Nemecká prémiová automobilka prichádza s úplnou novinkou, ktorá zároveň spúšťa nové značenie a navyše zhmotňuje prvý model novej rady 450 AMG Sport.
Nie je tomu tak dávno, čo som vás informoval o tom, že nemecký Mercedes-Benz chystá čiastočne prekopať názvoslovia svojho modelového portfólia. I keď budú zo začiatku nové písmenka ľudí pravdepodobne viac mýliť, v konečnom dôsledku bude škála vozidiel podstatne prehľadnejšia a ľahšie čitateľná. Azda najviac medzi obecenstvom zarezonovala tradičná trieda ML, ktorá sa už má po novom označovať ako trieda GLE a teda má dôjsť k zmene zaužívaného, dovolím si povedať až ikonického názvu populárneho SUV-čka. Vzniknutý diskusný kotol nielen medzi fanúšikmi značky navyše znásobil fakt, že keďže práve facelift ML-ka bol očakávaný už dlhšie, zmodernizovaný model, ktorý mal pravdepodobne ako prvý priniesť zmeny v názve, klopal už na dvere. Okrem toho, čerešničkou na torte bol i ďalší fakt, a to, že popri bežnom facelifte a nebežnom "re-brandingu" na GLE, sa do portfólia v rámci plánovaného rozšírenia modelov začlení aj úplne nová verzia GLE Coupé. A tá práve prichádza!
„X6-ka s hviezdou v znaku!" Také boli prvé ohlasy a reakcie na to, keď svet obletela informácia o tom, že Mercedes chystá SUV-čko so športovým nádychom a karosériou pripomínajúcou kupé, respektíve po tom, ako sa objavili prvé špionážne zábery. Čo k tomu dodať? Asi len toľko, že keby sme mali pozerať na to, kto a čo od koho odkukal, tak by koniec-koncov v tomto prípade ťahalo za kratší koniec BMW, ale späť k téme... GLE Coupé je teda oficiálne odhalené a podstatou novinky je pochopiteľne teda plynulo sa zvažujúca línia strechy, ktorá dodá športovosť najmä pri pohľade z profilu. Predné partie bude s najväčšou pravdepodobnosťou do veľkej miery zdielať s klasickým ML-kom, GLE-čkom, čiže ide "len" o spomínaný facelift súčasného ML-ka. Ten podlieha najnovším dizajnovým trendom automobilky, preto sa predná maska ešte viac zaoblila a rovnako vpredu nájdeme nove svetlomety (za príplatok) vo full-LED technológií. Vzadu sú zmeny najmä kvôli riešeniu strechy v prípade GLE Coupé viditeľnejšie a do očí tak okrem zaujímavo tvarovaného veka batožinového kufra bijú i elegantné, horizontálne členené svetlomety, ktoré pripomínajú nielen vďaka spájajúcej chrómovej lište triedu S Coupé.
So zásadnými novinkami sme ale ešte neskončili. Okrem nového označenia a úplnej novinky v portfóliu je GLE Coupé zároveň aj prvým modelom, ktorý sa svetu ukázal i v nedávno ohlásenej verzii (rade) 450 AMG Sport (na fotografiách červený exemplár). Tou bude odteraz stuttgartská automobilka označovať modely, ktoré sa zaradia medzi bežné verzie a špičkové AMG-čka. Ide tak o akýsi medzistupeň, ktorý v Audi označujú písmenom S a v Mníchove ako M Performacne, pričom svoju autosalónovú premiéru si odkrúti v Detroite (pravdepodobne spolu s C 450 AMG Sport). Ako vidieť na fotografiách, exteriérovo vozidlo pritvrdilo, štandardne je vybavené AMG packetom, ktorý sa navyše bude jemne odlišovať od klasických modelov so športovým lookom, o čom hovoria najmä koncovky výfukov. Samozrejme, určite nebudeme dlho čakať a okrem "baby AMG" sa dočkáme i brutálneho náčinia, pravého GLE 63 AMG Coupé. Vo všeobecnosti interiér prakticky vychádza zo súčasného ML-ka, v rámci faceliftu však, okrem iného, došlo k skvalitneniu materiálov, výmene volantu a do stredu sa dostal nový displej multimediálneho systému, ktorý už nie je vstavaný, ale po vzore menších medveďov sa vztyčuje nad prístrojovou doskou.
V úvode sa dočkáme troch šesťvalcových verzií. Prvou bude naftové GLE 350d Coupé (áno, po novom už "d" ako diesel), ktorého predná kapota schováva preplňovanú V6-ku s objemom 3,0 litra, výkonom 190 kW / 258 koní a 620 N.m. Druhým agregátom je dvakrát preplňovaný benzínový trojlitrový šesťvalec, ktorý vo verzii GLE 400 Coupé poskytuje výkon 245 kW / 333 koní a 480 N.m. Trojicu uzatvára novinka, pilotný model z divízie AMG Sport, teda spomínané GLE 450 AMG Coupé so zhodnou benzínovou V6-kou, avšak naladenou na výkon 270 kW / 362 koní a 520 N.m. Dané verzie sú štandardne vybavené pohonom všetkých kolies, čiže 4Matic-om, pričom narozdiel od 350d Coupé a 400 Coupé bude vo verzii 450 AMG Coupé prerozdeľovať silu v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. V rámci techniky určite spomeniem ešte špičkovú deväť-stupňovú prevodovku 9G-TRONIC.
Na bližšie informácie je zatiaľ internet skúpy, preto si spríjemníme čakanie aspoň pohľadom na oficiálne fotografie.