Audi zasadilo konkurenčnej automobilke BMW tvrdú ranu pod pás! Ich laserové svetlomety sa môžu pýšiť prvenstvom na svete!
V čase, kedy celý automobilový svet zažíva LED-kový boom, BMW prišlo so športovým plug-in hybridom i8, ktorého predné partie zdobili laserové svetlomety. Mníchovčania sa teda hrdo začali prezentovať prvenstvom, v rámci ktorého ako prví na svete prišli s touto technológiu v prípade sériového automobilu. V týchto dňoch však Audi zasadilo konkurenčnej automobilke tvrdú ranu pod pás!
Model i8 je už momentálne v predaji, no ku svojim prvým majiteľom sa dostaví až v priebehu nasledujúcich mesiacov. Tieto exempláre však nedisponujú danými svetlometmi, nakoľko technológiu Laserlights bude možné objednať v rámci príplatkovej výbavy až na jeseň/koncom roka. Maníci z Ingolstadtu však svetu v týchto dňoch ukázali limitovanú edíciu svojho superšportu, R8 LMX, ktorej pointou a súčasťou sú práve laserové svetlomety. Verziu R8 LMX je navyše možné objednať už teraz, pričom doručená bude s laserovou technológiou už v priebehu nasledujúcich mesiacov! Audi tak vzalo prvenstvo BMW a môže sa tak pýšiť vozidlom s titulom prvého sériového automobilu s laserovými svetlometmi na svete.
R8 LMX disponuje laserovými diaľkovými svetlami a diódovými stretávajúcimi svetlami. Súčasťou techniky je aj funkcia, ktorú medzičasom uviedli aj iné automobilky, najmä Volvo. Ide o snímanie vozovky pred vozidlom, na základe čoho laserové svetlomety rozpoznávajú ďalších účastníkov na ceste a následne upravujú svetelný lúč tak, že doslova vystrihne časť lúča, ktorý osvetľuje napríklad protiidúce vozidlo. Oproti ostatným verziám sa R8-čka líši vďaka pridaným aerodynamickým nadstavcom na prednom nárazníku a väčšiemu zadnému spojleru, pričom v oboch prípadoch ide o karbónom vystužený plast. V rámci individualizácie pribudli nové disky a modrý lak Ara, v ktorom sú lakované aj niektoré detaily v interiéri.
Okrem toho, R8-čka dostala v rámci edície LMX posilnenie v oblasti výkonu. 5,2-litrový desaťvalec, ktorý sme evidovali aj v Gallarde od Lamborghini, ponúka výkon 419 kW / 570 koní a 540 N.m. Ide tak o navýšenie o 20 koní, ktorým sa superšport vyrovnal najvýkonnejšej verzii Gallardo, Superleggera LP570-4. Silu na všetky štyri kolesá posiela sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Akcelerácia LMX-ka na stovku trvá len 3,4 sekundy, pričom jeho maximálna rýchlosť je až 320 km/h. Automobilka pritom uvádza kombinovanú spotrebu paliva len približne 13 l/100 km.
Pripomeniem ešte, že rovnako, ako sa na trhu už medzičasom ukázal nástupca modelu Gallardo, nový Huracan LP610-4, aj jeho koncernové dvojča, teda práve Audi R8 sa čoskoro predstaví vo svojej novej generácii, ktorá laserovými svetlami disponovať pravdepodobne bude tiež. Cena exkluzívnej edície LMX bola stanovená na približne 210-tisíc €, pričom vyrobených bude len 99 kusov, všetky v prevedení kupé.