Niektoré lístky sa predávajú na sekundárnych marketoch aj o 200 percent drahšie, ako je ich oficiálna cena. „Na svete nebude nikdy toľko kusov vstupeniek, aby sa na všetkých podujatiach mohli zúčastniť všetci,“ hovorí Samuel.
Samuel pred niekoľkými rokmi objavil nezvyčajný, ale zato veľmi výnosný biznis: resellovanie vstupeniek na veľké podujatia. Dnes v tejto sfére vedie vlastnú firmu Ticket Wave a mesačne si dokáže zarobiť aj 50-tisíc eur.
Hoci niekomu môže znieť resellovanie vstupeniek na prvé počutie kontroverzne a neférovo, mladý Slovák si to nemyslí. „Ak lístok nekúpim ja, kúpi ho niekto ďalší. Na svete nebude nikdy toľko kusov vstupeniek, aby sa na všetkých podujatiach mohli zúčastniť všetci. Práve preto sa vždy nájde niekto, kto bude resellovať,“ povedal pre Refresher.
Niektoré lístky sa podľa jeho slov predávajú na sekundárnych marketoch aj o 200 percent drahšie, ako je ich oficiálna cena. Zatiaľ čo sa nad tým Slováci pohoršujú, ľudia v zahraničí nemajú problém za vstupenky si priplatiť.
„Slováci a Česi by chceli, aby sme lístky, ktoré nakúpime, predávali ešte o polovicu lacnejšie. Ľudia v zahraničí pokojne zaplatia aj 600 eur za lístok,“ priblížil.
Samuel nám v rozhovore prezradil, ako funguje celý trh sekundárneho predaja vstupeniek, ktoré z podujatí sú najvýnosnejšie, ale i to, ako sa vyvarovať podvodných predajcov.
Na našom webe ti pravidelne prinášame rozhovory s inšpiratívnymi a zaujímavými ľuďmi. Ak chceš podporiť našu snahu stále skvalitňovať obsah a získať neobmedzený prístup k článkom, pridaj sa do klubu Refresher+.
Ako si sa k tomu dostal?Približne pred troma rokmi som hľadal spôsoby, ako si môžem zarobiť na internete. Zistil som, že tých možností je veľmi veľa, od Forexu cez kryptomeny až po resellovanie tenisiek.
Niekedy v tom čase sa mi podarilo natrafiť aj na jedného slovenského influencera, ktorý sa venoval práve resellovaniu vstupeniek. Keďže išlo o niečo, čo bolo veľmi zriedkavé, zaujalo ma to a vybral som si práve túto možnosť.
Z brigád popri škole som mal nasporený kapitál 300 eur, ktorý som sa rozhodol investovať a nakúpiť vstupenky. S kamarátom som si na polovicu zaplatil členstvo v skupine, vďaka ktorej sme boli informovaní o nadchádzajúcich podujatiach. Zistili sme, kde môžeme lístky kúpiť a komu a ako ich sekundárne predať.
Darilo sa ti hneď od začiatku?Nie. Mnohé signály na nákup zo skupiny som vôbec nevyužil, keďže sa týkali podujatí s drahými vstupenkami. Napriek tomu som si však aj naďalej platil členstvo. Videl som v tom totiž potenciál. Učil som sa, pozoroval a počas toho som sa snažil zarobiť si na brigáde čo najviac peňazí, aby som ich mohol investovať.
Prvý zlomový okamih pre mňa bol, keď som nakúpil vstupenky na minuloročnú Eurovíziu. Jeden lístok som kúpil približne za 150 eur a potom som ho predal za 1000 eur. Z 300 eur som mal vďaka pár klikom zrazu 2000 eur – sumu, kvôli ktorej by som na brigáde musel pracovať pol roka.
Cez akú platformu predávaš lístky?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Podľa čoho Samuel vie, ktoré podujatia mu zarobia.
- Koľko si najviac prihodil na vstupenku v porovnaní s pôvodnou cenou.
- Či nemá problémy s ticketportálmi.
- Na čo si musí pri resellovaní dávať pozor.
- Ako sa vyvarovať podvodov so vstupenkami.
- Či je ešte na tomto trhu priestor pre nových resellerov.