Rozhodnutie nezavrieť celú prevádzku v Brazílii vyvolalo pohoršenie.
Brazílsky Carrefour pobúril širokú verejnosť v krajine potom, ako mali zamestnanci telo mŕtveho muža, ktorý skonal priamo medzi regálmi, zakryť dáždnikmi. Obchod pritom zostal otvorený a okolo jeho tela minimálne 4 hodiny chodili bežní zákazníci, píše FoxNews.
59-ročný Manoel Moisés Cavalcante bol navyše zamestnancom obchodu a smrteľný infarkt utrpel priamo počas pracovnej doby.
Práve rozhodnutie nezavrieť je terčom masívnej kritiky. Oficiálne vyhlásenie a ospravedlnenie už firma komunikovala aj prostredníctvom Twitteru.
CARREFOUR EMPLOYEE LIES DEAD HERE IN BRAZIL, BEER AISLE, FOR 4 HOURS WITH STORE OPEN pic.twitter.com/jamnWbpZ5A
— The_Real_Fly (@The_Real_Fly) August 19, 2020
Ani samotné zakrytie kartónmi, dáždnikmi a plechovkami od piva, ktoré si potom budú môcť kúpiť bežní zákazníci, ale asi nepatrí medzi úctivé spôsoby nakladania s telom zosnulého. Dlhé čakanie bolo spôsobené čakaním na pohrebnú službu.
Hypermarket uvádza, že pokyny nehýbať s telom má vo svojich nariadeniach, no teraz do nich pribudla aj inštrukcia okamžite prevádzku zavrieť. Na spoločnosť sa však pravdepodobne kritika povalí ešte niekoľko týždňov.
Pre web Globo.com sa vyjadrila manželka obete: „Som pobúrená. Ľudské bytosti podľa všetkého neznamenajú nič. Ľudia sa starajú len o peniaze.“