Zavedenie rozpočtového stropu a nových pravidiel má zlepšiť predbiehanie.
Formulu 1 čakajú od roku 2021 veľké zmeny. Skupina Liberty Media, ktorá seriál vlastní, tak spolu s FIA využila vôbec prvú príležitosť, aby šport posunula smerom k svojim predstavám. Doterajšie pokusy, ako zlepšiť predbiehanie a zatraktívniť preteky totiž často narážali na predchádzajúce dohody a odmietavý postoj samotných tímov, snažiacich sa hájiť najmä svoje vlastné záujmy.
Vzhľad monopostov sa drasticky zmení. Veľká časť malých a komplikovaných krídelok by mala z karosérie zmiznúť, prípadne sa presunúť na podlahu. Dnes totiž autá môžu jazdiť blízko za sebou len veľmi obtiažne, keďže za inou formulou strácajú až polovicu z aerodynamického prítlaku.
Zjednodušenie karosérie by malo rozostupy v zákrutách skrátiť a umožniť autám prežiť aj nejaký ten ostrejší kontakt so súperom bez toho, aby z formule okamžite odleteli dôležité súčiastky.
Zmení sa teda predné a zadné krídlo a pribudnú väčšie 18-palcové pneumatiky, viac podobné tým z bežných áut. Kontroverzný systém DRS pre uľahčenie predbiehania však na autách zostane.
Druhým problémom je, že tie najvyššie priečky na pódiu dnes ovláda len Mercedes, Ferrari a Redbull. Od roku 2021 preto začne platiť rozpočtový strop pre tímy vo výške 175 miliónov dolárov na sezónu.
Silnejšie stajne by tak nemali byť schopné výraznejšie odskočiť od tých chudobnejších. Strop by zároveň mohol prilákať nové tímy a ďalšie automobilky. Už dlho sa špekuluje napríklad o Volkswagene, Audi alebo Porsche.
Rozpočet bude vynucovaný aj skrátením času, ktorý tímy môžu stráviť v aerodynamických tuneloch a piatkové tréningy priamo na trati by mali byť ešte dôležitejšie. Strop však nebude zahŕňať marketingové náklady a sumy potrebné na platy jazdcov či seniorského personálu.
Do piatkových tréningov tiež budú musieť tímy častejšie nasadzovať mladých jazdcov z nižších sérií.
Motory, teda súčasné 1,6-litrové hybridné šesťvalce, zostanú v autách aj po roku 2021 v prakticky nezmenenej podobe. Vývoj nových jednotiek by totiž priniesol ďalšie výrazné náklady. Nepočíta sa ani so žiadnym prechodom k plne elektrickým agregátom, na tie má totiž stále výhradné práva Formula E.
Tímy si však budú sami navrhovať o niečo menej súčiastok. Niektoré kľúčové prvky budú štandardizované a teda všetkým poskytované od vytendrovaného externého dodávateľa. Iné si síce tímy vyrobia vo vlastnej réžii, no výhradne na základe prísne jasne zadaných dizajnov.