Nový Evoque akoby z oka väčšiemu Velaru vypadol.
Range Rover Evoque za svoje roky pôsobenia oslovil takú veľkú skupinu ľudí, že sa jeho tvorcovia rozhodli osvedčený recept zachovať aj v novej, v poradí druhej generácii. Áno, mohlo by sa zdať, že ide len o omladzujúci facelift, pravdou však je, že sa pozeráte na od podlahy nový automobil, ktorý naďalej stelesňuje luxusné mestské SUV.
Tradičná koncepcia – nízka strecha a masívne blatníky – ostáva nezmenená, zásadné zmeny sa odohrali len na koncoch vozidla. Vpredu nájdeme masku v štýle väčšieho Velara, o čom svedčia úzka štruktúra a ešte užšie Matrix LED svetlomety. Príbuznosť však netaja ani ďalšie detaily, či už je reč o zapustených kľučkách dverí alebo prepojených koncových LED-kových svetlách.
Nakoľko ide o zástupcu značky Land Rover, ani tu nemôže chýbať viacero dobrých predpokladov na solídne schopnosti v teréne. Za všetko hovorí svetlá výška až 212 milimetrov, brodivosť až 600 milimetrov či nájazdové uhly 25° vpredu, respektíve 30,6° vzadu.
Aj interiér vsádza na osvedčené krivky a základnú koncepciu. Moderné technológie však pochádzajú z väčších modelov. Aby sme boli presnejší, už aj Evoque dostal multimediálny systém Touch Pro Duo. Jeho podstatou sú dve dotykové obrazovky, ktoré plynulo nadväzujú na horizontálne orientovanú palubnú dosku. V oboch prípadoch ide o 10" displeje, automobilka pritom avizuje značné zrýchlenie softvéru.
Land Rover však vyzdvihuje najmä väčší komfort a pohodlie pre posádku. Môžu za to nielen ešte luxusnejšie spracovanie a plejáda kvalitných materiálov, ale aj nárast vnútorných rozmerov. Pod všetko sa podpísal nárast rázvoru o 21 milimetrov, z čoho profituje predovšetkým zadná posádka. Batožinový priestor má 591 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1 383 litrov.
Novinka sa následne pýši dvomi zaujímavými vychytávkami. Vnútorné spätné zrkadlo ClearSight prichádza s možnosťou zmeny na obrazovku premietajúcu vo vysokom rozlíšení obraz zo zadnej parkovacej kamery. Druhou novinkou je systém Ground View, ktorý na centrálnom displeji dokáže premietať priestor pred vozidlom vpredu v takom štýle, akoby išlo o priehľadnú kapotu. Vodič tak vidí aj to, čo si cez prednú kapotu nevie predstaviť.
Technici zapracovali na zvýšení tuhosti karosérie a zároveň na znížení hmotnosti, keďže Evoque zďaleka nepatril medzi najľahších. Základný stavebný kameň druhej generácie zastupuje nová platforma Premium Transverse Architecture, čo len a len potvrdzuje, že vo veci je nanovo vyvinuté vozidlo.
Štandardom bude mild-hybridná technológia so 48 V sieťou, ktorá za ideálnych podmienok dokáže nielen odpojiť, ale aj úplne vypnúť motor počas jazdy. Základným agregátom má byť benzínový trojvalec Ingenium, ten však do ponuky príde neskôr (aj ako plug-in hybrid). Základné jednotky zastrešujú benzínové a naftové štvorvalce, o sprevodovanie sa postará výhradne 9-stupňová automatická prevodovka.
K dispozícii nepochybne bude aj pohon všetkých štyroch kolies. Naopak, rozlúčiť sa musíme s 3-dverovým variantom. Ten bol síce na trhu vskutku pozoruhodným unikátom, veľa fanúšikov si však nenašiel, preto s ním automobilka v druhej generácii nepočíta.