Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. mája 2021 o 14:30
Čas čítania 10:23
Katarína Danková

Top 10 najfejkovanejších luxusných značiek. Vieš rozoznať fejk od pravého kúska?

Top 10 najfejkovanejších luxusných značiek. Vieš rozoznať fejk od pravého kúska?
Zdroj: Unsplash/Erik Mclean/volně k užití
MÓDA MÓDNY PRIEMYSEL
Uložiť Uložené

Škandály sa nevyhýbajú ani resellingovým spoločnostiam. Známe mená luxusných secondhandových firiem čelia kritike, že sa na ich weboch objavoval a predával fejkový tovar. Investigatíva televízie CNBC odhalila nedostatky v autentifikačnom procese TRR.

Iba Chanel vie, čo je pravý Chanel. No trúfol by si si aj ty? Rozoznať fejk od real kúska by mali vedieť kvalifikovaní autentifikátori po celom svete. Pri neustále dokonalejšom vyhotovení fejkových vecí si však človek nemôže byť ničím istý.

Svoje o tom vedia aj resellingové spoločnosti, ktoré čelia škandálom za predaj falošných odevov, topánok či doplnkov svojim zákazníkom. Okrem negatívnych recenzií a vlne kritiky sa do boja proti „overeným“ fejkom zapojili samotné značky. Informácie, ktoré vyšli na povrch po vyšetrovaní v známej resellingovej spoločnosti, by čakal len málokto.

V tomto článku si prečítaš:
  • Ktoré produkty a značky sú najreplikovanejšie. 
  • Kde nakupovať overené luxusné kúsky.
  • Akému škandálu čelia resellingové spoločnosti.
  • Koho značka Chanel žalovala a prečo.
  • Čo odhalila reportáž televízie CNBC v spoločnosti The Realreal.
  • Prečo zo spoločnosti odišiel hlavný autentifikátor.
  • Kto a prečo autentifikoval módne kúsky.
  • Ako zabrániť fejkom dostať sa k nič netušiacemu zákazníkovi.
  • Prečo si vlastne vedome kupujeme fejky.
  • Aký trend sa rozbehol medzi mladými na Tiktoku.
  • Či dokáže aplikácia rozoznať fejkovú kabelku od pravej.
  • Ako svojpomocne rozoznať fejk od real kúska.
Odporúčané
Ako funguje biznis s fejkmi: Ak zistíš, že zákazník vie príliš veľa o značke, mal by si mu predať radšej pravú obuv Ako funguje biznis s fejkmi: Ak zistíš, že zákazník vie príliš veľa o značke, mal by si mu predať radšej pravú obuv 17. marca 2021 o 9:30

Najreplikovanejšie luxusné značky

Podľa štatistík americkej vládnej agentúry CBP (U. S. Customs and Border Protection) za rok 2018 na amerických hraniciach zadržali skoro 34-tisíc falošných zásielok, najčastejšie z Číny a Hongkongu. Najviac falšovaným sa stalo oblečenie a doplnky. Za nimi postupne vedú obuv, hodinky/šperky, kabelky/tašky a peňaženky, elektronika, spotrebiteľský tovar či lieky.

Najviac napodobenín vzniká práve z luxusných značiek pre ich svetovú prestíž a možnosť zarobenia celkom slušných peňazí hlavne na nevedomom zákazníkovi. Britská finančná spoločnosť H&T Pawnbrokers zverejnila top 10 najfejkovanejších značiek na trhu. Názvy značiek ťa neprekvapia.

1. Yeezy
2. Balenciaga
3. Rolex
4. Raybans
5. Gucci
6. Cartier
7. Vivienne Westwood
8. Chanel
9. Louis Vuitton
10. Fendi

Gucci, Chanel, Louis Vuitton... Kabelky, ktoré nájdeš azda na každom dovolenkovom trhovisku, v každom čínskom obchode či na pofidérnych online weboch a obchodných účtoch na sociálnych sieťach. Záplava fejkových tovarov, ktoré sú čoraz ťažšie rozoznateľné od tých pravých, sa neustále zväčšuje.

