Brabus a ich nekompromisne upravené medvede sa opäť hlásia o slovo.
Začiatkom roka nám po krátkej odmlke nemecký úpravca so zdvojeným B-čkom v znaku opäť ukázal niečo nové. Pri príležitosti vtedy blížiaceho sa švajčiarskeho autosalónu, Brabus predstavil dôkladne upravený Mercedes-Benz triedy S Coupé, ktorý sa okrem známych brabusáckých štítkov a úprav pýšil aj faktom, že ide o najvýkonnejšie a zároveň najrýchlejšie štvormiestne kupé s pohonom všetkých kolies na svete. Teda, aspoň takto promoval úpravca svoj najnovší počin, ktorý nesie názov Brabus 850 6.0 Biturbo Coupé. Nie je žiadnym tajomstvom, že táto brutálna a štýlová záležitosť zároveň, vychádza konkrétne zo špičkovej verzie S 63 AMG Coupé. Krátko po samotnom autosalóne sme spoznali túto hračku v inom farebnom vyhotovení a najnovšie Brabus vypúšťa ďalšiu dizajnovú konfiguráciu, ktorú by som rád priblížil, keďže je vo veci azda najvydarenejší exemplár.
Najnovšia špecifikácia počíta s lesklým sivým lakom, ktorému výrazne kontrastujú čierne karbónové nadstavce, doplnky a detaily. Predný splitter, bočné prahy, zadný difúzor, zadnú decentnú odrazovú hranu a zvyšné detaily optického aero paketu tak len tak ľahko neprehliadnete. Rovnako na tom je aj predná čierna maska s červeným B-čkom, tmavé kryty spätných zrkadiel a v neposlednom rade 22'', opäť čierne, disky Brabus Monoblock F s decentným červeným lemovaním. Nadšenie neutícha ani pri pohľade do interiéru, kde tentokrát dominuje červená prešívaná koža. Tú dopĺňajú dekóry z pravých uhlíkových vlákien, ktoré nájdeme či už vo dverách alebo na veľkolepej palubnej doske s dvojicou obrovských displejov.
V závere by som určite spomenul to najdôležitejšie, i keď to, čo tróni pod kapotou už poznáme. Pôvodných 430 kW / 585 koní a 900 N.m vydolovaných z 5,5-litrovej V8-čky bi-turbo sa zmenilo na nepoznanie, keďže tento Brabus sa môže pýšiť výkonom 625 kW / 850 koní. Ani povestný krútiaci moment neprekvapí, v tomto prípade je teda na scéne známych 1450 N.m! Samozrejme, takýto progres nezvládne len preprogramovaná riadiaca jednotka, a tak okrem dvojice nových firemných turbo-dúchadiel počítame aj so značne upravenou V8-čkou, ktorá bola prevŕtaná na 5,9-litra. Následne došlo ku kompletnej výmene výfukového potrubia a softvérovým zásahom, čoho výsledkom sú naozaj dychberúce čísla. Z nuly na stovku najnovší počin nesúci rukopis Brabus akceleruje len za približne 3,5 sekundy, na dvestovke sa ocitne za 9,4 sekundy a ručička sa na plne digitálnom tachometri zastaví až na hranici 350 km/h.
Aby ste nepovedali, že od prvého predstavenia tejto špecialitky ste sa nič nové nedozvedeli, máme tu cenník, ktorý sa medzičasom dostal do obehu. Vyššie spomenuté úpravy si Brabus cení na 70-tisíc €, plus za samotnú montáž si vypýtajú technici ďalších 5-tisíc €. Ak k tomu teda pripočítame cenu S 63-ky ako takej, čiže približne 171-tisíc € (podotýkam "základ"), dostávame sa na zaujímavé cenové relácie. Peknou bodkou za týmto všetkým je však až počin pod názvom Brabus 900, teda kompletný balík, ktorý sprevádza S 65-kové verzie. Ak by sme do obdobného looku zabalili aj dvanásťvalcovú verziu, do vienka by ste totiž dostali až 662 kW / 900 koní a neuveriteľných 1 500 N.m.