Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 6. 5. 2021 meniny má Hermína

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda

Top 10 najfejkovanejších luxusných značiek. Vieš rozoznať fejk od pravého kúska?

Škandály sa nevyhýbajú ani resellingovým spoločnostiam. Známe mená luxusných secondhandových firiem čelia kritike, že sa na ich weboch objavoval a predával fejkový tovar. Investigatíva televízie CNBC odhalila nedostatky v autentifikačnom procese TRR.

Katarína Danková
2. máj 2021, 14:30 Čas čítania: 10:23
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Top 10 najfejkovanejších luxusných značiek. Vieš rozoznať fejk od pravého kúska?
Zdroj: Unsplash/Erik Mclean/volně k užití
Móda
1
Katarína Danková
2. máj 2021, 14:30
Čas čítania: 10:23

Top 10 najfejkovanejších luxusných značiek. Vieš rozoznať fejk od pravého kúska?

Škandály sa nevyhýbajú ani resellingovým spoločnostiam. Známe mená luxusných secondhandových firiem čelia kritike, že sa na ich weboch objavoval a predával fejkový tovar. Investigatíva televízie CNBC odhalila nedostatky v autentifikačnom procese TRR.

Katarína Danková
2. máj 2021, 14:30
Čas čítania: 10:23
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Top 10 najfejkovanejších luxusných značiek. Vieš rozoznať fejk od pravého kúska?
Zdroj: Unsplash/Erik Mclean/volně k užití

Iba Chanel vie, čo je pravý Chanel. No trúfol by si si aj ty? Rozoznať fejk od real kúska by mali vedieť kvalifikovaní autentifikátori po celom svete. Pri neustále dokonalejšom vyhotovení fejkových vecí si však človek nemôže byť ničím istý.

 

Svoje o tom vedia aj resellingové spoločnosti, ktoré čelia škandálom za predaj falošných odevov, topánok či doplnkov svojim zákazníkom. Okrem negatívnych recenzií a vlne kritiky sa do boja proti „overeným“ fejkom zapojili samotné značky. Informácie, ktoré vyšli na povrch po vyšetrovaní v známej resellingovej spoločnosti, by čakal len málokto.

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Ktoré produkty a značky sú najreplikovanejšie. 
  • Kde nakupovať overené luxusné kúsky.
  • Akému škandálu čelia resellingové spoločnosti.
  • Koho značka Chanel žalovala a prečo.
  • Čo odhalila reportáž televízie CNBC v spoločnosti The Realreal.
  • Prečo zo spoločnosti odišiel hlavný autentifikátor.
  • Kto a prečo autentifikoval módne kúsky.
  • Ako zabrániť fejkom dostať sa k nič netušiacemu zákazníkovi.
  • Prečo si vlastne vedome kupujeme fejky.
  • Aký trend sa rozbehol medzi mladými na Tiktoku.
  • Či dokáže aplikácia rozoznať fejkovú kabelku od pravej.
  • Ako svojpomocne rozoznať fejk od real kúska.

 

 

 

Najreplikovanejšie luxusné značky

Podľa štatistík americkej vládnej agentúry CBP (U. S. Customs and Border Protection) za rok 2018 na amerických hraniciach zadržali skoro 34-tisíc falošných zásielok, najčastejšie z Číny a Hongkongu. Najviac falšovaným sa stalo oblečenie a doplnky. Za nimi postupne vedú obuv, hodinky/šperky, kabelky/tašky a peňaženky, elektronika, spotrebiteľský tovar či lieky.

 

Najviac napodobenín vzniká práve z luxusných značiek pre ich svetovú prestíž a možnosť zarobenia celkom slušných peňazí hlavne na nevedomom zákazníkovi. Britská finančná spoločnosť H&T Pawnbrokers zverejnila top 10 najfejkovanejších značiek na trhu. Názvy značiek ťa neprekvapia.

 

1. Yeezy
2. Balenciaga
3. Rolex
4. Raybans
5. Gucci
6. Cartier
7. Vivienne Westwood
8. Chanel
9. Louis Vuitton
10. Fendi

 

Gucci, Chanel, Louis Vuitton... Kabelky, ktoré nájdeš azda na každom dovolenkovom trhovisku, v každom čínskom obchode či na pofidérnych online weboch a obchodných účtoch na sociálnych sieťach. Záplava fejkových tovarov, ktoré sú čoraz ťažšie rozoznateľné od tých pravých, sa neustále zväčšuje.

