Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 24. 7. 2019 meniny má Vladimír

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Ľudia
13
johnnybravo
21. máj 2016, 17:06

Jediné stretnutie, ktoré odštartovalo príbeh miliónovej značky hodiniek. Švéd Filip vďaka nemu žije v najdrahšom apartmáne v Štokholme

Inšpiratívny príbeh mladého Švéda.

johnnybravo
21. máj 2016, 17:06
Jediné stretnutie, ktoré odštartovalo príbeh miliónovej značky hodiniek. Švéd Filip vďaka nemu žije v najdrahšom apartmáne v Štokholme
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
13
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Na aké dôležité vlastnosti sa človek pozerá, ak si chce zadovážiť nové hodinky? Mnohí z nás sa už počas strednej či dokonca základnej školy dostali do situácie, keď nám učarovali hodinky na ruke nášho otca, známej osobnosti alebo úplne náhodného človeka, ktorý okolo nás prechádzal. Milióny potenciálnych zákazníkov začínajú nosiť hodinky už v útlom veku a aj keď tieto predchádzajúce myšlienky mal v roku 2011 v hlave aj jeden sympatický a najmä šikovný Švéd menom Filip Tysander, založeniu jednej z najúspešnejších spoločností vo svojej oblasti predchádzal výlet do ďalekej Austrálie.

 

Jediné stretnutie, ktoré odštartovalo príbeh miliónovej značky hodiniek. Švéd Filip vďaka nemu žije v najdrahšom apartmáne v Štokholme

 

Filip Tysander mal v roku 2011 iba 26 rokov. Očakával, že tento rok sa do jeho osobnej histórie zapíše ako jednej z vôbec najúspešnejších, keďže jeho vysokoškolské štúdium sa blížilo k úspešnému koncu a jeho okolie bolo patrične hrdé. Filip vtedy ešte ani netušil, že okrem vysokoškolského diplomu mu do vienka vlastným pričinením padne úplne nová spoločnosť, z ktorej sa za 5 rokov stane jeden z najväčších hráčov v oblasti hodiniek. Aby sme ťa ale správne uviedli do príbehu, ktorý odštartoval spoločnosť Daniel Wellington, musíme sa vrátiť ešte do čias, keď Filip končil ešte len strednú školu. V tom čase mal hneď niekoľko možností, ako vo svojom živote pkoračovať, a keď sa naskytla príležitosť odísť hneď po maturite do Austrálie a nabrať tam nejaké pracovné skúsenosti spolu s nezabudnuteľnými zážitkami, rozhodnutie bolo rýchle. Filip odložil vysokú školu na istý čas bokom a práve tento životný krok mu do života priniesol jedného anglického džentlmena s menom, ktoré by si mohol uhádnuť. Práve v Austrálii sa Filip stretol s Danielom Wellingtonom, dodnes neznámym anglickým chlapíkom, ktorý Švéda zaujal na prvý pohľad nielen štýlom, ale najmä hodinkami. Bolo očividné, že si mohol dovoliť takmer čokoľvek, ale namiesto toho mal na ruke hriešne drahé hodinky značky Rolex, na ktorých nahradil pôvodný remienok klasickým NATO remienkom spopularizovaným najmä na vojenských hodinkách britských námorníkov v 70. rokoch minulého storočia. Spočiatku sa čudoval, prečo by to človek s toľkými penazmi robil, ale onedlho už pochopil, že práve tento muž mu môže poslúžiť ako skvelá inšpirácia.

 

Z Austrálie sa teda vrátil späť do Švédska, ale na hodinky na čas zabudol. Zamestnal sa v niekoľkých firmách, pracoval na rôznych pozíciách, ale v jeho vnútri ho to stále ťahalo k vlastnému biznisu. Keď ho potom vyhodili z poslednej práce, rozhodol sa začať štúdium na univerzite s cieľom naučiť sa čo najviac o podnikaní a o tom, ako to v skutočnosti chodí. Počas štúdia preto založil hneď dve spoločnosti, tá prvá predávala kravaty a druhá zase plastové hodinky do každých podmienok. Nedalo by sa povedať, že prvé podnikateľské lastovičky skončili neúspechom, pretože sa mu celkom slušne darilo, ale Filip v spomínanom roku 2011 urobil najdôležitejší krok, keď zobral asi 20-tisíc našetrených eur a vložil ich do spoločnosti s názvom, ktorý dnes pozná takmer celý svet. Spoločnosť Daniel Wellington je teda pomenovaná po skutočne existujúcom anglickom mužovi a ako dnes Filip hovorí, keby sa jedného dňa skutočný Daniel Wellington objavil v jeho kancelárii, musel by sa skryť pod stôl, pretože by sa od hanby asi prepadol pod zem.

 

Jediné stretnutie, ktoré odštartovalo príbeh miliónovej značky hodiniek. Švéd Filip vďaka nemu žije v najdrahšom apartmáne v Štokholme

 

Prvé kroky novej spoločnosti spočívali v tom, že Filip využil svoje získané skúsenosti na otvorenie internetového obchodu a namiesto toho, aby si najal profesionálneho grafika a zaplatil mu stovky eur, radšej si sadol za stôl a vo Photoshope za niekoľko hodín vymyslel jednoduché logo, ktoré sa mu však páči dodnes. Nasledovala komunikácia so spoločnosťami, ktoré by mu boli schopné vyrobiť prvé prototypy a keď konečne vymyslel jednoduchý, ale aj sofistikovaný dizajn, čakal už len to, koľko ho to bude pri čínskych výrobcoch stáť. Prvou a najdôležitejšou zásadou pri vytváraní dizajnu bola jednoduchosť a minimalistická funkčnosť, ktorá perfektne poslúži, ale zákazníka neodradí prehnanými doplnkami.

 

Azda jedným z najťažších krokov k tomu, aby sa nový produkt na trhu dostal aj ku konečnému zákazníkovi a oslovil potenciálnych kupcov, je jeho propagácia. V roku 2011 boli síce sociálne médiá na svojom historickom vrchole, ale iba málo značiek spolupracovalo priamo s novými internetovými hviezdami tak, ako značka Daniel Wellington. Okrem bežných reklám sa totiž Filip rozhodol začať spoluprácu priamo s aktívnymi tvorcami na rôznych platformách, ktorí štýlové hodinky propagovali na svojich profiloch a objednávky sa postupne začali len tak hrnúť. Úspech samozrejme neprišiel len tak zo dňa na deň, ale už v roku 2014 predala spoločnosť Daniel Wellington hodinky v hodnote 70 miliónov dolárov a keď sa to o rok nato zvýšilo na 170 miliónov dolárov, Filip ako jediný majiteľ firmy zarobil parádnych 66 miliónov dolárov. Nečudo, že sa potom stal majiteľom najdrahšieho apartmánu v celom švédskom Štokholme. A len tak mimochodom, Daniel Wellington už stihol preniknúť aj na slovenský trh, veď medzi internetových tvorcov, ktoré už jeho hodinky propagovali, patrí napríklad aj Gogo.

  

Jediné stretnutie, ktoré odštartovalo príbeh miliónovej značky hodiniek. Švéd Filip vďaka nemu žije v najdrahšom apartmáne v Štokholme

Ohodnoť článok
18
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.