Prinášame vám komplexnejší sumár z práve prebiehajúceho Autosalónu v našom hlavnom meste.
Ako už iste viete, teda pokiaľ aspoň trochu sledujete automobilové dianie, v Bratislave sa v uplynulých hodinách otvorili brány najprestížnejšej automobilovej udalosti roka na Slovensku. Ostatne, o Autosalóne sme vás vopred podrobne informovali, pričom naposledy sme sa k vám prihovorili priamo z neho, keďže ako prví sme vám priniesli exkluzívne zábery a informácie o tých najväčších tohtoročných trhákoch. V našej predošlej aktivite spojenej s touto udalosťou ste sa tak mohli, okrem iného, dozvedieť, že na ploche 40-tisíc metrov štvorcových sa tento rok návštevníci môžu tešiť na takmer 80 slovenských výstavných premiér medzi 35 vystavovanými značkami.
Aby som však nechodil okolo horúcej kaše, prejdem priamo k pointe tohto článku, ktorým je sumár počítajúci s dvadsiatkou modelov z Incheby, ktoré by ste rozhodne nemali prehliadnuť. Naše autentické fotografie a najdôležitejšie informácie nižšie totiž poukazujú, po predošlých highlightov, na ďalšiu hŕstku tých najväčších a najzaujímavejších noviniek.
Audi A7 Sportback facelift
Nakoľko ideme abecedne, začíname so štyrmi kruhmi. Tie ponúkajú bohato zastúpený stánok, kde nájdeme aj túto nadmieru atraktívne vystupujúcu čierno-čiernu A7-čku. Audi nedávno zmodernizovalo modelový rad A7 Sportback, čoho výsledkom sú modernejšie a prepracovanejšie tvary, pričom pozornosť sa upriamila predovšetkým na nové predné svetlomety s technikou Matrix LED, ktoré Audi zavádza prakticky do všetkých nových modelov. Decentných úprav sa samozrejme dočkali zadné svetlá, predný a zadný nárazník a niekoľko detailov v interiéri či pod kapotou. Viac tu.
Audi S8 facelift
Okrem úplne novej Q7-čky, ktorú sme vám priniesli exkluzívne v našom prvom článku, sa stánok Audi nesie väčšinou v duchu starších, respektíve faceliftovaných modelove. Po A7-čke dávam prednosť modernizovanej vlajkovej lodi, ktorú v stánku zastupuje vrcholné vyhotovenie známe pod označením S8. V jeho útrobách nájdeme 4-litrovú V8-čku produkujúcu 520 koní a 650 N.m, zatiaľ čo okolie láka športovejším paketom a svetlometmi s technológiou Matrix-LED. Ako sme vás informovali nedávno, budúca generácia je naplánovaná až na rok 2017, čím sa cyklus súčasného modelu o čosi natiahne.
Audi TTS
Síce sa jedná o úplne nové vozidlo postavené na novej modulárnej platforme MQB, svojím dizajnom tretia generácia športovo založeného modelu TT skôr smeruje k evolúcií predošlých tvarov, než k radikálnym zmenám. TT-čko však vyspelo, a pri pohľade na neho už nemáte pocit, že sa pozeráte na viac-menej ženské auto. Prezentovaný exemplár sa pýši dodatkom S, vo veci je teda ešte výkonnejšie kupé, ktoré dáva o sebe vedieť početnými hranami a prísnym pohľadom. Vypichol by som najmä vnútrajšok, kde dominuje obrovský, 12,3'' displej v prístrojovej doske, ktorý plní okrem funkcie tachometra, otáčkomera a ostatných dôležitých ukazovateľov pre vodiča, i funkciu navigácie. Viac tu.
BMW radu 3 Grand Turismo
BMW 3 s označením GT je v poradí treťou karosárskou verziou trojkovej rady a zároveň jednou z celkových šiestich modelov mníchovskej značky v strednej triede (sedan, kombi, Coupé, Gran Coupe, Cabriolet, Grand Turismo). Svojimi tvarmi má rodinne orientované vyhotovenie veľmi blízko k väčšiemu modelu 5 GT. Predná časť nadväzuje na súčasnú generáciu rady 3, od ktorej je auto odvodené. Profil je samozrejme odlišný po vzore väčšieho brata - 5 GT. Zmenou v porovnaní s ostatnými trojkami je riešenie dverí, ktoré sa vo verzií GT otvárajú bez rámov okien. Od spomínanej 5-ky GT si rad 3 GT požičal aj systém dvojitého otvárania dverí batožinového priestoru. Otvára sa klasicky i vrátane celého okna. Tento bavoráčik rozhodne neprehliadnete, nakoľko okrem športového M-packetu počíta aj so žiarivým červeným lakom. Viac tu.
