Po predstavení naftového GTD, prichádza i benzínové GTI.
Volkswagen nejedného prekvapil, keď ako prvý športový model sedmičkového Golfu nečakane predstavil verziu s naftovou jednotkou pod označením GTD. Všetko je už však v úplnom poriadku, pretože ľudová automobilka práve predstavila i produkčnú benzínovú verziu GTI. Podľa očakávaní sa od minuloročného konceptu prakticky vôbec nelíši, postavili ho len na nové 17" disky Brooklyn. Charakterizovať ho teda bude športový bodykit, horizontálna červená čiara na prednej maske, ktorá zachádza až pod svetlomety. Nechýba samozrejme nápis GTI na maske a bokoch karosérie. S verziami GTI & GTD prichádza pre Golf možnosť voľby zadných svetiel výhradne s technikou LED-diód.
Pod kapotou si našiel miesto preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI s točivým momentom 350 N.m. Došlo tak k medzigeneračnému nárastu o slušných 70 N.m. GTI-čko bude vyrábané v dvoch výkonostných verziách. Štandardne bude mať výkon 162 kW / 220k s maximálkou 246 km/h a šprintom za 6,5 s. K dispozícií bude i verzia s výkonom 230 k / 169 kW pod označením GTI Performance. Tá akceleruje na 100 km/h za 6,4 s a tachometer sa zastaví až na hodnote 250 km/h. Pri voľbe šesťstupňovej manuálnej prevodovky si v kombinovanom cykle motor vypýta 6,0 l na 100 km, pri šesťstupňovom automate DSG 6,5 l.
Zaujímavosťou je fakt, že verzia GTI váži 1351 kg, oproti naftovému, 1302 kg vážiacemu GTD. Je teda pravdepodobné, že automobilka uvádza v jednom prípade asi prevádzkovú a v druhom pohotovostnú hmotnosť. Na slovenskom trhu sa cena bude začínať na čiastke približne 24-tisíc Eur.
Foto: Volkswagen