Nazri s nami do bratislavskej Incheby ešte predtým, ako sa v nasledujúcich hodinách otvoria brány tohtoročného Autosalónu.
Najprestížnejšia automobilová udalosť roka už naozaj dosť výrazne klope na dvere, keďže sa otvárajú už zajtrajším dňom. Samozrejme, reč je o bratislavskom Autosalóne, o ktorom sme vás podrobnejšie informovali len nedávno. To, na čo sa z najkomplexnejšej prehliadky automobilov v našich končinách môžete tešiť najviac, sme vám priblížili už v spomínanom článku, no ako známe príslovie hlása, je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť, v našom prípade čítať. Preto vám okrem úvodných slov a organizačných informácií prinášame v predstihu, doslova v predpremiére prvé fotografie so základnými informáciami o vystavovaných exemplároch, ktoré môžeme pokojne zaradiť medzi highlighty tohtoročného autosalónu v hlavnom meste. Do priestorov bratislavskej Incheby sme sa totiž dostali dokonca ešte pred samotným novinárskym dňom, ktorý už tradičné zahajuje otvorenie brán výstaviska verejnosti, čím sa nám ako na dlani ukázala väčšina exponátov, vrátane skoro všetkých z takmer 80 slovenských výstavných premiér.
Naše prvotné pocity hovoria jasnou rečou. I keď bol vo výstavisku ešte čulý ruch, keďže vo veľkom prebiehali záverečné práce okolo jednotlivých stánkov, bratislavský Autosalón 2015 nás už teraz milo prekvapil a zanechal na nás veľký dojem. Nemyslíme tým teraz len fakt, že po niekoľkých rokoch sa do Incheby vracia automobilka BMW, že pod žiarou reflektorov uvidíme po ročnej absencii aj Audi či skutočnosť, že priestory s rozlohou 40-tisíc m2 sú nabité novinkami a exkluzívnymi záležitosťami, ktoré by sme u nás ani nečakali, ale aj to, že jednotlivé stánky si dali najmä po vizuálnej stránke naozaj záležať a miestami máte pocit, že vďaka niektorým majestátne pôsobiacim kulisám (najmä stánok Mercedesu), ste zavítali na automobilovú výstavu svetovejších rozmerov. Prakticky každé stanovište je preplnené množstvom automobilových noviniek a aj napriek tomu, že sme sa v priestoroch ocitli v čase, kedy boli vystavené exempláre zväčša ešte sprvoti zahalené a na podlahe sa nachádzala ochranná fólia, výstavisko vo všeobecnosti naberá na väčšej atraktívnosti než predošlé roky. Veď posúďte sami z malej ochutnávky, v ktorej vám prinášame exkluzívne hŕstku tých najzaujímavejších vystavených vozidiel, ktoré si v najbližších dňoch budete môcť pozrieť aj vy.
Aston Martin Vanquish Volante
Tak ako minulý rok, tak i teraz je opäť k videniu Aston Martin Vanquish vo vyhotovení so sťahovacou strechou pod názvom Volante. Pod kapotou tejto záležitosti tróni až 5,9-litrový atmosférický dvanásťvalec s výkonom 573 koní a 620 N.m a aj keď sa to možno nezdá, ide o konfiguráciu 2+2, čiže vzadu nájdeme ďalšiu dvojicu sedadiel, ktoré však poslúžia pravdepodobne iba na uskladnenie batožiny.
Audi Q7
Audi púta pochopiteľne najväčšiu pozornosť na úplne novú generáciu aj v našich končinách populárneho SUV-čka pod označením Q7. Aj napriek tomu, že sa to možno nezdá, medzigeneračne zhodilo až 325 kilogramov. Dizajn sa nesie skôr v duchu evolúcie predošlých tvarov, nechýba však novú maska, ktorá nabrala na ostrosti či full-LED svetlomety. Vystavený exemplár púta pozornosť v síce o čosi nenápadnejšom outfite než na autosalóne v Ženeve, kde bola stredobodom pozornosti modrá Q7-čka, daný sivý lak však disponuje zaujímavým leskom a vo výsledku decentne korešponduje s elegantne strhnutými líniami, obohatenými o športový look v rámci paketu S-line. Pokiaľ ide o motorizácie, okrem agregátov 3.0 TSI a 3.0 TDI najnovšie spoznávame i elektrickú alternatívu.
Bentley Flying Spur V8
Ďalšou exkluzivitkou je britská limuzína od Bentley. Model Flying Spur nedávno dostal po vzore Continentalu GT do ponuky aj verziu s V8-čkou, ktorá ma byť športovejšou alternatívou mohutnej W12-tky a práve na ňu sa pozeráme. Luxusný kolos disponuje preplňovaným osemvalcom s objemom 4 litre, produkujúcim 507 koní a 660 N.m. Limuzína váži takmer 2,5 tony a môže sa chváliť dojazdom až 840 km.
