Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 21. 2. 2020 meniny má Eleonóra

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály - Pod radarom
1
Jakub S.
2. august 2017, 15:06
Čas čítania: 2:15

Christopher Nolan odmieta akúkoľvek spoluprácu s Netflixom: „Ich stratégia je nezmyselná.“

Renomovaný režisér má s Netflixom zásadný problém.

Jakub S.
2. august 2017, 15:06
Čas čítania: 2:15
Christopher Nolan odmieta akúkoľvek spoluprácu s Netflixom: „Ich stratégia je nezmyselná.“
Zdroj: The Hollywood Reporter
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Christopher Nolan je zástancom klasického prístupu k filmárčine, jej produkcii a distribúcii. Svoje snímky prispôsobuje veľkému plátnu, odmieta digitalizovanie natáčania a je odporcom 3D. A hoci sa mnohým modernizovaným postupom vyhýba, je aktívnym zástancom nenahraditeľného kinozážitku. Nie je teda žiadnym prekvapením, že režisér nepatrí k veľkým fanúšikom streamovacieho giganta, najmä keď ide o pozíciu Netflixu pri distribúcii. Ten totiž odmieta posielať svoje originálne snímky do kín.

 

„Netflix má bizarnú averziu pre podporu kinofilmov. Majú túto nezmyselnú stratégiu, že vydanie a streamovanie snímky prebieha ako simultárny proces, čo je pochopiteľne model nevhodný pre prezentáciu v kinách. Tým pádom sa v tejto oblasti ani nesnažia stať nejakým hráčom, čo mi príde ako premrhaná príležitosť.“

 

Christopher Nolan odmieta akúkoľvek spoluprácu s Netflixom: „Ich stratégia je nezmyselná.“

 

Nolan zároveň dodal, že Amazon, ktorý svoju produkciu v kinách prezentuje pred tým, ako ju sprístupní online, by nemal byť hádzaný s Netflixom do jedného vreca: „Môžete si všimnúť, že Amazon nerobí rovnakú chybu. Kinodistribúcia má 90-dňové časové okno pred samotný streamovaním. Tento model je dokonale použiteľný. Je skvelý.“

 

Napriek tomu, že Netflix je známy poskytovaním voľnej ruky a nezanedbateľných finančných prostriedkov pre nezávislých filmárov, Nolan ostáva skeptický: „Myslím, že investícia do filmárskej tvorby by v prípade Netflixu bola hodná väčšieho rešpektu, keby zároveň nebola akousi bizarnou snahou o boj proti samotným kinám. Je to naozaj nezmyselné. Nechápem to.“ 

 

Režisér si nebral servítku pred ústa ani pred pár mesiacmi, kedy bol počas debaty o vtedy blížiacom sa Dunkirku konfrontovaný s prieskumom vraviacim, že diváci majú tendenciu chcieť niekoľko odlišných možností kde a ako pozerať filmovú produkciu. „Jediná platforma, o ktorej som ochotný debatovať je prezentácia v kinosálach“, zareagoval Nolan. Bolo teda pochopiteľné, že s odpoveďou na otázku o potencionálnej spolupráci s Netflixom neváhal: „Nie. Prečo by som to robil? Ak natočíte kinofilm, chcete, aby bol premietaný v kinách.“

 

Christopher Nolan odmieta akúkoľvek spoluprácu s Netflixom: „Ich stratégia je nezmyselná.“

 

Brit poznamenal, že podobný koncept nie je ničím novým a odkazuje na príchod videa v 90. rokoch, kedy sa signifikantné množstvo filmov tiež nedostávalo do kín. Voči televíznej tvorbe má potom ďalšie výhrady: „Každá generácia si myslí, že vynašla televíziu a pred nimi žiadna kvalitná tvorba neexistovala. Ak sa pozriete na rôzne údajné zlaté časy televízie, možete si všimnúť tendenciu komunity, ktorá zakaždým tlačí na pílu a prehlasuje, že práve oni sú oným prelomom. Naopak filmy túto tendenciu nemajú. Len ťažko nájdede ľudí vraviacich, že to, čo robíme, je o toľko lepšie ako tvorba povedzme 50. rokov. Je to len štylistický rozdiel.“

 

Nolan si nemyslí, že by seriály vytláčali filmovú tvorbu z trónu pop-kultúry: „Pred 10 rokmi sa ma ľudia pýtali, ako film prežije nárast popularity videohier. Dnes je to virtuálna realita, televízia. Sú to len odlišné veci. Nepohybujú sa v rovnakej aréne. Ja sám milujem televíziu. Som veľkým fanúšikom toho, čo na tejto platforme robí môj brat. Rád ho pozorujem pracovať s týmto formátom. Je to úplne odlíšné médium.

 

Christopher Nolan odmieta akúkoľvek spoluprácu s Netflixom: „Ich stratégia je nezmyselná.“

 

Veľkorozpočtová štúdiová tvorba je Nolanovou obľúbenou platformou, keďže podľa jeho vlastných slov je miestom kde najviac vidieť súznenie umenia a komercie. Režisér vraví, že so správnymi a produktívnymi pracovnými vzťahmi sú zdroje a distribučné mechanizmy ponúkané veľkými štúdiami (v jeho prípade Warner Bros.) nenahraditeľné. Na druhú stranu si obozretne volí, aké projekty na takú úroveň prinesie. Svoju krátkometrážnu snímku Quay z roku 2014 napríklad produkoval sám a bez pomocných kolies veľkého štúdia. 

 

PS: Takto zareagoval Will Smith na novinára, ktorý chcel odpoveď na to, čo si o Nolanových vyjadreniach o Netflixe myslí on a režisér David Ayer (spolu natočili veľmi dobre vyzerajúcu buddy cop fantasy Bright pre Netflix).

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
12
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.