Sexuálna scéna, ktorá sa zapíše do dejín kinematografie.
Ak ste novinku kanadského režiséra ešte nevideli, ďalej radšej nečítajte. Blade Runner 2049 patrí bezpochyby medzi to najlepšie, čo nám filmový priemysel priniesol tento rok. Denis Villeneuve natočil za posledné tri roky aj drsné Sicario či zimomriavkové Arrival a musíme uznať, že momentálne patrí medzi absolútnu režisérsku špičku. Tí, ktorí ste jeho najnovší počin videli, budete zrejme súhlasiť, že do žánru priniesol mnoho skvelých a zároveň aj originálnych nápadov.
Jedným z nich je ospevovaná sexuálna scéna s hologramom v podaní Any de Armas, jej fyzickej spoločníčky Mackenzie Davis a našeho obľúbeného Ryana Goslinga. Po premiére sa na internete strhla diskusia o tom, ako sa daná scéna vôbec natočila a ako si ju jednotliví diváci interpretujú. Villeneuve nám v jednom rozhovore prezradil viac z technického hľadiska, ale zároveň načrtol aj emocionálny vývoj Goslingovej postavy K.
V snahe dať K šancu, aby mohol dosiahnuť intímny kontakt so ženou, Joi (Armas) najíma Mariette (Davis), ktorá má reprezentovať jej fyzickú podobu. Joi sa s ňou postupne snaží zosynchronizovať a my dostávame surreálnu a nezabudnuteľnú sekvenciu plnú erotiky, aká tu ešte nebola. Joi skúša napodobnovať pohyby Mariette a hoci obe postavy prežívajú rozličné emócie, Villeneuve sa ich rozhodol nezosynchronizovať úplne: „To, ako sa hýbu oči či ruka... Myslel som si, že čím bude menšie dané gesto, tým bude erotickejšie a silnejšie. Totálne som si zamiloval myšlienku, že by mohol divák cítiť pocity oboch žien v rovnakom čase, no a akosi si predstaviť aj tretiu postavu.”
Obe herečky sa na natáčaní snažili napodobniť mimiku tej druhej, a tým docieliť podobné pohyby tela a tváre. Je to asi tak náročné, ako to vyzerá a obe potrebovali naozaj neskutočné množstvo pokusov. Tím pre vizuálne efekty na danej sekvencii pracoval oveľa dlhšiu dobu, než je zvykom a použili sa aj 3D modely samotných herečiek, aby isté momenty do seba dokonale pasovali. Hovorilo sa aj o tom, že by diváci mali pocítiť hranicu našich technológií. Režisér sa napokon scénu rozhodol ponechať utajenú, a rovnako tak požadoval od novinárov, aby sa o nej ani len nezmienili. Otázkou už len ostáva, či by daná scéna v prípade jej predstavenia verejnosti pred premiérou pomohla reklamnej kampani, alebo sa Villeneuve rozhodol dobre a ponechal ju ako prekvapenie.
Pravdou je, že hoci snímka oplýva vysokou kvalitou, nepriťahuje do kín dostatočné množstvo divákov, čo sme si potvrdili v našom článku venujúcemu sa tržbám. Napriek tomu sa tematika a vizuál filmu radia medzi to najveľkolepejšie, čo sme tento rok v sálach kín zažili a budeme veľmi radi, ak bude Villeneuve pokračovať v podobných projektoch aj naďalej. Čo si o sekvencii myslíte vy?