Nekompromisný pick-up si okrem dobrodružného tripu v extrémnych podmienkach zajazdil na známej trati.
Aj keď je okolo Top Gearu rušno prakticky vždy, na svedomí to v súčasnosti má predovšetkým kauza okolo hlavného protagonistu a teda budúcnosti známej show, než samotný obsah posledných epizód. Ani 22. séria však nie je nebola výnimkou a ponúkla nám množstvo mimoriadne atraktívnych okamihov, nehovoriac len o predposlednej, 6. uverejnenej časti. Jej highlightom bol krátky dobrodružný "filmík", ktorého podstatou bola záchrana Richarda Hammonda z extrémnych podmienok vo Vancouveri, presnejšie v kanadskej provincii Britská Kolumbia, na základe otestovania hodiniek s funkciou vysielania núdzového signálu. Úlohy záchranárov sa ujala dvojica v podaní Clarksona a Maya, ktorí sa pre svojho parťáka vybrali v terénnych špecialitkách zhmotňujúcich hrubú americkú silu, konkrétne Ford F-150 SVT Raptor v úprave od Hennessey a Chevrolet Silverado Z71.
Nepochybne väčšiu pozornosť si zaslúžil prvý spomenutý exemplár, teda najpredávanejšie vozidlo v Amerike (každých 35 sekúnd sa predá jeden kus), v tomto prípade však vo svojej najbrutálnejšej verzii a navyše, aby toho nebolo málo, išlo o exemplár špeciálne upravený od amerického tuningového mága, Hennessey. Štvorkolesový tank v žiarivo žltom kabáte kombinujúci čierne detaily niesol názov VelociRaptor 600 Supercharged a už na pohľad bolo jasné, že jeho útočiskom je miesto, kde zvyšné vozidlá po stránke terénnych "zručností" končia. Ostatne, potvrdila to i daná dokrútka, kedy sa z masívneho pick-upu stala v rukách Clarksona doslova zbraň, ktorú i v najnáročnejších podmienkach len tak ľahko niečo nezastavilo. Ako jeho kolega May poznamenal, v daných úpravách išlo doslova o preplňovanú raketu.
Táto F-150-ka tak počítala s mohutnou 6,2-litrovou V8-čkou, ktorej výrazne dopomáha 2,3-litrový Supercharger systém. Výkonnostný potenciál sa pohybuje tým pádom v rozmedzí 600-650 koní. V prípade Top Gearu išlo konkrétne o exemplár s výkonom 623 koní. Zmien sa dočkal aj systém vstrekovania paliva, pribudol nový medzichladič a viacero iných vylepšení. Vo výsledku tak približne 2-tonový pick-up s odporom vzduchu rovným skriňovej súprave v obývačke zvládne akceleráciu z 0-96 km/h len za 5,2 sekundy. Ako sa však vozidlo tohto typu môže správať na pretekárskej trati, na ktorej sa zväčša odohráva časová bitka medzi superšportami? Odpoveď nájdete na priloženom videu. To samozrejme nevzniklo za účelom významne zamiešať karty v topgírovskej rýchlostnej tabuľke, skôr má naznačiť a priblížiť mimo odvysielaných záberov, aké jazdné vlastnosti a správanie ponúka obrovský kolos na závodnom asfaltovom okruhu, navyše za upršaných podmienok. Stig si tak sadol za volant žltého monštra a vy si môžete pozrieť, ako si s ním poradil. Bohužiaľ s jeho časom nás neoboznámili.