Sociálne siete už dlhodobo nie sú len zábavou či inšpiráciou. Pre mnohých znamenajú živobytie, poprípade „bokovku“ popri ďalšej práci. Koľko si tak dokážu zarobiť?
Koncom minulého roka vyšli štatistiky o tom, koľko ľudí používa sociálnu sieť Instagram. Fialovoružová aplikácia vznikla pred štrnástimi rokmi. Dnes má návštevnosť zhruba dve miliardy ľudí mesačne.
Každý deň tu človek v priemere strávi 30 minút svojho času. Takmer 25 % celkovej populácie na svete používa Instagram na pravidelnej mesačnej báze, pričom najviac používateľov pochádza z Indie.
Celebrity si takto vedia slušne privyrobiť. Cena príjmu sa pohybuje podľa počtu interakcií, pozretí a dosahu, aký vie daná osobnosť ponúknuť firme. Hopper HQ, firma na budovanie obsahu sociálnych sietí, zverejnila štatistky z roku 2023.
Na Instagrame si vie dobre zarobiť napríklad Selena Gomez, ktorá je najsledovanejšou ženou na sociálnej sieti s počtom viac ako 426 miliónov ľudí. Za jeden príspevok si pýta viac ako 2 milióny eur. Takmer 2 milióny si za príspevok môže vypýtať aj Beyoncé. V rebríčku sa nachádza aj niekoľko žien z klanu Kardashian a ich sumy sa tiež pohybujú v miliónoch.
Niektorí muži si vedia zarobiť ešte viac ako tieto ženy. Futbalisti Cristiano Ronaldo a Lionel Messi dominujú rebríčku zárobkov z Instagramu.
Diva informuje o tom, že aj na Slovensku si vedia ľudia dobre zarobiť, a to najmä Zuzana Strausz Plačková či Maroš Molnár. Slovenská influencerka s takmer 900-tisíc sledujúcimi povedala, že za rok 2020 si na Instagrame a vlastných produktoch zarobila viac ako milión eur. Minulý rok na sociálnej sieti zverejnila aj svoj cenník, v ktorom uvádza ceny všetkých možností reklamy pohybujúce sa od 2000 eur po 12 000 eur.

Maroš Molnár, známy slovenský tréner, sa venuje zdravému životnému štýlu a, pochopiteľne, cvičeniu. Už tri roky po sebe valcuje slovenský Instagram, a to aj podľa magazínu Forbes, ktorý ho považuje za top 1 slovenského influencera. Okrem toho, že sa venuje trénerstvu a Instagramu, bol súčasťou aj veľkého televízneho projektu Extrémne premeny či Bez servítky.