra-luxusnú limuzínu tejto kategórie Brabus obíde, mýlili ste sa. Síce je pravda, že prehnané optické harakiri sa k vozidlu tohto typu nehodí, podobné zmýšľanie mali našťastie aj nemeckí technici, ktorí exteriér vozu vylepšili len naozaj decentne. Jeho podstatou je predovšetkým nový predný nárazník, ktorý hrá na trochu agresívnejšiu a športovejšiu nôtu, zároveň však nevystupuje až tak masívne ako v prípade predchádzajúcich úprav pravých športových vozidiel AMG. Ďalej tu máme obrovské 21'' disky, pričom zákazníci budu mať na výber predovšetkým z vyhotovení Monoblock VI Evo a Monoblock Platinum Edition. Aerodynamický kit následne počíta s jemne pozmenenými prahmi a upraveným zadným nárazníkom s náznakom difúzora a štvoricou značkových výfukov.
V interiéri ide rovnako o hru s detailami. Žiadne dramatické zmeny nečakajte, nové farebné konfigurácie, typ prešívania kožených sedadiel a rozličné druhy dekorov predstavujú pastvu pre oči. Bohužiaľ, fotografiami, na ktorých sa nachádza zadná časť interiéru, teda samotná podstata Maybachov, nedisponujeme. Čo však vieme, je to, čo sa udialo pod kapotou. A tam sa opäť vo veľkom čarovalo! Pôvodná, pre S 600-ku typická šesť-litrová jednotka prešla množstvom úprav, čoho vo výsledku je dvanásťvalec s dvojicou turbodúchadiel, ktorého objem bol prevŕtaný 6,3-litrov. Spolu so zvyšnými motorovými vylepšeniami tak poskytuje až úctyhodných 662 kW / 900 koní (+370 koní) a krútiacim momentom, za ktorý by sa nemusel hanbiť ani nejeden truck, rovných 1500 N.m!
Z napohľad nevinne vyzerajúcej a luxusne pôsobiacej limuzíny sa tak vykľula brutálna beštia, ktorá i napriek tomu, že váži bezmála 2,8 tony, vie vyšprintovať na stovku už za neuveriteľných 3,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na hranici 350 km/h. Brabus ďalej uvádza, že Maybach počítajúci s úpravou Rocket 900, teda ako 6,3 V12 twin-turbo, dokáže v kombinovanom cykle jazdiť so spotrebou 11,9 l/100 km. V meste udávajú kompetentní spotrebu 17,1, mimo mesta naopak 8,6 l/100 km. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, určite si však za Maybach v tejto úprave mastne zaplatíte.