Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 20. 6. 2019 meniny má Valéria

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Módny seriál
4
Peter H.
9. október 2017, 18:51

Odzvonilo resellerom Supreme? Kultová značka pravdepodobne čoskoro zmení pravidlá hry

Rok 2017 sa nesie v duchu veľkých zmien a po spolupráci s Louis Vuitton sa legendárne Preme vybralo novým smerom.

Peter H.
9. október 2017, 18:51
Odzvonilo resellerom Supreme? Kultová značka pravdepodobne čoskoro zmení pravidlá hry
Zdroj: racked.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Pred pár hodinami sa na internete potvrdila správa o tom, že značka Supreme predala menšinový podiel vo svojej spoločnosti správcovskej firme The Carlyle Group a aj keď detaily samotnej zmluvy nie sú pre verejnosť známe, podľa dostupných informácií je jasné, že svet streetwearu čakajú veľké zmeny. Jeden z najkultovejších brandov na scéne si už od svojho založenia v roku 1994 zakladal najmä na politike "Fuck 'Em", ktorá v skratke znamenala to, že majitelia značky mali úplnú kontrolu nad jej fungovaním a práve vďaka tomu si získali aj srdcia mnohých fanúšikov pouličnej kultúry.

 

Preme si totiž vybudovalo jednu z najsilnejších fanúšikovských základní na svete, ktorá podnietila vznik mnohých odvetví vo svete módy, akým je napríklad reselling, no keďže peniaze hýbu svetom, skejtový brand z New Yorku sa dostal do pozornosti kravaťákov a biznismenov, ktorí vyčíslili hodnotu samotnej značky na zhruba $1 miliardu.

 

Jeff Pang, Brooklyn 1997 @rbumali @jeffersonpang

Príspevok, ktorý zdieľa Supreme (@supremenewyork),


 

Tu sa vraciame späť k firme The Carlyle Group, ktorá po novom vlastní 50% Supreme, čo v konečnom dôsledku vôbec nie je až taký menšinový podiel, ako by sa na prvý pohľad zdalo, keďže vývoj značky za posledných pár rokov naznačuje tomu, že Supreme už v minulosti prijalo kapitál od iných firiem a samotný zakladateľ, James Jebbia by tým pádom úplne vypustil z rúk väčšinový podiel vo svojej firme.

 

Podľa slov zakladateľa spoločnosti Google Voice a Google Analytics, Wesleyho Chana, však hlavnou úlohou správcovskej spoločnosti The Carlyle Group nie je tunelovanie ale podpora fungovania firmy a zvýšenie ziskov, ktoré dosiahnu tým, že do Supreme nainštalujú vlastný manažment a zefektívnia model ich fungovania.

 

Odzvonilo resellerom Supreme? Kultová značka pravdepodobne čoskoro zmení pravidlá hry

 

Supreme patrí bez pochýb medzi značky, ktoré si dokázali podmaniť celý svet, ale príchod nového investora by mal posunúť jej globalizáciu na úplne inú úroveň. Jedným z prvotných znakov nadchádzajúcich zmien tak mohla byť už aj kolaborácia so značkou Louis Vuitton, ktorá otvorila streetwearu brány do sveta vysokej módy v plnej paráde ale pre samotnú firmu bolo oveľa dôležitejšie napr. otvorenie brooklynskej pobočky z 5. októbra.

 

Donedávna totiž platilo, že kamenné obchody Supreme boli len v 11 mestách po celom svete (z toho 6 v Japonsku), ale aktuálna situácia naznačuje tomu, že noví majitelia budú chcieť zacieliť viacero ďalších kľúčových metropol a v neposlednom rade aj Čínu, ktorá je druhým najväčším spotrebiteľským trhom na svete.

 


 

S tým je však spojených množstvo zmien, ktoré priamo ovplyvnia samotných zákazníkov a v neposlednom rade aj resellerov. Väčší zisk sa totiž dá dosiahnuť len ak sa otvoria nové pobočky, tým pádom sa musí vyrobiť viac produktov, a to je v rozpore s doterajším fungovaním brandu. Podobný vzorec však pochopiteľne nie je vo svete módy žiadnou novinkou, no ak si spomenieme na prípad A Bathing Ape z februára 2011, kedy NIGO predal 90%-ný podiel vo svojej značke firme I.T., ostáva nám len dúfať, že rovnaký scenár sa nebude opakovať. Odchod vedúcej osobnosti a zmena v štruktúre firmy totiž znamenala drastický úpadok jednej z najlegendárnejších značiek streetwearu, ktorá tak dnes žije už iba zo svojej predošlej slávy.

 

Odzvonilo resellerom Supreme? Kultová značka pravdepodobne čoskoro zmení pravidlá hry

 

Spoločnosť ako The Carlyle Group by totiž neodkúpila podiel v Supreme len kvôli tomu, aby nemusela stáť v radách na box logo, a tým pádom sa dá predpokladať, že v priebehu 3 až 5 rokov bude chcieť vyboostovať hodnotu firmy na ešte vyššiu úroveň a v zápätí ju predať niektorému z módnych konglomerátov, akým je napríklad LVMH alebo Kering, resp. vstúpiť na burzu.

Aký je teda výsledok a čo môžeme v budúcnosti očakávať? Jedna vec je istá. Supreme už nikdy nebude výhradne kultovým brandom, ako tomu bolo doteraz a cesta "komercie" by tak mohla svojim spôsobom ovplyvniť aj svet resellingu. Produktov bude viac, obchodov bude viac, dostupnosť bude lepšia, štvrtkové dropy pravdepodobne ostanú, no limitované kúsky už viac nebudú také limitované.

 

Louis Vuitton/Supreme #LVxSUPREME

Príspevok, ktorý zdieľa Supreme (@supremenewyork),


 

Ak by sa dokonca naplnili tie najhoršie scenára a Preme by po vzore BAPE podstúpilo aj kroky znižovania nákladov, ich produkty by sa mohli začať vyrábať v Číne (čo sa mimochodom do istej miery deje už dnes) a z pôvodnej myšlienky brandu by tak ostalo iba holé bogo. Fanúšikovia sa teraz môžu už len modliť, aby spoločnosť The Carlyle Group investovala aj do kvality a zveľaďovania značky zvnútra a nie len slepo utekala za ziskom.

Ohodnoť článok
108
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.