 

Ak túžiš po luxuse niektorej svetovej značky, nakupovať by si mal iba z ich oficiálneho webu/obchodu, prípadne od značkou overeného a certifikovaného partnera. Treťou možnosťou sú platformy s luxusnými kúskami z druhej ruky. Na pravosti produktov si postavili svoje renomé a ľudia po celom svete si ťažko zohnateľné kúsky nakupujú práve tam. Čo však robiť, ak máš pochybnosti o pravosti drahého kúska kúpeného z „luxusného secondhandu“?

 

Prestížne luxusné online sekáče

Ak si vlastnil luxusný kúsok, no po čase ťa omrzel, s najväčšou pravdepodobnosťou si ho posunul ďalej. Resellingu sa venujú aj svetové luxusné secondhandové platformy, ako Yoogi’s Closet, Fashionphile, Rebag, Bag Borrow or Steal, What Goes Around Comes Around, The Realreal či Vestiaire Collective, ktoré biznis s viac nechcenými hodnotnými kúskami dotiahli do dokonalosti. Teda takmer.

 

Luxusné kúsky. Real či fejk? Zdroj: Unsplash/Aylin Cobanoglu

 

Na takýchto stránkach je super to, že každý predmet prechádza autentifikačným procesom, ktorý spoločnosti garantujú na svojich weboch. Ich experti sú školení, prechádzajú niekoľkými kurzmi, a tak pochybnosti o pravosti predávaných luxusných kúskov na takýchto stránkach má málokto. A predsa. Hlavne platformy What Goes Around Comes Around, The Realreal a Vestiaire Collective čelia niekoľkým obvineniam z predaja fejkového tovaru, ktorý ich experti označili za pravý. 

 

Iba Chanel vie, čo je pravý Chanel

Pred tromi rokmi francúzsky módny dom Chanel zažaloval spoločnosť What Goes Around Comes Around za zavádzanie zákazníkov a predaj falošných výrobkov. Chanel si totiž prísne chráni svoju ochrannú známku a s platformou WGACA nespolupracuje, preto je podľa značky Chanel uvádzanie #WGACAChanel na príspevkoch secondhandovej platformy zavádzajúce a vytvára sa tak falošný dojem overenia produktu samotnou luxusnou značkou.

 

Spoločnosť WGACA sa však voči obvineniu bráni a tvrdí, že v ich obchodnom modeli nie je nič mätúce, čo by mohlo zákazníka chybne ovplyvniť. „Náš tím má 25 rokov školení a znalostí v identifikácii originálnych produktov a ponúkame iba produkty, ktoré sme úplne preverili,“ uviedli zakladatelia WGACA Seth Weisser a Gerard Maoine.

 

Chanel. Zdroj: Unsplash/Dom Fou

 

Ďalšou platformou, ktorá sa dostala pod paľbu kritiky zo strany luxusného domu, ale i verejnosti je The Realreal. Secondhandová spoločnosť uvádza, že každý predmet prechádza prísnym zrakom autentifikátorov s dlhoročnými skúsenosťami.

 

Chanel však nesúhlasí s tvrdeniami spoločnosti Realreal, že zamestnáva odborníkov vyškolených aj na autentifikáciu produktov značky Chanel. Francúzska luxusná značka uvádza, že znalosti týkajúce sa autentifikácie ich pravého tovaru prináležia iba značke Chanel. 

 

Skutočne neskutočná The Realreal

Pred 10 rokmi skrsol nápad založiť platformu s luxusnými kúskami z druhej ruky v hlave Julie Wainwrightovej. Postupom času sa spoločnosť rozrastala a dnes kancelárie spoločnosti The Realreal sídlia v 16 amerických mestách, z ktorých v 11 sa nachádzajú aj maloobchodné predajne. Zdanlivá prestíž a dôveryhodnosť však postupne zlyhávajú pre obvinenia nielen zo strany stoviek oklamaných zákazníkov, no i samotných bývalých zamestnancov.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Diet Prada ™ (@diet_prada)

 

Americká televízna stanica CNBC sa pred tromi rokmi pustila do vyšetrovania v spoločnosti The Realreal a zistila naozaj závažné informácie. Všetky luxusné produkty neprechádzali rukami a očami skutočných expertov, ale copywriterov, ktorí mali nedostatok autentifikačných školení a ktorých primárne zamestnali na písanie textov na web spoločnosti. 

 

Iba tie najrizikovejšie produkty šli na overenie autentifikačnému tímu. Šlo prevažne o značky Chanel, Louis Vuitton, Yeezy a kabelky, peňaženky a puzdrá od Prady. Naopak, topánky a odevy značiek Prada a Hermes, klobúky, šatky, opasky a topánky od značky Gucci šli na kontrolu ku copywriterom. „Je skutočne ťažké autentifikovať niečo, na čo nie si kvalifikovaný. Obzvlášť, ak musíš dodržiavať cieľ,“ povedala pre CNBC bývalá zamestnankyňa Chanice Parchmentová.

