Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
1. marca 2016, 20:31
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Najočakávanejšie Porsche súčasnosti je realitou! Má atmosférických 500 koní, zadný pohon a manuál

TECH 911 PORSCHE
Uložiť Uložené

Puristické "poršátko" konečne uzrelo svetlo sveta.

Dočkali sme sa! Teda aspoň tí, ktorí majú radi značku Porsche, neuspokoja sa s automatickou prevodovkou a na účte majú aspoň 190-tisíc €. Na toľko (bez DPH) si totiž tradičná nemecká športová automobilka váži horúcu novinku a jeden z trhákov autosalónu v Ženeve - novučičký model 911 R. Okrem "novej" modelovej rady 718 sa vo výstavisku v Palexpe už aj oficiálnou cestou predstavuje striktne limitovaná edícia 911-ky poslednej generácie, na ktorú si brúsi(l) zúbky nejeden automobilový fajnšmeker. Dôvod je prostý - R-ko zastupuje v dnešnej dobe prakticky vyhynutý druh športových vozidiel. Pod jeho zadnou kapotou sa nachádza atmosférický 4,0-litrový šesťvalec z GT3 RS naladený na výkon 368 kW / 500 koní pri 8 000 ot./min, počíta s krútiacim momentom o veľkosti 460 N.m pri 6 250 ot./min, čo je však azda najdôležitejšie, o prenos sily na zadné kolesá sa stará výhradne manuálna prevodovka!

Len 1370-kilogramová exkluzivitka (- 50 kg oproti GT3 RS) nadväzuje na 911R z roku 1967. Túto náväznosť stvárňuje aj farebná kombinácia exteriéru - biely zovňajšok dotvárajú “rýchle“ červené alebo zelené pásy tiahnuce sa cez celú karosériu. Tá je však v podstate úplne totožná s verziou GT3 RS, prakticky jedinou odlišnosťou je fakt, že vzadu nenájdeme rozmerné krídlo, ale pozmenený kryt motora a výsuvný spojler. Štandardom sú 20“ disky, karbón-keramické brzdy s kotúčmi s priemerom 410 vpredu, respektíve 390 milimetrov vzadu. Nechýba decentné natáčanie zadných hnaných kolies, čím je docielená ešte lepšia manévrovateľnosť a umožnené ešte rýchlejšie prejazdy zákrut, ale aj možnosť zodvihnúť predok o 3 centimetre, čo ocenia majitelia najmä v meste. O tom, že ide o rýdzo jazdecký počin hovorí doslova "vykradnutý" interiér, kde by ste len márne hľadali rádio, veľkú multimediálnu obrazovku či klimatizáciu. Štandardne nič z toho nedostane, jedine ak vyslovene po týchto prvkoch výbavy túžite, za cenu nárastu hmotnosti si ich môžete priplatiť. Naopak, máme tu športové sedačky z karbónu alebo látkové kľučkyPôvodne sa počítalo len s päťstovkou vyrobených exemplárov, neskôr sa hovorilo o 600 kusoch, napokon ale tých šťastlivcov bude "až" 991. Každý z nich si ale musí pripraviť minimálne spomínaných 190-tisíc €, aj keď ako sme sa stihli dozvedieť, väčšina z nich už tak spravila, nakoľko skoro celá séria je už vypredaná. Podľa našich informácií veľký záujem evidujeme aj u nás, vzhľadom na prísne kvóty je ale jasné, že veľa R-iek, tu nebude.

Najočakávanejšie Porsche súčasnosti je realitou! Má atmosférických 500 koní, zadný pohon a manuál
Najočakávanejšie Porsche súčasnosti je realitou! Má atmosférických 500 koní, zadný pohon a manuál
Najočakávanejšie Porsche súčasnosti je realitou! Má atmosférických 500 koní, zadný pohon a manuál
Najočakávanejšie Porsche súčasnosti je realitou! Má atmosférických 500 koní, zadný pohon a manuál
Najočakávanejšie Porsche súčasnosti je realitou! Má atmosférických 500 koní, zadný pohon a manuál
Najočakávanejšie Porsche súčasnosti je realitou! Má atmosférických 500 koní, zadný pohon a manuál
Najočakávanejšie Porsche súčasnosti je realitou! Má atmosférických 500 koní, zadný pohon a manuál
Najočakávanejšie Porsche súčasnosti je realitou! Má atmosférických 500 koní, zadný pohon a manuál
Najočakávanejšie Porsche súčasnosti je realitou! Má atmosférických 500 koní, zadný pohon a manuál

Späť
Zdieľať
Diskusia