Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
7. januára 2020, 16:43
Čas čítania 1:19
Martin Mičuda

Už aj Sony má svoj vlastný elektromobil. Vision-S je výkladnou skriňou technológií

Už aj Sony má svoj vlastný elektromobil. Vision-S je výkladnou skriňou technológií
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://presscentre.sony.eu/pressreleases/sony-highlights-its-evolution-as-a-creative-entertainment-company-with-a-solid-foundation-of-technology-at-ces-2020-2957905" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">sony.eu</a>
TECH
Uložiť Uložené

Technologický gigant nám z ničoho nič predstavil svoj prvý elektromobil.

Stalo sa už zvykom, že veľtrh spotrebnej elektroniky je miestom, kde svetlo sveta uzrie aj nejeden nový automobil, zväčša elektrifikovaný. Tento rok ale veľtrh CES priniesol jedno veľké prekvapenie, nový elektromobil od značky Sony. Áno, čítaš dobre, technologický gigant okrem hernej konzoly, televízie, fotoaparátov či mobilných zariadení rozširuje svoje portfólio o prvý automobil.

Aj napriek tomu, že Sony hovorí o koncepte, elektromobil Vision-S je viac-menej hotový produkt, ktorý si navyše dovolíme označiť za veľmi vydarený. Na to, že ide o prvotinu, ako zvonku, tak i vo vnútri vyzerá novinka veľmi dobre a už i v tejto podobe by sa dokázala postaviť najväčšej konkurencii.

Už aj Sony má svoj vlastný elektromobil. Vision-S je výkladnou skriňou technológií
Zdroj: presscentre.sony.eu

Doposiaľ neboli zverejnené žiadne presné rozmery, výrobca je zatiaľ rovnako skúpi aj na parametre ohľadom pohonu. Vieme len to, že o pohon sa stará dvojica elektromotorov s výkonom 200 kW / 272 koní. Elektrická novinka tak dokáže akcelerovať na stovku za 4,8 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 239 km/h. Informácie o veľkosti batérií či dojazde nevieme.

Odporúčané
Najsilnejšie Volvo na trhu vyzvalo v šprinte nemeckú trojku. Ukázalo sa, že to nemalo robiť Najsilnejšie Volvo na trhu vyzvalo v šprinte nemeckú trojku. Ukázalo sa, že to nemalo robiť 6. januára 2020, 19:44

Vieme však, že úplne nová elektrická platforma bola vyvíjaná v spolupráci so spoločnosťou Magna Steyr. Tá stojí za výrobou automobilov ako napríklad Jaguar I-Pace, BMW Z4 či Mercedes-Benz triedy G. Sony zároveň úzko spolupracovalo aj s firmami Bosch, Continental, Nvidia, Qualcomm alebo ZF, čo značí, že Vision-S je výkladnou skriňou technológií. 

 

Už aj Sony má svoj vlastný elektromobil. Vision-S je výkladnou skriňou technológií
Zdroj: presscentre.sony.eu

Elektromobil sa pýši až 33 senzormi (vrátane radaru Lidar či vlastnými kamerami s CMOS snímačmi), ktoré sledujú exteriérové i interiérové dianie. Asi ťa teda neprekvapí, že Vision-S umožňuje autonómnu jazdu 2. úrovne. Veľmi hodnotne vyzerajúci interiér dostal minimalistickú a mimoriadne modernú palubnú dosku.

Jej základom je až 6 displejov – digitálne budíky, centrálny displej, panel klimatizácie, displej pred spolujazdcom a následne dva displeje po stranách. Vision-S má totiž štandardne virtuálne spätné zrkadlá. Ďalšia trojica displejov si miesto našlo vzadu. Zo zaujímavosti spomeňme najmä audio systém 360 Reality Audio, ktorý má zaručiť mimoriadne kvalitnú 360-stupňovú reprodukciu zvuku. Poslúžiť k tomu majú i reproduktory integrované do všetkých hlavových opierok.

Veľký otáznik visí nad tým, či, a ak áno, tak kedy sa dočkáme elektromobilu od Sony v sériovej výrobe. Značka žiadne oficiálne stanovisko nevydala.

Domov
Zdieľať
Diskusia