 

Screen interných dokumentov spoločnosti The RealReal z reportáže televíznej stanice CNBC. Zdroj: Youtube/CNBC Television

 

Pridáva sa k nej aj Emily Bobbová, rovnako bývalá zamestnankyňa: „Mali sme prezentácie, ktoré nám mali pomôcť k identifikácii pravosti. Museli sme každý deň spĺňať vysoké čísla. (...) Sústredili sme sa iba na dosiahnutie cieľa, aby sme splnili mesačné kvóty.“

 

Podľa interného dokumentu spoločnosti The Realreal, aktualizovaného 1. februára 2019, copywriterov disciplinárne stíhali, ak nespĺňali minimálne 50 % dennej kvóty. Kvóty závisia aj od kategórie, v ktorej sa copywriter nachádza. Pri kategórii ready-to-wear je to 105 položiek za 8-hodinovú zmenu a 131 položiek za 10-hodinovú zmenu. Kolekcia contemporary ready-to-wear bola ešte náročnejšia – 128 položiek za 8 hodín práce a 160 položiek za 10 hodín práce.

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOM
alebo Odomkni 1 článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 97649 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Prečo zo spoločnosti odišiel hlavný autentifikátor.
  • Kto a prečo autentifikoval módne kúsky.
  • Ako zabrániť fejkom dostať sa k nič netušiacemu zákazníkovi.
  • Prečo si vlastne vedome kupujeme fejky.
  • Aký trend sa rozbehol medzi mladými na Tiktoku.
  • Či dokáže aplikácia rozoznať fejkovú kabelku od pravej.
  • Ako svojpomocne rozoznať fejk od real kúska.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Ako sa žije Michalovi Ficovi a koľko detí má Boris Kollár? Pozreli sme sa na životy detí bohatých Slovákov
Politika
Ako sa žije Michalovi Ficovi a koľko detí má Boris Kollár? Pozreli sme sa na životy detí bohatých Slovákov
Pochádzajú z vplyvných rodín, často bohatých a známych. Niektorí sú excentrickí a iní prekvapivo skromní. Pozreli sme sa na to, kto je a ako sa správa slovenská zlatá mládež, ktorej prvá generácia už dospela.
V Dubaji nestačí len dobre vyzerať, hovorí Slovenka, ktorá pracuje pre svetovú hviezdu Supercar Blondie
Rozhovory 2
V Dubaji nestačí len dobre vyzerať, hovorí Slovenka, ktorá pracuje pre svetovú hviezdu Supercar Blondie
Luxusné autá sú tu symbolom postavenia, hovorí Inka o živote v Dubaji. Miestni sú vraj hákliví na dotyky.
V sedemnástich založila hudobný festival. Stihla stáž u prezidenta aj kariéru v politike. Kto je Grétka Pavlovová? (Rozhovor)
Zaujímavosti 1
V sedemnástich založila hudobný festival. Stihla stáž u prezidenta aj kariéru v politike. Kto je Grétka Pavlovová? (Rozhovor)
Na strednej škole dokázala vybudovať lovebrand. Dá sa to aj bez skúseností a tímu ľudí, stačí svojej značke veriť, prezrádza v motivujúcom rozhovore.
EÚ zakazuje krivé uhorky a zabíjačky, za všetko môže Brusel. TOP 5 mýtov o Európskej únii
Zaujímavosti
EÚ zakazuje krivé uhorky a zabíjačky, za všetko môže Brusel. TOP 5 mýtov o Európskej únii
Dezinformácie a mýty sú na sociálnych sieťach čoraz populárnejšie. EÚ proti nim bojuje, chystá nové nariadenie.
Matovičov nápad so zvyšovaním DPH na 25 % rozbíja koalíciu a pomáha Ficovi. Spôsobil by daňové úniky a detí sa viac rodiť nebude
Politika
Matovičov nápad so zvyšovaním DPH na 25 % rozbíja koalíciu a pomáha Ficovi. Spôsobil by daňové úniky a detí sa viac rodiť nebude
Igor Matovič si zaumienil zvýšenie rodičovského príspevku na viac ako 200 eur, stratu v rozpočte chce vykryť zvýšením DPH. Odborníkov sme sa pýtali, čo si o jeho nápade myslia a aké úskalia v ňom vidia.
VIAC ČLÁNKOV
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy móda
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.