Vynovený exteriér, modernejší interiér a na danú triedu vskutku nečakane široká plejáda motorov. To je T-Roc po facelifte.
Volkswagen označuje T-Roc za mimoriadne úspešný projekt, pretože od predstavenia prvej generácie v roku 2017 sa do dnešného dňa predalo viac ako milión exemplárov. To je skutočne slušný úspech, najmä ak je vo veci úplne nový model, ktorý prišiel na trh len pred pár rokmi, a to bez akejkoľvek histórie. Roky však letia a automobilka nám v zmysle klasického medzigeneračného cyklu práve ukázala dôkladne vynovenú podobu.
Tá stavila na modernejšie poňatý zovňajšok, ktorý sa nesie v aktuálnom estetickom smerovaní automobilky. Optické zmeny sú síce naoko len decentné, vo výsledku sa však T-Roc pýši úplne novými nárazníkmi, upravenou maskou chladiča a novou, už štandardne LED svetelnou technikou na oboch koncoch. Za príplatok sa však do ponuky dostáva špičková Matrix-LED technológia IQ.Light, s ktorou zákazník automaticky dostane aj spájajúcu svietiacu lištu v maske a novú grafiku zadných svetiel s dynamickými smerovkami.
Novinkou je tzv. Black Style paket, ktorý vystrieda chrómové exteriérové prvky za čierne a zadný C-stĺpik zabalí do imitácie uhlíkových vlákien. Na výber je pritom hneď z niekoľkých dizajnových balíkov, ktoré značne menia najmä tvar nárazníkov. Do ponuky sa dostali nové odtiene karosérie, k dispozícii sú 17 až 19" disky, no a facelift neobchádza len klasické vyhotovenie, ale ani športový variant T-Roc R a unikátne karosárske vyhotovenie kabriolet.
Najväčšie zmeny sa však odohrali v interiéri, ktorý neraz schytal kritiku za lacné materiály a zastaraný infotainment. Inkriminovaná vrchná časť palubnej dosky preto dostala mäkčené materiály a jej centrom je po novom úplne nový displej multimediálneho prostredia. To má v závislosti od výbavy buď 6,5, 8, alebo až 9,2", jeho vnútro pritom okupuje už najnovšia generácia modulárneho infotainmentu MIB3. Pred vodičom sú vynovené a odteraz už štandardne dodávané vyše 10" digitálne budíky, ruky mu navyše podáva nový volant s dotykovými plochami.
Zmenami napokon prešla aj stredová časť palubovky, kde je modernejšia interpretácia panelu klimatizácie – zastarané otočné ovládače nahradilo moderné dotykové riešenie, aké poznáme z modernizovaných modelov Arteon či Tiguan. Okrem toho automobilka hlási, že aj z panelov dverí zmizli niektoré tvrdé plasty a nahradili ich tkaninové dekóry či voliteľná umelá koža.
Samozrejme, zabúdať nemožno ani na bohatú výbavu asistenčných systémov, ktorými sa T-Roc odjakživa hrdí. Po novom sa táto plejáda rozrastá aj o IQ.Drive Travel Assist, teda automatizovanú jazdu, ktorá pomáha vodičovi viesť vozidlo v pruhu a dodržiavať odstup.
Aj po modernizácii je ponuka pohonných jednotiek veľmi rozmanitá a na danú veľkostnú triedu stále vskutku prekvapivá. T-Roc totiž počíta len s jedným trojvalcom, naopak, na opačnej strane portfólia sa nachádzajú stále aj 2-litrové agregáty, a to dokonca hneď v štyroch výkonnostných stupňoch:
- 1.0 TSI – 81 kW/110 koní
- 1.5 TSI – 110 kW/150 koní
- 2.0 TSI – 140 kW/190 koní alebo až 221 kW/300 koní (T-Roc R)
- 2.0 TDI – 85 kW/115 koní alebo 110 kW/150 koní
V ponuke je 6-stupňová prevodovka alebo dvojspojkové 7-stupňové DSG, ktoré je pre najvýkonnejšie alternatívy štandardom. Inak to nie je dokonca ani v prípade voliteľného pohonu všetkých štyroch kolies – T-Roc má primárne predný pohon, 150-koňové TDI však má poruke príplatkový pohon 4Motion, ktorý majú dokonca obe 2.0 TSI vyhotovenia štandardne.