Taký objem si na svoj disk rozhodne neuložíš. Hranie teda zabezpečí cloud a streamovanie obsahu.
Sú hry, ktoré majú za úlohu priniesť čo najviac realistických vlastností a simulácie. Poznáme aj tituly, ktoré zaujmú otvoreným svetom s obrovskou mapou, po ktorej sa môžeš pohybovať bez obmedzení.
Príkladom sú napríklad série GTA, Red Dead Redemption, Assasin's Creed, novšie Need for Speed alebo Far Cry.
To najlepšie z oboch žánrov už roky prináša Microsoft a jeho Flight Simulator s obrovskou základňou oddaných nadšencov a leteckých fanatikov. Korene zatiaľ poslednej verzie však siahajú až do roku 2006 a preto je najvyšší čas na dlho očakávané pokračovanie.
Microsoft Flight Simulator 2020 si podľa Windows Central dáva nemalé ciele. Má ponúknuť detailné 4K mapy celého sveta, aby si sa za obrazovkou vo virtuálnom kokpite mohol prepraviť napríklad z New Yorku do Sydney, ak máš dosť času.
Naklonovanie celej Zeme má prebiehať prostredníctvom satelitných podkladov Bing, ktoré už dnes, podobne ako Google Maps, zmapovali z vtáčieho pohľadu už takmer všetko, vo veľkých mestách dokonca aj v 3D.
Umelá inteligencia na ne potom pridá kopce s reálnou nadmorskou výškou a vyše 1,5 trilióna stromov, priradí live dáta o aktuálnom počasí v danej lokalite a smere či rýchlosti vetra. Skrátka, nový Flight Simulator 2020 má byť tou najrealistickejšou, najväčšou a graficky najvernejšou hrou vôbec, s naoko nerozoznateľnými kópiami svetových letísk.
Veľa ti napovie už trailer. Jasné, mapa celého sveta bola teoreticky už v poslednom Flight Simulatore X, no tá obsahovala len automaticky vygenerované a približné tvary jednotlivých ostrovov či svetadielov. O 4K realistických skenoch, aké čakajú FS 2020, nemohlo byť ani reči.
Samozrejme, problémom je, že iba mapy samotné budú zaberať viac než 2 petabajty dát, teda 2 milióny gigabajtov! Takýto veľký disk zrejme doma nemáš...
Microsoft sa teda rozhodol, že do počítačov nainštaluje len nevyhnutný základ a modely samotných lietadiel. Mapové podklady chce hráčom streamovať cez internet a vlastnú technológiu Azure.
Inými slovami, postačí ti poriadne rýchly internet, ktorý bude mapu sťahovať počas letu, prípadne uloží vždy iba časť, okolo tvojho naplánovaného kurzu.
Zatiaľ však nie je jasné, ako toto všetko Microsoft vyladí. Flight Simulator 2020 má totiž budúci rok prísť aj na konzoly Xbox One. A čo hráči s pomalším internetom? Budú čakať pri dlhých loadingoch, alebo dostanú stream s nižším rozlíšením?
Microsoft sa navyše o pomoc svojho cloudu už raz opieral, pri hre Crackdown 3. Tá ponúka svet, kde môžeš prostredie rozbiť doslova na tisíce malých kúskov, ktoré sa pri výbuchoch správajú podľa skutočnej fyziky.
Keďže počítače a Xbox by niečo takéto neutiahli, dáta sa posielajú na servery Microsoftu, kde sa všetko vyráta a pošle späť k tebe do obývačky. Crackdown 3 bol odložený o takmer tri roky a aj tak je považovaný len za nudný priemer a sklamanie.
Ak ťa teda Flight Simulator 2020 zaujal, radšej svoje nadšenie kroť a poriadne drž vývojárom palce, aby do októbra budúceho roka zvládli naplniť čo najviac zo svojich sľubov.