Ročná produkcia bude v úvode výroby na úrovni 130-tisíc litrov.
V čase, keď prakticky všetky relevantné automobilky už usilovne vyvíjajú elektrické vozidlá, stále sa nájdu aj také, ktoré veria iným alternatívnym pohonom. Príkladom je nemecké Porsche, ktoré už síce takisto ponúka elektromobil a čoskoro ponuku elektrických modelov ešte rozšíri, zároveň sa však tak skoro nemieni vzdať ani spaľovacích motorov. Dôvodom sú syntetické palivá, ktorým značka verí a najnovšie otvára vôbec prvú fabriku na ich výrobu.
Ekologické e-palivá sú tak druhou cestou, ktorou sa Porsche popri elektromobiloch vybralo. Pointou syntetických palív je ich takmer nulová stopa CO2. Na ich výrobu sa používa voda, ktorá sa za prítomnosti elektrickej energie mení na kyslík a vodík. Vodík sa spojí s CO2 získaným filtráciou vzduchu, čím vzniká syntetický metanol, ktorý sa premieňa na ekologické palivo.
K tomuto procesu dochádza v práve otvorenom závode na výrobu syntetického paliva v Punta Arenas v Čile. Výber lokality takisto podliehal snahe o uhlíkovú neutralitu – úsilie o udržateľnú výrobu z obnoviteľných zdrojov zaviedlo značku až na juh Čile, kde je do roka až 270 vyslovene veterných dní. Veterné turbíny tak môžu zväčša pracovať na plný výkon.
Porsche sa tak stáva priekopníkom vo vývoji e-palív, pomocou ktorých chce zachrániť spaľovacie motory. Samotná produkcia sa má pritom v horizonte najbližších rokov rapídne navýšiť. Momentálne sa počíta so 130-tisíc litrami ročne, čo má pokryť najmä dopyt zo strany pretekárskych šampionátov Porsche Mobil 1 Supercup a na Porsche Experience, kde si syntetické palivo odkrúca svoju masovejšiu premiéru.
Do roku 2027 má však produkcia vzrásť až na úroveň 55 miliónov litrov ročne. Spolu s masívnejším využitím sa predpokladá, že klesne aj cena. Aktuálne sa totiž hovorí o dvoch dolároch za liter, čo je však suma, ktorá pokryje len samotné výrobné náklady. Zďaleka tak nejde o lacnú záležitosť, ale práve väčší počet fabrík a zvyšujúci sa dopyt cenu postupne zníži.