Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 8. 8. 2020 meniny má Oskar

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda - Módny seriál
0
Peter Hlavička
10. december 2019, 14:28
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Sú raffle o tenisky zmanipulované? Pýtali sme sa odborníkov z resell mafie

Ak si ešte ani raz nevyhral žiadny raffle, možno ťa predbehli ľudia s botmi a možno bol samotný raffle zmanipulovaný.

Peter Hlavička
10. december 2019, 14:28
Sú raffle o tenisky zmanipulované? Pýtali sme sa odborníkov z resell mafie
Zdroj: Nike
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Časy, keď si mohol hocikedy len tak nakráčať do obchodu a odísť s exkluzívnym párom tenisiek sú dávno preč. Človek dnes musí pomaly mesiac dopredu vedieť, čo chce kúpiť, musí podrobne sledovať informácie o danom release a byť v správny čas na správnom mieste. Šancu na úspech by pritom mali mať všetci rovnakú, no prax vyzerá trocha inak a o tom, či sú limitované releasy tenisiek zmanipulované sme sa tak rozprávali so Samuelom, ktorý je administrátorom jednej z domácich resell skupín na sieti Discord

 

Prvým náznakom prichádzajúcej zmeny bol už release tenisiek Staple x Nike SB Dunk Pigeon z roku 2005, kvôli ktorému čakali ľudia pred newyorským obchodom viac než 96 hodín. Situácia vyvrcholila zásahom polície, ktorá zadržala niekoľko ľudí ozbrojených nožmi, mačetami alebo baseballovými pálkami a následne musela kontrolovať celý priebeh samotného predaja. 

 

Okolo roku sa dostávali spustenia predajov limitovaných párov tenisiek do ešte väčších extrémov. Pamätným momentom bol aj tradičný predvianočný release siluety Air Jordan 11, ktorá v roku 2011 vyšla v ikonickom farebnom vyhotovení Concord. Zákazníci v meste Indianapolis "nezvládli" čakanie na otvorenie miestneho obchodného centra a vyrabovali predajňu s teniskami. Za spomínané Air Jordan 11 Concord si následne tamojší reselleri pýtali aj 4-násobok pôvodnej ceny (aj keď ich získali v podstate zadarmo).

 

Nike vs. adidas

Na podobné vyčíňanie zákazníkov tak museli pochopiteľne reagovať okrem predajcov aj samotné značky a svet tenisiek sa v roku 2015 navždy zmenil. Po niekoľkých zrušených releasoch a mnohých útokoch botov sa totiž Nike rozhodol spustiť systém rafflov, teda žrebovaní, do ktorých sa môžeš zapojiť a keď ťa systém vyžrebuje, máš možnosť kúpiť si dané tenisky aj bez čakania pred obchodom. Podobná forma predaja síce nebola v tom čase žiadnou novinkou, no prelomovým sa stalo najmä  jej využitie v online svete. 

 

Vďaka rafflom už ľudia nemuseli čakať pred obchodmi niekoľko dní a celý proces losovania/nakupovania sa tak skrátil len na pár minút.Prečo sa ti nepodarilo vyhrať ani jeden raffle o tenisky?

 

Nike začal ohlasovať raffle cez svoj Twitter a na zapojenie sa do žrebovania si mal 60 minút. Ak si vyhral, stačilo ísť do vybranej predajne a zaplatiť. Postupom času sa v aplikácii Nike+ dokonca začali pridávať odkazy na tzv. predčasné nákupy, ktoré verným zákazníkom ponúkali prístup do losovania už 24 hodín pred releasom. S rafflami nezaostávala ani značka adidas, ktorá rovnako v roku 2015 spustila svoju aplikáciu Confirmed. Cez ňu si tak mohol kúpiť aj prvé vyhotovenie Kanyeho tenisiek Yeezy 750, pri ktorom si ale musel potvrdiť svoju geolokáciu a aplikácia tým pádom fungovala len pre ľudí v New Yorku, Chicagu, Los Angeles a niekoľkých ďalších metropolách USA. 

 

Raffle sú zadarmo, no v prípade tenisiek Nike Mag s automatickým zaväzovaním si Nike pýtal za jednu prihlášku $10. Touto cestou sa im tak podarilo vyzbierať takmer 7 miliónov dolárov, ktoré venovali nadácii Michaela J. Foxa pre výskum Parkinsonovej choroby. Prečo sa ti nepodarilo vyhrať ani jeden raffle o tenisky?

 

Od tej doby však prešiel systém rafflov desiatkami vylepšení. Aktuálne prebiehajú losovania u značky Nike cez aplikáciu SNKRS, resp. na ich stránke (pozn.: aplikácia stále nie je dostupná pre Slovensko ale stránka SNKRS už v našich končinách funguje). Adidas sa pre zmenu rozhodol spojiť aplikáciu Confirmed so svojou hlavnou appkou, a tá je dnes asi najjednoduchším spôsobom, ako sa dostať k novým Yeezy. 

 

Určite je dobré zapájať sa do rafflov na oficiálnych stránkach ako SNKRS, ale pre mňa je to strata času.

 

Prečo sa ti nepodarilo vyhrať ani jeden raffle o tenisky?

Sú raffle zmanipulované?

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako sa distribútori môžu zasiahnuť  do rafflov a losovaní
  • Ako sa v priebehu uplynulých rokov vyvíjali raffle
  • Či je raffle férovým spôsobom predaja
  • Ako sa darí resellerom oklamať predajcov
  • Ako mať šancu dostať sa k vysnívaným teniskám

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Nike Tagy: tenisky, yeezy, off white, raffle
Ohodnoť článok
4
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.