BMW X6
Druhá generácia mimoriadne vyhľadávaného SUV alebo ak chcete SAV (Sport Activity Vehicle) nie je na Slovensku už takou novinkou, keďže novú X6-ku už máte možnosť stretnúť aj v uliciach. Vozidlo kombinujúce "terénne" schopnosti so športovou líniou kupé sa stalo veľkým priekopníkom, a tak i u nás sa neraz X6-ka stala úspešnejšou než samotná X5-ka. Predná maska je štylizovaná do písmena X, hlavné príplatkové full-LED svetlomety sú výrazne pretiahnuté do strán, pričom celkovo predný pohľad pôsobí podstatne agresívnejšie. Vystavený exemplár sa pýši plne digitálnymi budíkmi a zadnými partiami, ktoré sa nevymykajú súčasnému dizajnovému trendu bavorákov a zároveň odzrkadľujú športovejší temperament. Viac tu.
(Citroën) DS 5
Ako ste už možno postrehli, Francúzi sa nedávno nechali počuť, že luxusne orientovanú divíziu DS úplne osamostatnia, a to sa práve stalo s príchodom modernizovaného DS 5. Z prednej masky tak zmizlo logo Citroën a nahradil ho znak DS, ktorý poznáme už nejaká ten piatok. Súčasna vlajková loď (pod)značky si zachováva svoj nezameniteľný a masívny štýl, ktorý podčiarkuje viacerými luxusnými prvkami - veľkolepé tvary, početný chróm, full-LED svetlomety či interiérové prvky a spracovanie, ktorými chce DS5-ka osloviť zákazníkov pokukávajúcich po prémiových značkách, no strohý dizajn ich odrádza.
Honda Civic Type R
Dlho-očakávaný hot-hatch zo stajne Honda bol už niekoľko rokov nedostupným artiklom, to sa však po autosalóne v Ženeve zmenilo, a známe športové náčinie najnovšej generácie môžeme už dokonca vidieť aj v Inchebe. Pripomeniem, že 310-koňový Japonec spravil na Nürburgringu rekord medzi vozidlami s predným pohonom. V Bratislave je exemplár vystavený v bielom kabáte, ktorému výborne sekundujú čierne detaily, vrátane rozmerného zadného krídla. Viac tu.
Jaguar XE
I keď Briti nedávno predstavili úplne nový model XF, v Bratislave nájdeme stále len súčasnú, odchádzajúcu generáciu. Naopak, dlhé roky avizovaný sedan strednej triedy, ktorý má na muške BMW radu 3, je už k nahliadnutie plne k dispozícii. Ide o prvý model značky, ktorý je postavený na novej platforme iQ(Al). Karoséria je vyrobená v 75% z hliníku, zvyšok, najmä zadné partie, pozostávajú z ocele, čím vývojári dosiahli ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50. Viac tu.
Jaguar F-Type R Coupé
Nádherný F-Type známy vďaka svojej mohutnej zvukovej kulise, môžeme vidieť v snehobielom outfite a rovno v najvýkonnejšej verzii, ktorú poháňa 5-litrová V8-čka s výkonom 404 kW / 550 koní. Funkčná imidžovka ponúka okrem pôvabných vonkajších tvarov a silnému agregátu aj vydarený interiér ladený v zaujímavom a hlavne modernom looku. Doplním, že ide o zatvorené karosárske vyhotovenie Coupé a nie prvotný Roadster, ktorý sme paradoxne spoznali skôr.
Land Rover Discovery Sport
Úplne nový rad Discovery, ktorý bude v portfóliu značky Land Rover zlučovať viacero vozidiel súčasne je už dlhšie realitou. Prvý model z neho, Discovery Sport, v skutočnosti nahradzuje predošlý Freelander a v plnej kráse je na očiach už aj v Bratislave. Exteriér nadväzuje na momentálny dizajnový smer značky, no na jej pomery sme svedkami o čosi oblejších tvarov, pričom SUV-čko disponuje naozaj malými prevismi, čo ocení majiteľ najmä v teréne. Ku kráse určite dopomohol aj zaujímavo tvarovaný a z profilu efektne vyzerajúci C-stĺpik, ktorý si tak novinka ponechala z konceptu Vision. Viac tu.
Mazda CX-3
Jedna z prezentovaných slovenských premiér je aj nový crossover od Mazdy. Po vzore väčších modelov si novinka prevzala viaceré technologické i dizajnové riešenia. Dostupná je s trojicou motorov, dvoma typmi prevodoviek a viacerými odlišnými stupňami výbavy. Ako je to už zvykom, siahnuť môžete po predokolke alebo po verzii s pohonom 4x4.
Mercedes-Benz triedy GLE Coupé
Toľko nenávidená a zároveň milovaná X6-ka sa dočkala prvej priamej a naozaj váženej konkurencie. Pokiaľ vás prvotné fotografie a informácie o novom GLE-čku vo verzii Coupé veľmi neoslovili, odporúčam osobné stretnutie, ktoré vám isto zmení názor na vec. Nakoniec, urobilo tak viacero návštevníkov, ktorí sa doslova okolo tohto vozidla točia, čoho vo výsledku je už teraz enormný záujem. Zaujímavá farba + Night packet, 21'' disky a podstatne väčší priestor na zadných sedadlách než v X6-ke, hovoria zjavne jasnou rečou. Viac tu.
