Dnes prišiel ten moment, kedy nemecká automobilka Audi ukázala pravdepodobne najkrajší a najatraktívnejší model v modernizovanom prevedení.
Už je tomu nejaký ten piatok, čo som vás informoval o tom, že Audi vo veľkom testuje faceliftovanú A7-čku a čoskoro nám ju už aj ukáže. Moja slová sa naplnili a dnes prišiel ten moment, kedy nemecká automobilka ukázala pravdepodobne najkrajší a najatraktívnejší model v modernizovanom prevedení. V momente, keď som zbadal špionážne fotografie počas testovania a zistil teda, že facelift je za dverami, rovnako ako v prípade faceliftu konkurenčného CLS-ka (mimochodom stále nepredstavený), aj pri A7-čke Sportback som sa obával, aby autu vylepšenia neuškodili, keďže na súčasnom prevedení nie je naozaj čo zlepšovať, i keď už má nejaký ten rôčik. Do istej miery určite nielen mňa teda automobilka potešila, keďže optických zmien je fakt len minimálne.
Najviditeľnejšou zmenou sú samozrejme upravené svetlomety s jemne upraveným tvarom, grafikou a technikou. Po vzore luxusnej A8-čky sa do príplatkovej výbavy začlenili špičkové predné svetlomety Matrix LED. Jemných zmien sa dočkali aj zadné svetlomety, ktoré po novom už netvoria špirálové "LED-trubice" ale o čosi modernejšie "pásiky". Tie dodávajú štýlovemú Sportbacku modernejší, ale aj zaujímavejší look. Po dizajnovej stránke sa následne jemne zmenil tvar predného a zadného nárazníka, vrátane upravenej prednej masky, či zadného difúzora so zaujímavo tvarovanými koncovkami výfukov. Do ponuky pribudli aj nové dizajny kolies. S príchodom klasického prevedenia nám Audi ukazuje aj športovejšie ladený model S7 s výraznejšími nárazníkmi a agresívnejším cítením.
V interiéri oboch prevedení nájdeme kvalitnejšie materiály, nové hliníkové a drevené textúry dekorov, kožené čalúnenie Valcona a vylepšený multimediálny systém MMI. Pod kapotou je na výber z dvoch benzínových a troch naftových motorizácii. Najslabší, trojlitrový šesťvalec v úspornej verzii "ultra" poskytuje 218 koní a spotrebu vraj len okolo 4,7 l/100. Naopak najsilnejšie benzínové prevedenie ponúka 272 koní, pričom v porovnaní s najsilnejším "nafťákom" je paradoxne slabšie. naftové trojlitrové bi-turbo totižto ponúka až 320 koní. Celkovým stropom (odhliadnuc od brutálnej RS7-čky, ktorá zatiaľ modernizovaná nebola) je spomínaná S7-čka s osemvalcovým motorom a výkonom až 450 koní, čo je o 30 viac než doteraz.