Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 26. 5. 2020 meniny má Dušan

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály - Tržby – Box Office
0
Dominik Vetrák
11. máj 2020, 14:37
Čas čítania: 10:29
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Koľko v skutočnosti zarábajú hollywoodske filmy? Toto je 10 najziskovejších filmov roka 2019

Hollywoodske účtovníctvo je začarované.

Dominik Vetrák
11. máj 2020, 14:37
Čas čítania: 10:29
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Server Deadline zostavil rebríček 25 najziskovejších filmov minulého roka. Údaje získavajú zo zákulisia Hollywoodu a iných overených zdrojov, ktoré reálne vidia do účtovných kníh a poznajú skutočné náklady, tržby a zisky hollywoodskych blockbusterov. 

 

 

Kinotržby totiž neznačia, koľko štúdio na filme zarobilo. Nie sú v nich započítané náklady na propagáciu či distribúciu filmov po celom svete, častokrát nie sú započítané ani bonusy pre tvorcov a hercov. Inými slovami, pri blockbusteroch si k rozpočtu pre film musíš pripočítať desiatky až stovky miliónov dolárov a až potom dostaneš reálne náklady. Nehovoriac o tom, že štúdiám nejde ani plná čiastka z predaja vstupeniek.

 

Z medzinárodných trhov získavajú z tržieb za vstupenky v priemere 39%, z Číny dostávajú 25%, no a z kín v Kanade a USA získavajú minimálne 51%, aj keď niektoré štúdiá si pri vybraných filmoch pýtajú väčší podiel. To platí najmä pre Disney.

 

Všetky dohody sú však odlišné a neplatia žiadne univerzálne pravidlá a čísla. V niektorých prípadoch sa stáva aj to, že počas prvých týždňov premietania ide väčšinový podiel z predaja vstupeniek štúdiám. Čím dlhšie sa film v kinách hrá, tým väčší podiel získava práve majiteľ kina. Zatiaľ čo v premiérový víkend ide napríklad 65% štúdiu a 35% kinu, o dva mesiace neskôr to je už presne naopak. Preto sú opening weekends (premiérové víkendy) pre štúdiá najdôležitejšie. 

 

 

Artové filmy, nezávislé filmy a filmy od malých štúdií zarábajú pre distribútorov menej ako veľké blockbustery. Väčšinový podiel z predaja vstupeniek v tomto prípade dostáva prevádzkovateľ kina.  

 

10 najziskovejších filmov roka 2019. Filmy v skutočnosti stoja oveľa viac a zarábajú oveľa menej, než si myslíš
Zdroj: Universal

 

Na stránkach Deadline sa môžeš pozrieť na úspešnosť každého jedného filmu z rebríčku TOP 25 najziskovejších počinov minulého roka. Pri viacerých filmoch v TOP 25 si môžeš všimnúť, že ich distribúcia a reklama vyšli štúdiá viac ako ich výroba.

 

Príkladom je vojnové 1917, ktoré režisér Sam Mendes a kameraman Roger Deakins natočili za 100 miliónov dolárov, no reklama a distribúcia stáli ďalších 115 miliónov dolárov, nehovoriac o ďalších iných nákladoch v hodnote 75 miliónov dolárov. 

 

Zaujímavý je aj prípad Glass od režiséra M. Night Shyamalana. Ten natočil snímku za 20 miliónov dolárov, no jej propagácia vyšla Universal a Disney na ďalších 80 miliónov dolárov. 

 

Poradie Názov filmu Kinotržby v dolároch Čistý zisk v dolároch Štúdio
25.  Hustlers 157 miliónov 47 miliónov STX
24.  Little Women 206 miliónov 56 miliónov Sony
23. Annabelle Comes Home 231 miliónov 64 miliónov New Line Cinema
22. Glass 247 miliónov 68 miliónov Universal,
Blumhouse, Disney
21. Shazam! 336 miliónov 74 miliónov Warner Bros.
20. The Addams Family 203 miliónov 76 miliónov MGM
19. 1917 375 miliónov 77 miliónov Universal
18.  Knives Out 312 miliónov 82 miliónov Lionsgate/MRC
17.  Hobbs and Shaw 759 miliónov 84 miliónov Universal
16. Downton Abbey 194 miliónov 88 miliónov Focus Features
15. John Wick 3 326 miliónov 89 miliónov Lionsgate
14.  The Secret Life of Pets 2 430 miliónov 118 miliónov Universal/Illumination
13.  Us 255 miliónov 119 miliónov Universal
12.  How To Train Your Dragon 3 521 miliónov 130 miliónov Universal, DreamWorks Animation
11. It: Chapter Two 473 miliónov 169 miliónov New Line Cinema

 

10. Jumanji: The Next Level (Sony) 

Jumanji je pre Sony zlatou baňou a ich najúspešnejšou sériou súčasnosti, keďže práva na Spider-Mana sa delia s Marvel a Disney. Pre Sony šlo o najväčšiu decembrovú premiéru. Tretí diel zarobil menej než ten predošlý, no aj tak šlo o projekt, z ktorého každý profitoval. 

 

Snímka sa v kinách držala dlho. Viac než 1 000 kín hralo Jumanji celých 13 týždňov, až kým ich nezavrel koronavírus. Pre porovnanie, také Star Wars: The Rise of the Skywalker síce zarobilo viac, no viac hrali ho 8 týždňov.

 

Ide o takzvaný „frontload efekt“, kedy najviac divákov uvidí film v období premiéry. Na animáky a rodinné filmy, ako Jumanji, ale chodia ľudia aj niekoľko mesiacov po premiére. Jumanji 3 zarobilo v kinách o čosi menej ako dvojka (796.6 milióna dolárov versus 962.1 milióna dolárov). Na základe tohto boli aj nižšie bonusy pre hercov zo zisku (Participations). 

 

10 najziskovejších filmov roka 2019. Filmy v skutočnosti stoja oveľa viac a zarábajú oveľa menej, než si myslíš
Zdroj: Sony

 Z kinotržieb v hodnote 796 miliónov dolárov dostalo Sony 355 miliónov dolárov. K tomu si pripočítalo ďalších 323 miliónov z predaja fyzických a digitálnych nosičov, ako aj televíznych práv, od čoho odrátali celkové náklady vo výške 422 miliónov dolárov.  V štúdiu neváhali a rovno začali pracovať na ďalšom diele. Kompletnú tabuľku so všetkými údajmi o tržbách a nákladoch nájdeš tu.

 

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ktoré filmy boli za minulý rok najziskovejšie
  • Ako funguje hollywoodske účtovníctvo
  • Ako je možné, že Avengers: Endgame zarobilo v kinách takmer 3 miliardy, no čistý zisk činil „len“ 900 miliónov dolárov
  • Aký zisk priniesol štúdiu Warner Bros film Joker, ktorý pôvodne odmietali natočiť
  • Koľko štúdiá míňajú na propagáciu filmov a že je to častokrát drahšie ako ich samotné natočenie
  • Aké sú skutočné náklady filmov, aké sú skryté poplatky, koľko zarábajú herci a podobne

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
3
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.