Naughty Dog znova dokázali, že sú najlepšími vývojármi hier na svete.
V roku 2013 uzatváralo štúdio Naughty Dog generáciu Playstation 3 so svojím veľdielom The Last of Us, ambicióznym projektom od Neilla Druckmana a Bruca Straleyho, režisérov Uncharted 2 a 4 (pri dvojke ešte Druckman nemal oficiálny status režiséra). Chceli vtedy zmeniť štýl videohier a skrz tú svoju povedať príbeh o tom, ako sa dokážu dvaja rozdielni ľudia zblížiť a postaviť sa spoločne celému svetu.
Bruce Straley z Naughty Dog odišiel, a tak dvojku režíroval Neil Druckmann, ktorému pomáhali Anthony Newman a Kurt Margenau ako herní režiséri, zatiaľ čo Hailey Gross (Westworld) mu zase pomáhala so scenárom.
The Last of Us: Part II bude rovnako ako jednotka labutia pieseň pre PS4 (spoločne s Ghost of Tsushima). Naughty Dog vyšťavilo možnosti konzoly na maximum a znova dokázalo, že je na tróne videoherného priemyslu celkom oprávnene.
To všetko si vyžiadalo svoju daň v podobe nekonečných nadčasov a veľkého tlaku v práci, no všetko to trápenie prinieslo vytúžené ovocie. The Last of Us: Part II je najlepšou hrou tejto generácie a v mojich očiach zrejme aj lepšou hrou, než bola jednotka. Tú som prešiel asi tak päťkrát a nikdy som si nemyslel, že ju niečo dokáže prekonať.
Príbeh a postavy
Neil Druckmann však dostal nápad, ako príbeh posunúť niekam inam. Rozhodol sa riskovať, možno nahnevať fanúšikov, no urobil to pre dobrý príbeh. Ten hrá kľúčovú rolu aj v druhom diele a ty si môžeš byť istý, že ťa emocionálne rozdrví.
Keď som to hral prvýkrát, pristihol som sa so slzami v očiach asi tak 3 alebo 4-krát, no a počas druhého hrania už asi 5-krát. Akonáhle poznáš príbeh a jeho kľúčové momenty, dokážeš aj predošlé scény vnímať v úplne inom kontexte, čo ťa znova položí na lopatky. Teda v prípade, že ti tieto postavy ležia v srdci.
Vzhľadom na toto všetko odporúčame, aby si si pred príchodom dvojky zahral jednotku. Príbeh je na ňu silno napojený a okrem toho je v dvojke prítomných veľa odkazov na prvý diel. Ako na dôležité udalosti, tak aj na obyčajné dialógy.
Ak vieš jednotku naspamäť, potešia ťa aj také drobnosti, ako metaforické odkazy na niektoré dialógy. Fanúšikovia prvého dielu si užijú nápadné aj nenápadné odkazy a pokračovania niektorých mini príbehových línií či dialógov.
Príbeh Part II ponúka množstvo prekvapení, zvratov a neočakávaných udalostí, takže sa mu veľmi venovať nebudeme, aby sme ti to celé neprezradili. Ellie a Joel žijú spokojným životom v Jacksone spolu s Tommym, Mariou a celou komunitou ľudí. Niekto im však nesmierne ublíži a obzvlášť Ellie to nesie veľmi ťažko. Rozhodne sa teda partiu previnilcov vyhľadať v meste Seattle, kde sa odohráva drvivá väčšina hry.
Témou druhého dielu je nenávisť. Nekonečný cyklus nenávisti, pomsty a neschopnosti odpustiť. Už prvý diel urobil kus skvelej roboty s poľudštením nepriateľov. Vo videohrách sa často zameriavame len na hlavné postavy a záporáci sú proste tí zlí, ktorí musia zomrieť.
Lenže vo svete The Last of Us žijú len nebezpeční ľudia a na prvý pohľad nie je jasné, kto je dobrý a kto zlý. Ak nie si nebezpečný, v tomto nehostinnom svete jednoducho 25 rokov po vypuknutí nákazy neprežiješ.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Aké hodnotenie získala hra v recenzií
- Koľko nových typov infikovaných v hre nájdeš
- Koľko hodín ti zaberie prejdenie hry
- Ako Naughty Dog vytvorilo najkrajšie vyzerajúcu hru v histórii
- Aké neuveriteľné pocity dokázali vyvolať prostredníctvom emotívneho príbehu
- Či sa podaril soundtrack
- Či sa hra stane najlepšou v celej histórii videohier