Turisti to na Slovensku skutočne nemajú jednoduché.
Problematika platenia sprepitného je vždy predmetom zaujímavej diskusie a názor pracovníkov v gastronómii sa často výrazne líši od názoru zákazníka.
V tomto prípade však nikto nebude pochybovať o tom, že niekedy je nemožné, aby tieto dva svety našli prienik. Dôkazom je bratislavský poskytovateľ ubytovania Melrose Apartments v Petržalke, ktorý slovenskému zákazníkovi zaúčtoval poplatok za to, že si s čašníčkou vymenili jednu vetu v angličtine. Informuje o tom facebooková stránka Nekŕmte nás odpadom, ktorá dlhodobo bojuje za práva spotrebiteľov.
Na pokladničnom doklade bola položka zaúčtovaná ako „Tips2“ a krátky dialóg v cudzom jazyku vyšiel Slováka na 1,69 eura. Na jedálnom lístku dostupnom na internete ani v cenníku služieb podobná položka ani zmienka o prirážke za cudzojazyčného hosťa spomenutá nie je.
Diskutujúci v komentároch síce píšu, že by poplatok, resp. vynútený tringelt v tomto prípade odmietli zaplatiť. Aj zamestnanci gastronomických prevádzok sa zhodujú, že bez ohľadu na skutočnosti je sprepitné dobrovoľnou záležitosťou, resp. známkou slušnosti. Tento prípad z hlavného mesta však prekračuje všetky zaužívané pravidlá.
Aktualizácia, 9. december o 14:15
Dnes sa nám podarilo spojiť aj s kompetentnými osobami pracujúcimi v Melrose Apartments. Tí potvrdili, že si čašníčka skutočne sprepitné za konverzáciu s cudzojazičným hosťom vypýtala, zároveň uviedli na pravú mieru, že reštaurácia je oddelenou prevádzkou, a tak ide o zlyhanie Melrose Restaurant, nie Melrose Apartments. Podľa informácií z reštaurácie hosťovi peniaze vrátili a zároveň priznali svoju chybu. Poškodený hosť bude v Melrose Apartments bývať dlhodobo.