Odporúčané
Jeho oblečenie nosí The Weeknd aj J Balvin. Yanick kašle na bulvár a dobýva svetovú módu (Rozhovor) Jeho oblečenie nosí The Weeknd aj J Balvin. Yanick kašle na bulvár a dobýva svetovú módu (Rozhovor) 23. septembra 2023 o 14:30

Ak túžiš po luxuse niektorej svetovej značky, nakupovať by si mal iba z ich oficiálneho webu/obchodu, prípadne od značkou overeného a certifikovaného partnera. Treťou možnosťou sú platformy s luxusnými kúskami z druhej ruky. Na pravosti produktov si postavili svoje renomé a ľudia po celom svete si ťažko zohnateľné kúsky nakupujú práve tam. Čo však robiť, ak máš pochybnosti o pravosti drahého kúska kúpeného z „luxusného secondhandu“?

Prestížne luxusné online sekáče

Ak si vlastnil luxusný kúsok, no po čase ťa omrzel, s najväčšou pravdepodobnosťou si ho posunul ďalej. Resellingu sa venujú aj svetové luxusné secondhandové platformy, ako Yoogi’s Closet, Fashionphile, Rebag, Bag Borrow or Steal, What Goes Around Comes Around, The Realreal či Vestiaire Collective, ktoré biznis s viac nechcenými hodnotnými kúskami dotiahli do dokonalosti. Teda takmer.

Luxusné kúsky módnych značiek.
Luxusné kúsky módnych značiek. Zdroj: Unsplash/Aylin Cobanoglu/na voľné použitie

Na takýchto stránkach je super to, že každý predmet prechádza autentifikačným procesom, ktorý spoločnosti garantujú na svojich weboch. Ich experti sú školení, prechádzajú niekoľkými kurzmi, a tak pochybnosti o pravosti predávaných luxusných kúskov na takýchto stránkach má málokto. A predsa. Hlavne platformy What Goes Around Comes Around, The Realreal a Vestiaire Collective čelia niekoľkým obvineniam z predaja fejkového tovaru, ktorý ich experti označili za pravý. 

Iba Chanel vie, čo je pravý Chanel

Pred tromi rokmi francúzsky módny dom Chanel zažaloval spoločnosť What Goes Around Comes Around za zavádzanie zákazníkov a predaj falošných výrobkov. Chanel si totiž prísne chráni svoju ochrannú známku a s platformou WGACA nespolupracuje, preto je podľa značky Chanel uvádzanie #WGACAChanel na príspevkoch secondhandovej platformy zavádzajúce a vytvára sa tak falošný dojem overenia produktu samotnou luxusnou značkou.

Odporúčané
Cruizer: Rytmusovi som predal bundu za 8 000 €. V obchode máme vystavený kufor Louis Vuitton z 19. storočia (Rozhovor) Cruizer: Rytmusovi som predal bundu za 8 000 €. V obchode máme vystavený kufor Louis Vuitton z 19. storočia (Rozhovor) 17. júna 2023 o 14:30

Spoločnosť WGACA sa však voči obvineniu bráni a tvrdí, že v ich obchodnom modeli nie je nič mätúce, čo by mohlo zákazníka chybne ovplyvniť. „Náš tím má 25 rokov školení a znalostí v identifikácii originálnych produktov a ponúkame iba produkty, ktoré sme úplne preverili,“ uviedli zakladatelia WGACA Seth Weisser a Gerard Maoine.

Chanel.
Chanel. Zdroj: Unsplash/Dom Fou

Ďalšou platformou, ktorá sa dostala pod paľbu kritiky zo strany luxusného domu, ale i verejnosti je The Realreal. Secondhandová spoločnosť uvádza, že každý predmet prechádza prísnym zrakom autentifikátorov s dlhoročnými skúsenosťami.

