Dnes leakli prvé oficiálne fotografie sériových verzií týchto modelov a podľa najnovších správ sa BMW poponáhľa a nové generácie predstaví už čoskoro!
Keď som naposledy písal, že BMW pravdepodobne oficiálne predstaví špičkové verzie M3 a M4 až budúci rok, mýlil som sa. Dnes totižto leakli prvé oficiálne fotografie sériových verzií týchto modelov a podľa najnovších správ sa BMW poponáhľa a nové generácie predstaví už čoskoro!
Hneď na úvod si povedzme na rovinu, že žiadne prekvapenie sa nekoná. O M4-ke som už pred pár mesiacmi toho popísal veľa. Vtedy sme sa však bavili o vozidle, ktoré nieslo dodatok koncept, preto malo len naznačiť, akým smerom sa najvýkonnejšia verzia tohto radu mala uberať. Už vtedy však každému bolo jasné, že sa pozeráme prakticky na finálnu verziu a dnes môžeme tieto predpoklady len potvrdiť. Prvýkrát sa nám ale predstavuje aj klasické prevedenie sedan, teda M3, ktorý je však praktický zhodný s M4, rozdielom je len jeden pár dverí navyše.
Aby som bol presný, čo sa exteriéru týka, evidujeme v porovnaní s konceptom len dva pozmenené detaily. Oba sa týkajú nárazníkov. Tomu prednému v sériovej verzii chýba karbónový splitter, vzadu zas došlo k jemnému pozmeneniu difúzora, medzi výfukmi. Všetky ostatné detaily sú teda zhodné s tými v dávno predstavenom koncepte. Bodykit teda tvoria agresívne tvarované nárazníky a prahy, ktoré sú po novom vyrobené z uhlíkových vlákien. Z Karbónu je už tradične vyrobená aj strecha, novinkou je však táto strecha pre klasický sedan. Karoséria v prípade kupé si ponechala po vzore konceptu farbu, nakoľko karoséria je aj v sériovej podobe lakovaná v netradičnej zlatej farbe s názvom Aurum Dust, čiže zlatý prach. Rovnako aj sedan dostal netradičný lak, zaujímavý odtieň modrej. Nádherné disky majú rozmer 20'.
Nový je pre nás ale interiér. Ten sa nám totižto ukazuje vôbec po prvýkrát, keďže koncept mal už tradične zadymené okná a utajený interiér. Do očí bije trojramenný volant, známy z vyšších modelov z plaketou M, karbónové dekóry a športové sedadlá s výraznejším bočným vedením. Áno a vidíme tam páku automatickej prevodovky! Jedná sa o automatickú prevodovku DCT so siedmimi stupňami, avšak predsa sa do ponuky dostáva aj šesťstupňový manuál ZF, ktorého osud v Európe je však vraj neistý, počkajme si ale na oficiálne informácie.
Pod kapotou sa nachádza nakoniec trojlitrový radový šesťvalec preplňovaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 317 kW / 431 koní, teda nie 450 koní ako sa predpokladalo. Krútiaci moment má hodnotu 550 N.m. Na stovku budú verzie M3 aj M4 akcelerovať už za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je už klasický obmedzená na hodnotu 250 km/h, za príplatok vám obmedzovač posunú na 280 km/h. Poznáme už aj ceny. Tie začínajú na čiastke 72-tisíc Eur v prípade M4-ky, za M3-ku zaplatíte len o 700 Eur menej.