Je drahší než tie slovenské, no ponúka viac vozidiel a voľný prístup za volant.
Slovensko vyrába viac áut na tisíc obyvateľov, než ktorýkoľvek iný štát na svete. Toto odvetvie napriek hrozbám stále rastie a tvorí približne 50 % celého nášho priemyslu.
Vzhľadom na veľkosť a kúpnu silu krajiny máme aj pomerne bohaté možnosti, ako môžeš tie najnovšie autá vyrobené u nás alebo v zahraničí, vidieť naživo a na jednom mieste. Reč je, samozrejme, o autosalónoch. Na jar sa o slovo už pravidelne zvykne prihlásiť bratislavská Incheba a októbrový termín zas patrí Nitre.
Zaužívaný koncept dvoch výstav ročne však má aj svojich kritikov. Tí naznačujú, že pre predajcov môže byť organizácia prezentácií na dvoch udalostiach pomerne veľkou záťažou a preto sa stáva, že niektoré veľké značky, napríklad z nemeckého prémiového tria, na jednej alebo druhej prehliadke chýbajú.
Nitra má tiež objektívne problém s kapacitou areálu. Posledný ročník znamenal mesto plné dopravných policajtov, dlhé kolóny na všetkých prístupových cestách a parkovanie návštevníkov na tráve všade v aréali Agrokomplexu. Treba počítať aj s desaťminútovou prechádzkou k výstavným halám, ktoré nie sú navzájom prepojené. V zlom počasí si teda zrejme pribalíš aj dáždnik.
Tretia alternatíva pre západné Slovensko
Do hľadáčika si však automobiloví nadšenci alebo záujemcovia o nového tátoša môžu dať aj hlavné mesto Rakúska. Až do nedele 19. januára tam totiž prebieha Vienna Autoshow 2020. Boli sme sa pozrieť, či sa ti sem oplatí podniknúť víkendový výlet, alebo nie.
Čo vo VIedni uvidíš, a za koľko
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Za čo sú často kritizované slovenské autosalóny
- Koľko stojí lístok na autosalón vo Viedni
- Ako sa tam dostaneš a ktoré autá tam uvidíš
- Ktoré modely nás zaujali najviac
- Ako dôležité boli vo Viedni elektromobily