Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
8. júna 2023, 9:30
Čas čítania 5:17
Adriana Královičová

Bizarný fenomén Hello Kitty má hodnotu niekoľko miliárd: niektorí veria, že je dielom satana, pre iných je fetišom

KULTÚRA DIZAJN MÓDA UMENIE
Uložiť Uložené

S viac ako 50 000 kusmi produktov či vlastnou kaviarňou je Hello Kitty naozaj kultúrnym fenoménom. A nie, nemilujú ju len deti.

Čo ti prvé napadne pri slovnom spojení Hello Kitty, okrem pesničky od Dalyba? Ak si poriadne zaspomínaš, určite sa ti vybaví aspoň jedna nálepka, peňaženka alebo kľúčenka, ktorú si ako dieťa vlastnil. Fiktívna a trochu „bizarná“ postavička sa stala svetovým fenoménom a okrem doplnkov a oblečenia ju nájdeš aj v lietadlách či kaviarňach.

Značka pôsobí vo viac ako 130 krajinách, jej logo nájdeš na viac ako 50 000 produktových radoch. O megaúspechu Hello Kitty svedčí aj fakt, že je druhou najhodnotnejšou mediálnou franšízou, jej hodnota je 84,5 miliardy dolárov. Na prvom mieste je Pokémon s hodnotou 105 miliárd a na treťom mieste americký Mickey Mouse s hodnotou 80,3 miliardy.

V rámci svojej tvorby s ňou spolupracovali návrhári ako Jeremy Scott, Vivienne Westwood či Marc Jacobs, jej dizajn použili aj značky ako Nike, Puma a Balenciaga. Aj keď sa štýl oblečenia môže mnohým zdať infantilný, vo veľkej obľube ju nosia aj dospelí a už dávno neplatí, že stvárňuje symbol len pre deti.

hello kitty, móda, dizajn
Zdroj: Instagram/@aiiness

Nie mačka, ale obyčajné dievča z Londýna

Značku Hello Kitty navrhla japonská ilustrátorka Yuko Shimizu v roku 1974. Prvýkrát sa dizajn objavil na malej peňaženke, no a odvtedy sa z bieleho mačiatka stala doslova ikona. „Chcela som vytvoriť niečo, čo by bolo veľmi milé a jednoduché. Vtedy som si pomyslela na bielu mačku s mašľou, a tak vznikla Hello Kitty. Je to jednoduchý koncept, ktorý sa hneď stal fenoménom populárnej kultúry,“ cituje ilustrátorku Lihpao

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 138090 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký je „životný“ príbeh Hello Kitty.
  • Ako vyzerá lietadlo inšpirované touto značkou.
  • O čom je japonská filozofia kawaii, kam patrí postavička Hello Kitty.
  • Aká konšpiračná teória sa s ňou spája.
  • Aké miesto poteší ľudí, ktorí majú na bielu mačičku fetiš.
Domov
Zdieľať
Diskusia