
Disney zarobilo na Avengers: Endgame v čistom 900 miliónov dolárov. Robert Downey Jr. získal za rolu Iron Mana v jednom filme 75 miliónov
Disney zarobilo na Endgame poriadny balík peňazí.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Avengers: Endgame prišlo do kín pred rokom aj 4 dňami. Popri výročí premiéry najväčšieho filmu v dejinách kinematografie si Deadline pripravilo analýzu jeho tržieb a ziskov.
Server v posledných dňoch odhaľuje najziskovejšie filmy minulého roka, a to vďaka mnohým zdrojom v Hollywoode a jeho zákulisí, ktoré reálne vidia do účtovných kníh a poznajú skutočné náklady, tržby a zisky hollywoodskych blockbusterov.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1612 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM

Kino tržby totiž neznačia, koľko štúdio na filme zarobilo. Nie sú v nich započítané náklady na propagáciu, distribúciu filmov po celom svete, častokrát nie sú započítané ani bonusy pre tvorcov a hercov. Inými slovami, pri blockbusteroch si k rozpočtu pre film musíš pripočítať desiatky až stovky miliónov dolárov a až potom dostaneš reálne náklady.
Avengers: Endgame štartovalo v USA v rekordnom počte kín, porazilo všetkých rekordmanov v kasových rebríčkoch a behom prvého víkendu v kinách zarobilo celosvetovo neuveriteľných 1,2 miliardy dolárov. To je suma, ktorá sa len ťažko spracuváva nielen pre kasových analytikov. Pred pár rokmi by zrejme každý expert vysmial hocikoho, kto by tvrdil, že nejaký film dokáže zbúrať kiná v otváracom víkende takou silou.

Natočenie, propagácia a distribúcia filmu stáli štúdio Disney 511 miliónov dolárov. Snímka nakoniec v kinách zarobila 2,8 miliardy dolárov. Stále najväčší trh na svete, USA, sa postaral o 858 miliónov dolárov, zatiaľ čo druhý najväčší trh – Čína, zase pripísal na konto snímky 630 miliónov dolárov.
Zatiaľ čo hollywoodske štúdiá dostávajú z čínskych kín 25 % podiel z predaja na vstupenkách, v USA je to bežne 51 %. Disney si však od sietí kín v USA nárokuje oveľa väčší podiel, obzvlášť pri veľkých blockbusteroch.
A ako sa prevádzkovatelia kín vyjadrili pre Deadline, jednoducho sa im to oplatí. Disney posiela do kín svoje miliardové remaky klasických rozprávok z minulosti, častokrát miliardové pixarovky, miliardové Star Wars, miliardové animáky (ako Frozen 2) a v neposlednom rade miliardové marvelovky. V prípade Avengers: Endgame si Disney od kín vypýtalo 65 % z predaja vstupeniek po USA a Kanade.

Ako je možné, že film, ktorý len z kino tržieb zarobil 2,8 miliardy dolárov, v konečnom dôsledku zaznamenal zisk „len“ 900 miliónov dolárov? Na tomto obrázku nájdeš prehľad všetkých skutočných nákladov a zárobkov, takže to rýchlo pochopíš. Takmer miliardový profit je v kinopriemysle niečím nepredstaviteľným. Marvel Studios rozohrali veľkú hru a určite v nej budú pokračovať, takže sa v nasledujúcich 5-8 rokoch znova dočkáme veľkého finále alá Infinity War/Endgame, aj keď už s novými postavami.
Je šialené, že Endgame pokrylo svoje náklady na natočenie filmu a jeho propagáciu už v premiérovom víkende, obzvlášť, keď táto suma činila viac ako pol miliardy. Endgame sa tak stalo najziskovejším filmom minulého roka. Z 2,8 miliardy, ktoré komiksovka zarobila v kinách, sa štúdiu Disney vrátilo 1,18 miliardy dolárov. Z predaja práv televíznym spoločnostiam a streamovacím platformám Disney zinkasovalo ďalších 608 miliónov dolárov. Masívne však boli aj vedľajšie náklady.

Disney vyplatilo na bonusoch 175 miliónov dolárov, pričom Robert Downey Jr. z toho dostal rovných 55 miliónov dolárov. Prebehla však aj platba vopred za účasť vo filme v sume 20 miliónov dolárov. Downey tak celkovo zinkasoval za jeden film 75 miliónov dolárov. Celkové náklady teda vyšli Disney na 899 miliónov dolárov. Celkový zisk činil 900 miliónov dolárov. Pre porovnanie, také Infinity War v čistom zarobilo pol miliardy dolárov.
Rekordy Avengers: Endgame ako najzárobkovejšieho filmu v kinách v dejinách kinematografie (pred započítaním inflácie) ostanú zrejme navždy neprekonané. Kino priemysel sa totiž rapídne mení, o čo sa postaral hlavne koronavírus.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.