Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
7. decembra 2019, 18:01
Čas čítania 0:00
Viktor Kniš

Slovák si v bratislavskom hoteli vymenil s čašníčkou jednu vetu v angličtine, zaúčtovali mu prirážku za cudzojazyčného hosťa

NEWS
Uložiť Uložené

Turisti to na Slovensku skutočne nemajú jednoduché.

Problematika platenia sprepitného je vždy predmetom zaujímavej diskusie a názor pracovníkov v gastronómii sa často výrazne líši od názoru zákazníka.

V tomto prípade však nikto nebude pochybovať o tom, že niekedy je nemožné, aby tieto dva svety našli prienik. Dôkazom je bratislavský poskytovateľ ubytovania Melrose Apartments v Petržalke, ktorý slovenskému zákazníkovi zaúčtoval poplatok za to, že si s čašníčkou vymenili jednu vetu v angličtine. Informuje o tom facebooková stránka Nekŕmte nás odpadom, ktorá dlhodobo bojuje za práva spotrebiteľov. 

Odporúčané
Hotel youtuberke zakázal vstup a teraz jej poslal aj faktúru na 5 miliónov eur. Majiteľ od nej chce peniaze za bezplatnú publicitu Hotel youtuberke zakázal vstup a teraz jej poslal aj faktúru na 5 miliónov eur. Majiteľ od nej chce peniaze za bezplatnú publicitu 23. januára 2018, 18:34

Na pokladničnom doklade bola položka zaúčtovaná ako „Tips2“ a krátky dialóg v cudzom jazyku vyšiel Slováka na 1,69 eura. Na jedálnom lístku dostupnom na internete ani v cenníku služieb podobná položka ani zmienka o prirážke za cudzojazyčného hosťa spomenutá nie je. 

Diskutujúci v komentároch síce píšu, že by poplatok, resp. vynútený tringelt v tomto prípade odmietli zaplatiť. Aj zamestnanci gastronomických prevádzok sa zhodujú, že bez ohľadu na skutočnosti je sprepitné dobrovoľnou záležitosťou, resp. známkou slušnosti. Tento prípad z hlavného mesta však prekračuje všetky zaužívané pravidlá. 

Aktualizácia, 9. december o 14:15

Dnes sa nám podarilo spojiť aj s kompetentnými osobami pracujúcimi v Melrose Apartments. Tí potvrdili, že si čašníčka skutočne sprepitné za konverzáciu s cudzojazičným hosťom vypýtala, zároveň uviedli na pravú mieru, že reštaurácia je oddelenou prevádzkou, a tak ide o zlyhanie Melrose Restaurant, nie Melrose Apartments. Podľa informácií z reštaurácie hosťovi peniaze vrátili a zároveň priznali svoju chybu. Poškodený hosť bude v Melrose Apartments bývať dlhodobo.

Domov
Zdieľať
Diskusia