BMW unikli fotky a údaje o svojom druhom Gran Turisme v poradí.
Mníchovská automobilka dlho tajila akékoľvek informácie o svojom, už v poradí druhom, Gran Turisme vo svojom portfóliu. Stalo sa tak až dnes, keď sa automobilke nepodarilo utajiť fotografie, ktoré prenikli na svetlo sveta ešte predtým ako bolo samotné auto vystavené na autosalóne v Ženeve, kde sa odohrá oficiálne predstavenie.
Nové BMW 3 s označením GT je v poradí treťou karosárskou verziou nedávno predstavenej trojkovej rady. Predbehlo teda aj zaužívané verzie Coupe a Convertible, ktoré sa po novom predstavia už pod radou 4. Automobilka sa netajila tým, že po vzore rady 5 Gran Turimo, (ktorej sa mimochodom moc nedarí) chce rovnaký model zaviesť i do strednej triedy, po príchode nového radu 3. Rozdiel je však v tom, že 3 GT prichádza na trh až po tom, ako boli predstavené jeho klasické verzie - sedan a kombi. U verzie 5 GT to bolo presne naopak. Či to je lepší marketingový ťah, uvidíme neskôr.
Slová automobilky sa však naplnili a ako je z fotografií vidieť, svojimi tvarmi má veľmi blízko väčšiemu modelu 5 GT. Predná časť nadväzuje na súčasnú generáciu rady 3, od ktorej je auto odvodené. Profil je samozrejme odlišný po vzore vačšieho brata, avšak nechýbajú dizajnové prvky trojkového radu, vrátane zadných partií. Zmenou je riešenie dverí, ktoré sa vo verzií GT otvárajú bez rámov okien. Od svojho spomínaného väčšieho brata, si rad 3 GT požičal aj systém dvojitého otvárania dverí batožinového priestoru. Otvára sa klasicky i vrátane celého okna. Novinkou je použitie výsuvného (ak sa nemýlim prvýkrát u BMW vôbec) "krídla" na zadných dverách batožinového priestoru.
Motory bude samozrejme zdielať s verziami sedan a kombi, i keď ich automobilka ešte celkom nezverejnila. Medzi benzínovými motormi určite nebude chýbať dvojlitrový štvorvalec s označením 320i a 135 kW, ktorého bude nasledovať výkonnejšia verzia 328i s 180 kW. Vrcholom bude špičkový trojlitrový šesťvalec 335i, ktorý disponuje 225 kW. Dieselové motory budú reprezentovať na úvod verzie 318d so 105 kW a 320d so 135 kW. Šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ktorá je vo všetkých spomínaných verziách, je možné nahradiť osemstupňovým automatom. Systém start-stop majú rovnako všetky verzie.
Zaujímavosťou je fakt, že 3 GT je o 200 mm dlhšie a vyššie o 81 než verzia kombi. Rázvor sa dokonca natiahol o 110 mm a sériovo je postavený na sedemnásť palcových kolesách. Rad 3 GT bude k dispozícií v štyroch stupňoch výbavy - základná, Sport Line, Luxury Line a Modern Line. Chýbať nebude ani verzia s M-Paketom. V interiéri budu cestujúci sedieť presne o 59 mm vyššie. Batožinový priestor má hodnotu 520 l, pričom zadná lavica je rozdelená v pomere 40:20:40.
Bližšie detaily sa dozvieme až na chystanom autosalóne v Ženeve.
Foto: BMW