Chanel však nesúhlasí s tvrdeniami spoločnosti Realreal, že zamestnáva odborníkov vyškolených aj na autentifikáciu produktov značky Chanel. Francúzska luxusná značka uvádza, že znalosti týkajúce sa autentifikácie ich pravého tovaru prináležia iba značke Chanel. 

Skutočne neskutočná The Realreal

Pred 10 rokmi skrsol nápad založiť platformu s luxusnými kúskami z druhej ruky v hlave Julie Wainwrightovej. Postupom času sa spoločnosť rozrastala a dnes kancelárie spoločnosti The Realreal sídlia v 16 amerických mestách, z ktorých v 11 sa nachádzajú aj maloobchodné predajne. Zdanlivá prestíž a dôveryhodnosť však postupne zlyhávajú pre obvinenia nielen zo strany stoviek oklamaných zákazníkov, no i samotných bývalých zamestnancov.

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Diet Prada ™ (@diet_prada)

Americká televízna stanica CNBC sa pred tromi rokmi pustila do vyšetrovania v spoločnosti The Realreal a zistila naozaj závažné informácie. Všetky luxusné produkty neprechádzali rukami a očami skutočných expertov, ale copywriterov, ktorí mali nedostatok autentifikačných školení a ktorých primárne zamestnali na písanie textov na web spoločnosti. 

Odporúčané
Okopíroval ma Louis Vuitton, ale v móde je to bežné, hovorí Martin. Jeho mikiny si zamiloval aj raper Central Cee (Rozhovor) Okopíroval ma Louis Vuitton, ale v móde je to bežné, hovorí Martin. Jeho mikiny si zamiloval aj raper Central Cee (Rozhovor) 24. apríla 2023 o 14:30

Iba tie najrizikovejšie produkty šli na overenie autentifikačnému tímu. Šlo prevažne o značky Chanel, Louis Vuitton, Yeezy a kabelky, peňaženky a puzdrá od Prady. Naopak, topánky a odevy značiek Prada a Hermes, klobúky, šatky, opasky a topánky od značky Gucci šli na kontrolu ku copywriterom. „Je skutočne ťažké autentifikovať niečo, na čo nie si kvalifikovaný. Obzvlášť, ak musíš dodržiavať cieľ,“ povedala pre CNBC bývalá zamestnankyňa Chanice Parchmentová.

Screen interných dokumentov spoločnosti The RealReal z reportáže televíznej stanice CNBC.
Screen interných dokumentov spoločnosti The RealReal z reportáže televíznej stanice CNBC. Zdroj: Youtube/CNBC Television

Pridáva sa k nej aj Emily Bobbová, rovnako bývalá zamestnankyňa: „Mali sme prezentácie, ktoré nám mali pomôcť k identifikácii pravosti. Museli sme každý deň spĺňať vysoké čísla. (...) Sústredili sme sa iba na dosiahnutie cieľa, aby sme splnili mesačné kvóty.“

Podľa interného dokumentu spoločnosti The Realreal, aktualizovaného 1. februára 2019, copywriterov disciplinárne stíhali, ak nespĺňali minimálne 50 % dennej kvóty. Kvóty závisia aj od kategórie, v ktorej sa copywriter nachádza. Pri kategórii ready-to-wear je to 105 položiek za 8-hodinovú zmenu a 131 položiek za 10-hodinovú zmenu. Kolekcia contemporary ready-to-wear bola ešte náročnejšia – 128 položiek za 8 hodín práce a 160 položiek za 10 hodín práce.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Prečo zo spoločnosti odišiel hlavný autentifikátor.
  • Kto a prečo autentifikoval módne kúsky.
  • Ako zabrániť fejkom dostať sa k nič netušiacemu zákazníkovi.
  • Prečo si vlastne vedome kupujeme fejky.
  • Aký trend sa rozbehol medzi mladými na Tiktoku.
  • Či dokáže aplikácia rozoznať fejkovú kabelku od pravej.
  • Ako svojpomocne rozoznať fejk od real kúska.
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 97649 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: 100 % zľava na lístok na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat , 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy alebo 20 % zľava na nákup v The Streets
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia