Profily na sociálnych sieťach zrušila kozmetická firma symbolicky na Black Friday.
Náhle rozhodnutie zrušiť profily na sociálnych sieťach oznámil výkonný riaditeľ firmy Mark Constantine. Lush, ktorého pobočky sme donedávna mohli nájsť aj na Slovensku, sledovalo na Facebooku a Instagrame vyše 10,6 milióna ľudí. Firma má pobočky v 48 krajinách sveta, najbližšie vo Viedni.
Mark Constantine pre The Guardian prezradil, že firma očakáva stratu 10 miliónov libier, čo v prepočte predstavuje viac ako 11,5 milióna eur. Hlavným argumentom v súvislosti s prekvapujúcim rozhodnutím bola „ochrana psychického zdravia tínedžerov“. Nedávne úniky whistleblowerov z prostredia sociálnych sietí upozorňovali na pochybné stratégie firiem. Tisícky interných dokumentov z Facebooku odhaľujú, že firma si bola vedomá negatívneho vplyvu svojich služieb na psychický stav jej používateľov.
Riaditeľ firmy Lush tvrdí, že siete Instagram aj Facebook sú si vedomé, že najmä u mladých dievčat prispievajú k zníženej sebaúcte. „Veľmi dobre to vedia, no nič s tým nerobia... Nedali nám na výber.“
Šéf digitálnej komunikácie firmy Lush a zároveň syn generálneho riaditeľa Jack Constantine pre The Guardian povedal, že algoritmy „majú za následok ‚závislácke‘ bezcieľne skrolovanie. Náš krok nie je PR stratégia, máme skutočné dôvody“. V rámci iniciatívy sa Lush takisto zaviazal, že bude ročne prispievať 8 miliónmi libier na neziskové organizácie zaoberajúce sa psychickým zdravím, sebaúctou a prevenciou samovrážd.
Pandémia covidu-19 podľa Jacka Constantina výrazne prispela k vzniku a rozvoju psychických problémov. „Mám pocit, že nikdy to nebolo horšie. Úzkosť zažívajú ľudia, ktorých sa predtým nikdy netýkala.“
Lush je známy svojimi etickými záväzkami. Nepoužíva nerecyklovateľné, jednorazové obaly a svoje produkty netestuje na zvieratách. Lush sa rozhodol ostať na Twitteri a Youtube.