Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
8. júna 2023 o 9:30
Čas čítania 5:17
Adriana Královičová

Bizarný fenomén Hello Kitty má hodnotu niekoľko miliárd: niektorí veria, že je dielom satana, pre iných je fetišom

KULTÚRA DIZAJN MÓDA UMENIE
Uložiť Uložené

S viac ako 50 000 kusmi produktov či vlastnou kaviarňou je Hello Kitty naozaj kultúrnym fenoménom. A nie, nemilujú ju len deti.

Čo ti prvé napadne pri slovnom spojení Hello Kitty, okrem pesničky od Dalyba? Ak si poriadne zaspomínaš, určite sa ti vybaví aspoň jedna nálepka, peňaženka alebo kľúčenka, ktorú si ako dieťa vlastnil. Fiktívna a trochu „bizarná“ postavička sa stala svetovým fenoménom a okrem doplnkov a oblečenia ju nájdeš aj v lietadlách či kaviarňach.

Značka pôsobí vo viac ako 130 krajinách, jej logo nájdeš na viac ako 50 000 produktových radoch. O megaúspechu Hello Kitty svedčí aj fakt, že je druhou najhodnotnejšou mediálnou franšízou, jej hodnota je 84,5 miliardy dolárov. Na prvom mieste je Pokémon s hodnotou 105 miliárd a na treťom mieste americký Mickey Mouse s hodnotou 80,3 miliardy.

V rámci svojej tvorby s ňou spolupracovali návrhári ako Jeremy Scott, Vivienne Westwood či Marc Jacobs, jej dizajn použili aj značky ako Nike, Puma a Balenciaga. Aj keď sa štýl oblečenia môže mnohým zdať infantilný, vo veľkej obľube ju nosia aj dospelí a už dávno neplatí, že stvárňuje symbol len pre deti.

hello kitty, móda, dizajn
Zdroj: Instagram/@aiiness

Nie mačka, ale obyčajné dievča z Londýna

Značku Hello Kitty navrhla japonská ilustrátorka Yuko Shimizu v roku 1974. Prvýkrát sa dizajn objavil na malej peňaženke, no a odvtedy sa z bieleho mačiatka stala doslova ikona. „Chcela som vytvoriť niečo, čo by bolo veľmi milé a jednoduché. Vtedy som si pomyslela na bielu mačku s mašľou, a tak vznikla Hello Kitty. Je to jednoduchý koncept, ktorý sa hneď stal fenoménom populárnej kultúry,“ cituje ilustrátorku Lihpao

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký je „životný“ príbeh Hello Kitty.
  • Ako vyzerá lietadlo inšpirované touto značkou.
  • O čom je japonská filozofia kawaii, kam patrí postavička Hello Kitty.
  • Aká konšpiračná teória sa s ňou spája.
  • Aké miesto poteší ľudí, ktorí majú na bielu mačičku fetiš.
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 138090 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: 100 % zľava na lístok na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat , 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy alebo 20 % zľava na nákup v The Streets
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia