Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 1. 6. 2020 meniny má Žaneta

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály - Tržby – Box Office
2
Dominik Vetrák
28. apríl 2020, 14:14
Čas čítania: 2:24
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Disney zarobilo na Avengers: Endgame v čistom 900 miliónov dolárov. Robert Downey Jr. získal za rolu Iron Mana v jednom filme 75 miliónov

Disney zarobilo na Endgame poriadny balík peňazí.

Dominik Vetrák
28. apríl 2020, 14:14
Čas čítania: 2:24
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Avengers: Endgame prišlo do kín pred rokom aj 4 dňami. Popri výročí premiéry najväčšieho filmu v dejinách kinematografie si Deadline pripravilo analýzu jeho tržieb a ziskov.

 

Server v posledných dňoch odhaľuje najziskovejšie filmy minulého roka, a to vďaka mnohým zdrojom v Hollywoode a jeho zákulisí, ktoré reálne vidia do účtovných kníh a poznajú skutočné náklady, tržby a zisky hollywoodskych blockbusterov. 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 975 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
Tlmiče na auto, nahrávacie štúdio či nový byt. Čo by si TOP 5 finalistov SuperStar kúpili za 75 000 €, ak by vyhrali?Tlmiče na auto, nahrávacie štúdio či nový byt. Čo by si TOP 5 finalistov SuperStar kúpili za 75 000 €, ak by vyhrali?
Pocit, že niekomu úplne a bezvýhradne patrím, ma viac uspokojí ako sex samotný. Vyspovedali sme Slovákov, ktorí obľubujú tvrdý sexPocit, že niekomu úplne a bezvýhradne patrím, ma viac uspokojí ako sex samotný. Vyspovedali sme Slovákov, ktorí obľubujú tvrdý sex
Kuky band: Miliónové videnia sme nečakali. Vo videu ma spomenul aj PPPeter, máme spolu niečo natočiť (Rozhovor)Kuky band: Miliónové videnia sme nečakali. Vo videu ma spomenul aj PPPeter, máme spolu niečo natočiť (Rozhovor)
VIAC

 

 

Kino tržby totiž neznačia, koľko štúdio na filme zarobilo. Nie sú v nich započítané náklady na propagáciu, distribúciu filmov po celom svete, častokrát nie sú započítané ani bonusy pre tvorcov a hercov. Inými slovami, pri blockbusteroch si k rozpočtu pre film musíš pripočítať desiatky až stovky miliónov dolárov a až potom dostaneš reálne náklady. 

 

Avengers: Endgame štartovalo v USA v rekordnom počte kín, porazilo všetkých rekordmanov v kasových rebríčkoch a behom prvého víkendu v kinách zarobilo celosvetovo neuveriteľných 1,2 miliardy dolárov. To je suma, ktorá sa len ťažko spracuváva nielen pre kasových analytikov. Pred pár rokmi by zrejme každý expert vysmial hocikoho, kto by tvrdil, že nejaký film dokáže zbúrať kiná v otváracom víkende takou silou.

 

Disney zarobilo na Avengers: Endgame v čistom 900 miliónov dolárov. Robert Downey Jr. získal za rolu Iron Mana v jednom filme 75 miliónov dolárov
Zdroj: Marvel Studios/Disney

Natočenie, propagácia a distribúcia filmu stáli štúdio Disney 511 miliónov dolárov. Snímka nakoniec v kinách zarobila 2,8 miliardy dolárov. Stále najväčší trh na svete, USA, sa postaral o 858 miliónov dolárov, zatiaľ čo druhý najväčší trh – Čína, zase pripísal na konto snímky 630 miliónov dolárov.

 

Zatiaľ čo hollywoodske štúdiá dostávajú z čínskych kín 25 % podiel z predaja na vstupenkách, v USA je to bežne 51 %. Disney si však od sietí kín v USA nárokuje oveľa väčší podiel, obzvlášť pri veľkých blockbusteroch.

 

A ako sa prevádzkovatelia kín vyjadrili pre Deadline, jednoducho sa im to oplatí. Disney posiela do kín svoje miliardové remaky klasických rozprávok z minulosti, častokrát miliardové pixarovky, miliardové Star Wars, miliardové animáky (ako Frozen 2) a v neposlednom rade miliardové marvelovky. V prípade Avengers: Endgame si Disney od kín vypýtalo 65 % z predaja vstupeniek po USA a Kanade. 

 

Disney zarobilo na Avengers: Endgame v čistom 900 miliónov dolárov. Robert Downey Jr. získal za rolu Iron Mana v jednom filme 75 miliónov dolárov
Zdroj: Marvel Studios/Disney

Ako je možné, že film, ktorý len z kino tržieb zarobil 2,8 miliardy dolárov, v konečnom dôsledku zaznamenal zisk „len“ 900 miliónov dolárov? Na tomto obrázku nájdeš prehľad všetkých skutočných nákladov a zárobkov, takže to rýchlo pochopíš. Takmer miliardový profit je v kinopriemysle niečím nepredstaviteľným. Marvel Studios rozohrali veľkú hru a určite v nej budú pokračovať, takže sa v nasledujúcich 5-8 rokoch znova dočkáme veľkého finále alá Infinity War/Endgame, aj keď už s novými postavami. 

 

Je šialené, že Endgame pokrylo svoje náklady na natočenie filmu a jeho propagáciu už v premiérovom víkende, obzvlášť, keď táto suma činila viac ako pol miliardy. Endgame sa tak stalo najziskovejším filmom minulého roka. Z 2,8 miliardy, ktoré komiksovka zarobila v kinách, sa štúdiu Disney vrátilo 1,18 miliardy dolárov. Z predaja práv televíznym spoločnostiam a streamovacím platformám Disney zinkasovalo ďalších 608 miliónov dolárov. Masívne však boli aj vedľajšie náklady.

 

Disney zarobilo na Avengers: Endgame v čistom 900 miliónov dolárov. Robert Downey Jr. získal za rolu Iron Mana v jednom filme 75 miliónov dolárov
Zdroj: Marvel Studios/Disney

Disney vyplatilo na bonusoch 175 miliónov dolárov, pričom Robert Downey Jr. z toho dostal rovných 55 miliónov dolárov. Prebehla však aj platba vopred za účasť vo filme v sume 20 miliónov dolárov. Downey tak celkovo zinkasoval za jeden film 75 miliónov dolárov. Celkové náklady teda vyšli Disney na 899 miliónov dolárov. Celkový zisk činil 900 miliónov dolárov. Pre porovnanie, také Infinity War v čistom zarobilo pol miliardy dolárov. 

 

Rekordy Avengers: Endgame ako najzárobkovejšieho filmu v kinách v dejinách kinematografie (pred započítaním inflácie) ostanú zrejme navždy neprekonané. Kino priemysel sa totiž rapídne mení, o čo sa postaral hlavne koronavírus. 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: deadline.comFoto: Marvel Studios/Disney Tagy: avengers: endgame
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
3
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.