V spolupráci s čínskou automobilkou Seres predstavil crossover s nevšedným pohonom a, samozrejme, elektronikou od Huaweiu.
O tom, že Huawei po komplikáciách s predajom svojich mobilov hľadá alternatívne segmenty na vyplnenie tohto výpadku, sa hovorí už dlho a šepkalo sa aj o vstupe na trh elektromobilov. Aj keby sa to mohlo zdať bizarné, po viacerých správach o plánoch Applu či Sony vyvíjať elektromobily sa auto s logom Huaweiu zdá o čosi viac prirodzené. Konkrétne však ide spoluprácu s čínskou automobilkou Seres.
Elektromobil od Huaweiu je slovné spojenie, ktoré môže trochu miasť z dvoch dôvodov. Prvým je, že automobil Seres SF5 v podstate je už na jeseň predstavený elektromobil DFSK Seres SF5 BEV od automobilky Dongfeng. S práve prezentovanou novinkou od Huaweiu má okrem názvu prakticky totožný dizajn a parametre. Dongfeng DFSK Seres SF5 BEV sa podľa teslamagazin.sk niekedy koncom tohto roka začne predávať aj na Slovensku.
Seres SF5 je tak veľmi pravdepodobne v jadre spomenutý model od Dongfengu, ale Huawei na ňom prepracoval viacero vecí od správy napájania až po multimediálnu výbavu.
Druhou nevšednosťou je, že tento crossover alebo mestské SUV Seres SF5 s dravým dizajnom sa od konkurentov líši pohonom Huawei DriveONE Three-in-One Electric Drive na báze predĺženého dojazdu. Primárne to je klasický elektromobil s dojazdom 180 km na každodenné dochádzanie do práce a bežné používanie. Huawei sa chváli zrýchlením z 0 na 100 km/h iba za 4,68 sekundy.
V extended range režime však vďaka spaľovaciemu generátoru zvláda vyše 1 000 km dojazd. Zjednodušene povedané, ide o nevšedný hybrid, ktorý však benzín nepoužíva na pohon motora, ale na dobíjanie batérií. Detailné špecifikácie Huawei zatiaľ neprezradil. Známe je len to, že bude na výber verzia s pohonom dvoch aj štyroch kolies. A takisto to, že Seres SF5 podporuje reverzné nabíjanie. Vie teda dobiť druhý elektromobil, ktorému dôjde „šťava“.
Huawei auto vybavil aj čiastočným autopilotom s podporou jazdy v dopravnej zápche a adaptívnym tempomatom.
Nikoho asi neprekvapí, že aj multimediálny systém v aute je od Huaweiu. Systém HiCar sa stará o automatické spárovanie smartfónu s autom či už na plynulé spustenie hudby, navigáciu, hlasové ovládanie, alebo prepojenie s inými smart zariadeniami, ako je garážová brána, klimatizácia v dome a podobne.
Nechýba vlastný audiosystém s jedenástimi reproduktormi. Dokúpiť sa dajú športové sedadlá s chladením a masážou alebo inteligentný uvítací režim, ktorý po rozoznaní šoféra všetko nastaví.
Seres SF5 sa oficiálne začal predávať len na čínskom trhu s cenou v prepočte od 27 800 eur, respektíve od 31 700 eur za verziu s pohonom všetkých kolies. Ide o ceny bez dane a ďalších poplatkov. Pre porovnanie, Dongfeng Seres SF5 má mať na slovenskom trhu v plnej výbave a s duálnym motorom s výkonom 684 koní cenu okolo 63 000 eur.
Mimochodom, logo Huaweiu na tomto aute nehľadaj. Na prednej maske je znak Seres. S novým logom Huaweiu sa však možno aj tak onedlho stretneme. Čínska firma chcela symbol s akoby dvoma previazanými písmenami „U“ používať už od roku 2017. Na európskom súde ju však zažalovala francúzska spoločnosť Chanel. Tej sa nepozdávala prílišná podobnosť s jej logom, píše BBC.
Súd v Luxemburgu však sťažnosť Chanelu neuznal. „Logá majú niektoré podobné znaky, ale vizuálne sú stále dostatočne rozdielne.“ Ostáva otázka, ako by už globálne známy výrobca smartfónov, spotrebnej elektroniky a telekomunikačných zariadení profitoval z toho, keby si jeho výrobky zákazníci nechtiac pomýlili s ikonickou francúzskou módnou značkou. Ale ktovie, možno sa po elektromobiloch pustí Huawei aj do predaja exkluzívnych parfumov.