V Mníchove sa dali očividne vyprovokovať a prvých 8 exemplárov i8-čiek i s laserovými svetlometmi odovzdali svojim zákazníkom už teraz.
Tak predsa! Ak ste posledné obdobie pozorne sledovali súperenie dvoch nemeckých prémiových automobiliek kvôli prvým laserovým svetlometom, asi vám neunikla rana pod pás od Audi, ktorú zasadilo konkurenčnému BMW. Bavori totižto ako prví ukázali svetu sériový automobil s najmodernejším výdobytkom moderných technológii, s laserovými svetlometmi. Nemci tak v dobe, keď každý šalie za ledkami prišli s niečím, čo posunulo latku o level vyššie. Kompetentní však v Mníchove trochu zaváhali, keďže model, ktorý týmito svetlami disponuje, plug-in hybrid i8, na trh síce medzičasom pomaly prišiel, no automobilka prehlásila, že laserové svetlomety budú k dispozícii v rámci príplatkovej výbavy až od jesene.
Tento nedostatok využilo Audi, ktoré potichu vyvinulo svoju vlastnú laserovú technológiu. Ich svetlá mali svoju premiéru skoro súčasne ako v prípade BMW, Audi ich ale nepoužilo na sériovom automobile. Z ničoho nič, v dobe keď BMW zaváhalo, však automobilka so štyrmi kruhmi prišla so špeciálnou edíciou R8-čky, ktorá laserovú techniku sľubovala podstatne rýchlejšie než športiak i8. Audiny R8 LMX budú svojím zákazníkom dodané už každú chvíľu, čim teda predbehlo BMW o pár mesiacov a vzalo mu titul prvého sériového automobilu s danou technikou!
V týchto dňoch sa však v Mníchove dali očividne vyprovokovať a prvých 8 exemplárov i8-čiek i s laserovými svetlometmi odovzdali svojim zákazníkom už teraz. BMW preto nakoniec vojnu vyhralo a oficiálne ako prvá automobilka na svete ponúka laserovú technológiu v sériovo vyrábanom vozidle. Slávnostný ceremoniál sa odohral v samotnom Mníchove, v centre BMW vo Welte, v rámci ktorého sa zúčastnilo i viacero známych a vplyvných ľudí tejto značky. Laserové svetlomety sú podstatne ľahšie, úspornejšie a účinnejšie než v tejto dobe veľmi populárne LED-ky. Ich svetelné lúče v prípade diaľkových svetiel dokážu za ideálnych podmienok vrhať svetlo až do vzdialenosti 600 metrov! Paradoxom je, že Audi v momente, keď sa kompetentní dozvedeli o porážke konkurenciou, zmenili svoj názor a vyhlásili, že ich R8 LMX je ale najrýchlejšie sériovo vyrábané vozidlo s laserovými svetlometmi, nakoľko 570-koňový superšport dokáže uháňať rýchlosťou až 320 km/h, i8-čka len 250...