Mercedes-Benz triedy S Coupé
Nepochybne, jedným z najkrajších aut autosalónu je úplne nová generácia triedy CL, ktorá sa premenovala na S Coupé. Dizajnová dokonalosť, ktorá všetkými štyrmi spadá pod momentálny trend značky, je dlhá až 5027 mm a vysoká len 1411 mm. Nádherná línia strechy, ktorú skrášľuje bezrámové riešenie dverí dopĺňa športovo-elegantne strihnutá predná maska a nové, horizontálne členené zadné svetlomety. Čerešničkou na torte je náhľad do interiéru, ktorý odporúčam vrelo každému. V stánku Mercedesu sa nachádza konkrétne verzia S 500 Coupé s objemom 4,7-litra a výkonom 335 kW / 455 koní a až 700 N.m. Viac tu.
Mercedes-Maybach S 500 4Matic
Okrem špičkového modelu AMG GT a GLE Coupé s enormným záujmom návštevníkov je pýchou stánku s hviezdou v znaku nepochybne novodobý Maybach. Ten sme si však už priblížili naozaj podrobne ako prví na Slovensku v tomto článku.
Nissan 370Z Nismo & Juke Nismo
Ak si pamätáte, nedávno sme vás informovali, že do bratislavského showroomu značky Nissan zavítal jediný exemplár svojho druhu na SK/CZ - faceliftovaný športiak 370Z od Nisma. Z celkového pohľadu zovňajšok pôsobí oveľa športovejšie, pričom je vidno, že bolo inšpirované brutálnym GT-R-kom vo verzii Nismo. Pod kapotou sa nič nezmenilo, opäť tam tróni 3,7-litrová V6-ka s výkonom 350 koní a 377 N.m. Z-tku zároveň sekunduje ďalší do partie od Nisma, extravagantný crossover Juke s viacerými úpravami.
Nissan GT-R
V stánku Nissan rozhodne nemôže chýbať špičkový model GT-R posledného modelového roku. Ten sa pýši decentne vylepšenou grafikou svetlometov, drobnými vylepšeniami a navýšeným výkonom na hodnotu 550 koní & 632 N.m.
Peugeot 308 GT SW
Oko návštevníka najrozsiahlejšej cenovej skupiny na Slovensku určite zamierilo aj dôležitý model od Francúzov. Konkrétne sa jedná o populárnu strednú triedu, teda model 308, avšak v praktickej verzii s klasickým dodatkom SW a v najsilnejšom vyhotovená GT. Výzorovo sa kombík naozaj vydaril a patrí k tým najkrajším na trhu, čo potvrdzuje aj zachytený kus v peknom kabáte so športovejším nádychom. Osobne si myslím, že SW-čko vyzerá ešte lepšie než klasický hatchback. Minulá generácia poskytovala batožinový priestor s hodnotou 573 l, novinka poskytuje až 610 litrov! Pod kapotou v prípade GT-čka nájdeme 1,6-litrový štvorvalec THP s výkonom 150 kW / 205 koní.
Škoda Superb
Stánok českej automobilky sa pochopiteľne nesie v duchu nového Superbu, i keď medzi množstvom vystavených vozidiel púta najväčšiu pozornosť len jeden exemplár tohto druhu, umiestnený v úplnom strede. Novinka vyzerá naživo naozaj dobre, bohužiaľ, pokiaľ ide o interiér, v porovnaní s Passatom, ktorý je vystavený hneď oproti, citeľne zaostáva, najmä spomínanou absenciou digitálnych budíkov. Viac tu.
Volkswagen Passat
Passat, čerstvý držiteľ titulu Európske auto roka 2015 nemôže chýbať. Nemecký bestseller, ktorý v ankete porazil napríklad MB triedy C, Ford Mondeo či Nissan Qashqai, môžete vidieť v oboch karosárskych verziách. Predné partie pôsobia podstatne elegantnejšie, ale aj agresívnejšie a v neposlednom rade hodnotnejšie, pod čo sa, okrem iného, podpísali úplne novo tvarované svetlomety s technikou LED-diód, ktoré sú v najvyššej verzii ponúkané rovno ako full-LED. Vnútro ponúka citeľne viac miesta, do oči udrie nová, naozaj dobre vyzerajúca prístrojová doska, no predovšetkým 12,3'' Active Info Displey prístrojového štítu pred vodičom, ktorý doslova pochoval tradičné analógové budíky. Viac tu.
Volkswagen XL1
Na záver malá mušlička od VW, ktorú sme v priestoroch výstaviska azda ani nečakali. Ide o mimoriadne exotický a raritný Volkswagen XL1, ktorý je tým najúspornejším sériovo vyrábaným automobilom sveta. Tým najhlavnejším je však jeho srdce, teda motorové ústrojenstvo, ktoré tvorí maličký dvojvalec TDI s výkonom 35 kW / 48 koní a elektromotor s výkonom 20 kW / 27 koní. Na prenos sily slúži 7-stupňová automatická prevodovka DSG. Viac sa dozvieš v našom podrobnom článku o XL1-ke zo Slovenska.
Pre viac fresh informácií zo sveta štyroch kolies sleduj AUTO.refresher.