Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
30. júla 2019 o 18:42
Čas čítania 0:00
Matúš Majer

Takmer polovica príspevkov slovenských influencerov na Instagrame je platenou reklamou

ZAUJÍMAVOSTI INFLUENCERI INSTAGRAM
Uložiť Uložené

Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke TOP 100 slovenských influencerov realizovala v mesiaci júl agentúra Neopublic.

Na slovenskom Instagrame sa to reklamou len tak hemží, nie každá z nich je pritom označená ako sponzorovaný príspevok. Na celý fenomén sponzorstva slovenských influencerov sa vo svojom reporte pozrela agentúra Neopublic.

Do prieskumu je zahrnutých TOP 100 profilov, kde prevažujú najmä slovenskí fanúšikovia – podľa tejto metodiky sa napríklad do prvej stovky nedostal ani Peter Sagan.

"Medzi top 100 profilmi na Slovensku nájdeme aj kuriozity, ktoré by sme možno nečakali. Psíka menom Lili Pug s 223-tisíc sledovateľmi, vyšportovaného učiteľa angličtiny Juraja Piatka (178-tisíc) či profil prezidentky Zuzany Čaputovej so 118-tisíc sledovateľmi,"uvádzajú autori z Neopublic.

Slovenskí influenceri si v priemere nechajú zaplatiť až za 40 % príspevkov. Na vrchole rebríčka sú Jana Hrmová a Zuzana Strausz Plačková, u ktorých má až 80 % postov reklamný motív. Nasledujú Karolína Chomisteková, Laura Gavaldová a Veronika z Twiins. Najmenej platených spoluprác majú Marián Čekovský (5 %) a Paľo Habera (0 %).

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Jana Hrmová (@janahrmi),

Nedá sa pritom určiť, kto je najčastejším klientom slovenských influencerov, platia totiž všetky módne značky, rozličné nápoje, zdravá výživa, fitness produkty, elektronika, predajne šperkov či cestovné agentúry.

Odporúčané
Katka pracuje ako drevorubačka: Rodičia ma videli na výške, ja som chcela jazdiť na traktore. V lese si zarobím dobre (Rozhovor) Katka pracuje ako drevorubačka: Rodičia ma videli na výške, ja som chcela jazdiť na traktore. V lese si zarobím dobre (Rozhovor) 16. novembra 2024 o 9:30

V 93 % prípadoch influenceri reklamu priznajú, čo je podľa Neopublic dobré číslo. Agentúra sa pozrela aj na to, ako vlastne slovenskí influenceri získali toľko followerov – 39 z TOP 100 začalo blogovaním. Druhé miesto je však omnoho prekvapivejšie, až 30 z nich vzišlo z televíznej produkcie. Napríklad, celé hlavné obsadenie seriálu Oteckovia je v rebríčku TOP 100.

Úspešnejšie na Instagrame sú pritom ženy, v prvej stovke je až 58 miest zabraných nežnejším pohlavím.

Záverom agentúra uvádza: „V priemere vychádza, že dva z piatich príspevkov sú na slovenskom instagrame platené. Z toho vyplýva, že si tvorcovia obsahu ešte vždy vážia svojho sledovateľa a dávajú mu aj autentický obsah.“ Podľa odborníkov na tom slovenský Instagram predsa len nebude až tak zle.

Domov
Zdieľať
Diskusia