Aj v roku 2014 tomu nie je inak a americký portál Motor Trend opäť usporiadal šprint na 1/4 míle s desiatkou tých najzaujímavejších, športovo založených vozidiel posledného obdobia.
Ako každý rok, tak i v roku 2014 tomu nie je inak a americký portál/magazín Motor Trend opäť usporiadal najväčší a najznámejší šprint na 1/4 míle, alebo ak chcete drag race, s desiatkou tých najzaujímavejších, športovo založených vozidiel posledného obdobia. Treba však povedať, že jednotlivé exempláre si opäť neboli zďaleka seberovné, naopak, išlo o spleť pomerne rozličných áut, ktoré spájal športový temperament. Dokonca, v porovnaní s minuloročným závodom sa na štartovnej čiare stretli vozidlá s väčším výkonnostným rozdielom, najmä ak hovoríme o vozidlách, ako maličký Ford Fiesta ST (na Ford si Američania potrpia) či Volkswagen Golf GTI. Rovnako, tentokrát sme neboli svedkami žiadneho pravého superšportu, i keď o exkluzívne automobily núdza naozaj nebola.
Štartovné pole okorenili najmä plug-in hybridné BMW i8, špičkové BMW M4, nádherný Jaguar F-Type Coupe R s nenapodobiteľnou zvukovou kulisou, či jedna z najväčších amerických pých tohto obdobia, Chevrolet Camaro Z/28. Okrem toho, do desiatky tohtoročných vyvolených sa dostalo i nové Subaru WRX STI a ľahunké Alfa Romeo 4C. Samozrejme, najväčšia pozornosť sa sústredila na najnovšie, 560-koňové Porsche 911 Turbo S a japonskú godzilu, 600-koňový Nissan GT-R Nismo, ktorých spájal najmä špičkový pohon všetkých kolies. Ako ukázal samotný pretek, papierové predpoklady spomínanej dvojice sa potvrdili, no ich vzájomný výsledok je celkom zaujímavý až nečakaný, keďže cieľovou čiaru preťalo ako prvé Turbo S. Nenarážam teraz práve na vyšší výkon GT-R-ka, ale na fakt, že verzia Nismo predstavuje jedno z najrýchlejšie akcelerujúcich vozidiel svete (pod 2,6 sekundy na stovku), no v porovnaní s odpichom konkurenčného Porsche (stovka za 3,1 sekundy) hneď v úvode Nissan zaostával. Do istej miery preto dôležitú úlohu zohrali opäť i samotní jazdci.
Predtým, než si vychutnáte samotné video nižšie, pripomeniem, že uvádzané výkony v ukážkach reprezentujú jemne odlišné hodnoty než v prípade tých našich. Pod to sa podpísal fakt, že ide o americké verzie vozidiel, pričom, ako všetci vieme, Američania merajú výkon pomocou veličiny HP (horsepower). Tá vo výsledku predstavuje jemnú odchylku v porovnaní s v Európe zaužívanou veličinou PS (pferdestärke), i keď v skutočnosti ide o zhodný výkon.