Výkonnejšia a ľahšia Italia s aerodynamickým paketom nesie nové pomenovanie a ukrýva najvýkonnejší atmosféricky plnený motor na svete.
Výkonnejšia a odľahčená Italia s úplne novým aerodynamickým paketom nesie nové pomenovanie a ukrýva najvýkonnejší atmosféricky plnený motor na svete.
Ako to je už zvykom, talianska automobilka s koňom na kapote si pre svoj nosný model, ktorý je v tomto prípade vydarená 458-ka Italia, skôr či neskôr pripraví výkonnejšiu verziu. Tá sa neraz považuje aj za akýsi facelift. V prípade Ferrari sa jednalo o model s prívlastkom Scuderia, v prípade asi najväčšej konkurencie, modelu Gallardo od Lamborghini, to bola verzia Superleggera. Naschvál som to napísal v minulom čase, nakoľko Lamborghini už teraz finišuje s nástupcom Gallarda, ktorý sa mimochodom bude volať Cabrera a jeho neskoršia výkonnejšia verzia už ponesie pravdepodobne tiež iný názov. Niečo podobné sa deje momentálne u Ferrari, kde špičková verzia Italie už nemá prívlastok Scuderia, ale Speciale.
A čo táto verzia vlastné prináša? Nič prelomové, teda čo sa premeny týka. Tri roky staré Ferrari 458 Italia prešlo chudnúcou kúrou, dostalo lepšiu aerodynamiku a samozrejme vyšší výkon. Poďme si to teda rozmeniť na drobné. 4,5-litrový vidlicový osemvalec vďaka modifikáciám disponuje navýšením výkonu o 35 koní, na hodnotu 605 koní. To je približne 135 koní na jeden liter, čo znamená, že sa jedná o najvýkonnejší atmosféricky plnený motor na svete! Z nuly na 100 km/h akceleruje za rovné 3 sekundy.
Speciale váži len 1290 kg, čo znamená, že prišlo o 90 kg oproti Italii. Za následok to okrem iného majú nové karbónové sedadlá, inovované panely karosérie, nové disky kolies. Oproti odľahčenému Gallardu Superleggera sa však už klasicky "pýši" strohým interiérom, v ktorom je vidno plechovú podlahu a všetky zvary. Chýba rádio či navigácia, naopak pribudol karbón a nový "stojan" s tlačidlami. Vonkajšku dominuje nový aerodynamický balík s novými športovejšími blatníkmi, prahmi, kapotou a samozrejme kompletne pozmenenými zadnými partiami, kde už opäť nájdeme len dvojicu výfukov, vo vyššej polohe. Nechýbajú keramické brzdy, či tradičné rýchle pásy.
Novinka sa predstaví čoskoro na autosalóne vo Frankfurte, pričom cena sa navýši minimálne o 30-tisíc Eur.
Ako to je už zvykom, talianska automobilka s koňom na kapote si pre svoj nosný model, ktorý je v tomto prípade vydarená 458-ka Italia, skôr či neskôr pripraví výkonnejšiu verziu. Tá sa neraz považuje aj za akýsi facelift. V prípade Ferrari sa jednalo o model s prívlastkom Scuderia, v prípade asi najväčšej konkurencie, modelu Gallardo od Lamborghini, to bola verzia Superleggera. Naschvál som to napísal v minulom čase, nakoľko Lamborghini už teraz finišuje s nástupcom Gallarda, ktorý sa mimochodom bude volať Cabrera a jeho neskoršia výkonnejšia verzia už ponesie pravdepodobne tiež iný názov. Niečo podobné sa deje momentálne u Ferrari, kde špičková verzia Italie už nemá prívlastok Scuderia, ale Speciale.
A čo táto verzia vlastné prináša? Nič prelomové, teda čo sa premeny týka. Tri roky staré Ferrari 458 Italia prešlo chudnúcou kúrou, dostalo lepšiu aerodynamiku a samozrejme vyšší výkon. Poďme si to teda rozmeniť na drobné. 4,5-litrový vidlicový osemvalec vďaka modifikáciám disponuje navýšením výkonu o 35 koní, na hodnotu 605 koní. To je približne 135 koní na jeden liter, čo znamená, že sa jedná o najvýkonnejší atmosféricky plnený motor na svete! Z nuly na 100 km/h akceleruje za rovné 3 sekundy.
Speciale váži len 1290 kg, čo znamená, že prišlo o 90 kg oproti Italii. Za následok to okrem iného majú nové karbónové sedadlá, inovované panely karosérie, nové disky kolies. Oproti odľahčenému Gallardu Superleggera sa však už klasicky "pýši" strohým interiérom, v ktorom je vidno plechovú podlahu a všetky zvary. Chýba rádio či navigácia, naopak pribudol karbón a nový "stojan" s tlačidlami. Vonkajšku dominuje nový aerodynamický balík s novými športovejšími blatníkmi, prahmi, kapotou a samozrejme kompletne pozmenenými zadnými partiami, kde už opäť nájdeme len dvojicu výfukov, vo vyššej polohe. Nechýbajú keramické brzdy, či tradičné rýchle pásy.
Novinka sa predstaví čoskoro na autosalóne vo Frankfurte, pričom cena sa navýši minimálne o 30-tisíc Eur.