Veľa slovenských firiem ovplyvnila pandémia natoľko, že museli počas pandémie zmeniť svoje zameranie. Jednou z nich je aj Verticcio.
Rozprávať sa o káve je ako rozprávať sa o umení, ešte vzácnejšie pritom je, keď ju môžeš ochutnávať, porovnávať a hrať sa s jej chuťou na jazyku. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, je to taká malá veda.
Či už si milovníkom sladkejšej alebo horkejšej chuti, je treba si uvedomiť, že záleží aj na pôvode kávových zŕn a spôsobe ich spracovania, či druhu prípravy kávového nápoja.
Toto všetko si veľmi dobre uvedomujú aj v slovenskej spoločnosti Verticcio, ktorá vznikla už pred piatimi rokmi, jej tradíciam však kolená podlomila pandémia.
Prvý kávový chatbot na Slovensku
Kým doteraz boli obchodní zástupcovia Verticcio zvyknutí navštevovať kaviarne s vlastným mlynčekom a výberom 19 káv, dnes trochu zmenili koncept.
Radosť z objavovania nových chutí kávy zákazníkov však nezmizla, len sa presunula aj do online priestoru. V špecializovaných predajniach Verticcio coffee & tea v Bratislave, Žiline a Trnave sa stále môžeš s predajcami porozprávať počas toho ako ti namelú hneď niekoľko variácií. Či už preferuješ čokoládové alebo ovocnejšie podtóny, barista ti „ušije“ kávu na mieru.
Takým odborníkom sa teraz stáva aj Chatbot Verticcio, s ktorým si môžeš pokecať prostredníctvom aplikácie Messenger alebo aj oficiálnej stránky verticcio.sk. „Zákazníci si s nami píšu, ako si pripravujú kávu a čo presne v nej hľadajú, ale väčšina v tomto online svete preferuje rýchle a presné odpovede. Preto sme ako prví na Slovensku priniesli pre náš Facebook a eshop kávového bota, ktorý podľa vášho spôsobu prípravy kávy a chuťovej preferencie vyberie tú správnu kávu priamo pre vás,“ vysvetľujú autori s tým, že nemáme byť prekvapení ani vtedy, keď s nami šikovný bot žartuje.
Pol roka by prežili
Spoločnosť Verticcio sa venuje praženiu a predaju kávy prostredníctvom veľkoobchodnej aj maloobchodnej siete. Dlhodobo fungovali vďaka spolupráci s hotelmi a kaviarňami, aj svet kávy sa však v posledných troch mesiacoch zmenil a 95 % podnikov, reštaurácií či kaviarní, do ktorých dovážali produkty, museli byť zatvorené alebo fungovali v obmedzenom režime.
Svoj osobný prístup preto preorientovali na iné miesta, keďže ranný rituál v podobe chutnej kávy si mnohí nevedeli odpustiť ani počas tých najťažších časov. Okrem pekární sa zamerali na zamestnancov v kanceláriách. Aj tí sa začali sústrediť na „maličkosti,“ ktoré môžu spraviť pracovný deň oveľa pestrejším. Ešte v apríli samotný CEO spoločnosti odhadoval, že v tomto obmedzenom režime, pokiaľ by nenastala žiadna zmena, by vydržali približne pol roka.
Do úvahy totiž v žiadnom prípade nepripadalo prepúštanie, ani poľavenie na kvalite, ktorú si držia do dnešného dňa. Dnes sa už zameriavajú aj na segment gastronomických prevádzok, hotelov a kaviarní, ktoré vybavia zariadením, kávou, zároveň pripravia školenie na mieru a zaistia kontrolu kvality.