Bentley Continental GT3-R
U Bentley ešte zostaneme, tohtoročná výstava Exclusive Salon totiž poriadne priostrila a priniesla aj túto novinku, odľahčenú verziu známeho Grand Tourera Continental GT inšpirovanú závodným vyhotovením GT3. Táto špecialitka, ktorá prešla z elegantného na agresívnejší dizajn, vznikne v obmedzenom počte iba 300 kusov. Aj keď zhodila približne 100 kíl, stále disponuje váhou 2195 kg, čo však vyrovnáva štvorlitrový osemvalec preplňovaný dvomi turbodúchadlami schopný výkonu 580 koní a 700 N.m.
BMW i8
Po dlhoročnej absencii prišli na bratislavský autosalón aj Bavori a to hneď aj s poriadnou zaujímavosťou. Je ňou BMW i8, futuristický hybridný superšport z budúcnosti. Kombinuje miniatúrny 1,5-litrový trojvalec s elektromotorom výsledkom čoho je 362 koní a 570 N.m. Tento športiak púta v stánku BMW najviac pozornosti. Len dodáme, že je schopný prejsť na čistú elektrinu 35 kilometrov a jeho cena začína na čiastke od okolo 130-tisíc €.
Ford Mustang
Po nekonečnom čakaní, kým šiesta generácia legendárneho amerického muscle car dorazí do Európy,sme sa konečne dočkali aj na Slovensku. Ford v Bratislave vystavil novinku v žiarivej žltej farbe, no ak sa vo vás vzbudili obavy, že istotne pôjde o štvorvalec EcoBoost, mýlite sa. K videniu je totiž pravý päť-liter V8, produkujúci 426 koní a 529 N.m. Pripomeňme ešte, že táto legenda je po 50-tich rokoch výroby vôbec po prvýkrát oficiálne dostupná aj na európskom trhu.
Lamborghini Huracán LP610-4
V osobitnom oddelení Exclusive Salon, kde nájdete tie najväčšie vzácnosti, máte možnosť vidieť aj toto Lamborghini Huracán. Snehobiely exemplár nového Baby Lamba, ktorému kontrastujú čierne disky, žiari hneď pri vstupe do haly pýšiac sa 5,2-litrovým desaťvalcom o výkone 610 koní a 560 N.m. Superšport už tradične disponuje pohonom všetkých štyroch kolies a svoje meno ako zvyčajne prebral po slávnom bojovnom býkovi.
Mercedes-AMG GT
Najväčšiu pýchu "podznačky" Mercedes-AMG medzi "klasickými" medveďmi jednoducho neprehliadnete. Charizmatické GT-čko z nekompromisnej dielne AMG z Affalterbachu sme mali tú česť spoznať v predstihu už dávnejšie. Tentokrát ide o ďalší exemplár v podobnej konfigurácii s odlišnými, no nemenej zaujímavými diskami a obdobným lakom karosérie. V jeho útrobách nájdeme nový štvorlitrový osemvalec twin-turbo s výkonom 510 koní. Viac sa ale už dočítaš tu.
Peugeot Onyx
V neposlednom rade sa do Incheby dostali dve mimoriadne zaujímavé štúdie, pričom prvou z nich je veľkolepý koncept Onyx. Ten sme síce prvýkrát videli už na ženevskom autosalóne v roku 2012, jeho atraktívne tvary sú však doteraz veľkým hitom. Nadčasový, doslova až futuristický dizajn je postavený na obrovských 20'' diskoch. Pod kapotou nájdeme hybridné ústrojenstvo, keďže zadné partie ukrývajú 3,7 litrový, naftový osemvalec s výkonom 441 kW / 600 koní, ktorý roztáča výhradne zadné kolesa prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Prednú nápravu naopak poháňa elektromotor s výkonom 59 kW / 80 koní.
Volkswagen GTI
Jedným z najväčších trhákov a dizajnových lahôdok je nepochybne koncept zo stajne Volkswagenu. Samotná automobilka považuje štúdiu za najúžasnejší Golf GTI všetkých čias a po našom živom stretnutí sa nemôžeme tomu ani čudovať. Dizajnéri dostali absolútne voľnú ruku, čoho výsledkom sú ostré, členité a futuristické krivky, ktoré dodávajú naozaj svojský a drsný look. Koncept je postavený na obrovských 20'' diskoch, za ktorými sa ukrývajú 381 vpredu, respektíve 356-milimetrové kotúče vzadu. Pod prednou kapotou sa nachádza trojlitrový šesťvalec VR6 s dvoma turbodúchadlami a priamym vstrekovaním, čo koniec koncov prináša až 503 koní a 562 Nm.
Pre viac fresh informácií zo sveta štyroch kolies sleduj AUTO.refresher.