Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
19. februára 2022, 8:51
Čas čítania 0:51
Viktor Kniš

Agresívna kampaň slovenských železníc: Nie sme vlaky a nie je to jedno

NEWS ŽELEZNICE SLOVENSKEJ REPUBLIKY
Uložiť Uložené

Železnice Slovenskej republiky zverejnili na sociálnej sieti Facebook agresívnu kampaň, ktorou sa snažia ľuďom vysvetliť, že nie sú dopravcom.

Slováci v bežnej hovorovej reči používajú názov Železnice, ale myslia pritom Železničnú spoločnosť Slovensko, teda prevádzkovateľa vlakovej dopravy (ZSSK).

V tejto súvislosti sa teraz ozývajú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktorým zjavne prekáža, keď si ich Slováci v bežnej komunikácii zamieňajú so ZSSK. „Železnice Slovenskej republiky, to nie sú vlaky. Sú to koľaje, výhybky, stanice, zastávky, trakčné vedenie, železničné mosty a tunely a ďalšia železničná infraštruktúra,“ odkazujú v krátkej prezentácii plnej výkričníkov. 

Reagujú aj na klasický argument z bežnej reči, keď mnohí mávnu rukou a povedia, že je to v konečnom dôsledku jedno, pretože na tom nezáleží. ŽSR na tom zjavne záleží, a keď to niekto nepochopí, v prezentácii používajú pasívnoagresívne slovné spojenie „tak ešte raz“, aby vysvetlili svoje znepokojenie aj tým, ktorí ho nepovažujú za opodstatnené. 

Slováci sa na komunikačnej kampani bavia, niektorých však aj vytočila. Upozorňujú napríklad, že nemôžu byť všetci odborníkmi na všetko. Problémom podľa nich je, že ZSSK a ŽSR majú podobný názov aj logo. 

Odporúčané
Jaro má 27 rokov a pracuje ako rušňovodič: Keď som zrazil človeka, poslali ma na dvojtýždňový pobyt do kúpeľov (Rozhovor) Jaro má 27 rokov a pracuje ako rušňovodič: Keď som zrazil človeka, poslali ma na dvojtýždňový pobyt do kúpeľov (Rozhovor) 20. februára 2024, 12:30

„Tak sa volajte Železničná infraštruktúra a máte po probléme. A navrhujem ešte predeliť to špeciálne na Vagóny, s. r. o., Koľaje, s. r. o, Tunely, Lokomotívy a tak podobne. A potom sa môžete vyhovárať jeden na druhého. (...) Takú agresívnu a blbú reklamu som už dlho nevidela,“ napísala pod príspevok Zuzana, s ktorou súhlasia desiatky ďalších Slovákov. 

Domov
Zdieľať
Diskusia