Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
21. mája 2016 o 17:06
Čas čítania 0:00
johnnybravo

Jediné stretnutie, ktoré odštartovalo príbeh miliónovej značky hodiniek. Švéd Filip vďaka nemu žije v najdrahšom apartmáne v Štokholme

ZAUJÍMAVOSTI AUSTRÁLIA HODINKY ŠVÉDSKO
Uložiť Uložené

Inšpiratívny príbeh mladého Švéda.

Na aké dôležité vlastnosti sa človek pozerá, ak si chce zadovážiť nové hodinky? Mnohí z nás sa už počas strednej či dokonca základnej školy dostali do situácie, keď nám učarovali hodinky na ruke nášho otca, známej osobnosti alebo úplne náhodného človeka, ktorý okolo nás prechádzal. Milióny potenciálnych zákazníkov začínajú nosiť hodinky už v útlom veku a aj keď tieto predchádzajúce myšlienky mal v roku 2011 v hlave aj jeden sympatický a najmä šikovný Švéd menom Filip Tysander, založeniu jednej z najúspešnejších spoločností vo svojej oblasti predchádzal výlet do ďalekej Austrálie.

Jediné stretnutie, ktoré odštartovalo príbeh miliónovej značky hodiniek. Švéd Filip vďaka nemu žije v najdrahšom apartmáne v Štokholme
Zdroj: www.va.se

Filip Tysander mal v roku 2011 iba 26 rokov. Očakával, že tento rok sa do jeho osobnej histórie zapíše ako jednej z vôbec najúspešnejších, keďže jeho vysokoškolské štúdium sa blížilo k úspešnému koncu a jeho okolie bolo patrične hrdé. Filip vtedy ešte ani netušil, že okrem vysokoškolského diplomu mu do vienka vlastným pričinením padne úplne nová spoločnosť, z ktorej sa za 5 rokov stane jeden z najväčších hráčov v oblasti hodiniek. Aby sme ťa ale správne uviedli do príbehu, ktorý odštartoval spoločnosť Daniel Wellington, musíme sa vrátiť ešte do čias, keď Filip končil ešte len strednú školu. V tom čase mal hneď niekoľko možností, ako vo svojom živote pkoračovať, a keď sa naskytla príležitosť odísť hneď po maturite do Austrálie a nabrať tam nejaké pracovné skúsenosti spolu s nezabudnuteľnými zážitkami, rozhodnutie bolo rýchle. Filip odložil vysokú školu na istý čas bokom a práve tento životný krok mu do života priniesol jedného anglického džentlmena s menom, ktoré by si mohol uhádnuť. Práve v Austrálii sa Filip stretol s Danielom Wellingtonom, dodnes neznámym anglickým chlapíkom, ktorý Švéda zaujal na prvý pohľad nielen štýlom, ale najmä hodinkami. Bolo očividné, že si mohol dovoliť takmer čokoľvek, ale namiesto toho mal na ruke hriešne drahé hodinky značky Rolex, na ktorých nahradil pôvodný remienok klasickým NATO remienkom spopularizovaným najmä na vojenských hodinkách britských námorníkov v 70. rokoch minulého storočia. Spočiatku sa čudoval, prečo by to človek s toľkými penazmi robil, ale onedlho už pochopil, že práve tento muž mu môže poslúžiť ako skvelá inšpirácia.

Odporúčané
KVÍZ: Rolex, Breitling aj Casio. Dokážeš priradiť známe modely hodiniek k správnej značke? KVÍZ: Rolex, Breitling aj Casio. Dokážeš priradiť známe modely hodiniek k správnej značke? 17. novembra 2024 o 11:00

Z Austrálie sa teda vrátil späť do Švédska, ale na hodinky na čas zabudol. Zamestnal sa v niekoľkých firmách, pracoval na rôznych pozíciách, ale v jeho vnútri ho to stále ťahalo k vlastnému biznisu. Keď ho potom vyhodili z poslednej práce, rozhodol sa začať štúdium na univerzite s cieľom naučiť sa čo najviac o podnikaní a o tom, ako to v skutočnosti chodí. Počas štúdia preto založil hneď dve spoločnosti, tá prvá predávala kravaty a druhá zase plastové hodinky do každých podmienok. Nedalo by sa povedať, že prvé podnikateľské lastovičky skončili neúspechom, pretože sa mu celkom slušne darilo, ale Filip v spomínanom roku 2011 urobil najdôležitejší krok, keď zobral asi 20-tisíc našetrených eur a vložil ich do spoločnosti s názvom, ktorý dnes pozná takmer celý svet. Spoločnosť Daniel Wellington je teda pomenovaná po skutočne existujúcom anglickom mužovi a ako dnes Filip hovorí, keby sa jedného dňa skutočný Daniel Wellington objavil v jeho kancelárii, musel by sa skryť pod stôl, pretože by sa od hanby asi prepadol pod zem.

Jediné stretnutie, ktoré odštartovalo príbeh miliónovej značky hodiniek. Švéd Filip vďaka nemu žije v najdrahšom apartmáne v Štokholme

Prvé kroky novej spoločnosti spočívali v tom, že Filip využil svoje získané skúsenosti na otvorenie internetového obchodu a namiesto toho, aby si najal profesionálneho grafika a zaplatil mu stovky eur, radšej si sadol za stôl a vo Photoshope za niekoľko hodín vymyslel jednoduché logo, ktoré sa mu však páči dodnes. Nasledovala komunikácia so spoločnosťami, ktoré by mu boli schopné vyrobiť prvé prototypy a keď konečne vymyslel jednoduchý, ale aj sofistikovaný dizajn, čakal už len to, koľko ho to bude pri čínskych výrobcoch stáť. Prvou a najdôležitejšou zásadou pri vytváraní dizajnu bola jednoduchosť a minimalistická funkčnosť, ktorá perfektne poslúži, ale zákazníka neodradí prehnanými doplnkami.

Azda jedným z najťažších krokov k tomu, aby sa nový produkt na trhu dostal aj ku konečnému zákazníkovi a oslovil potenciálnych kupcov, je jeho propagácia. V roku 2011 boli síce sociálne médiá na svojom historickom vrchole, ale iba málo značiek spolupracovalo priamo s novými internetovými hviezdami tak, ako značka Daniel Wellington. Okrem bežných reklám sa totiž Filip rozhodol začať spoluprácu priamo s aktívnymi tvorcami na rôznych platformách, ktorí štýlové hodinky propagovali na svojich profiloch a objednávky sa postupne začali len tak hrnúť. Úspech samozrejme neprišiel len tak zo dňa na deň, ale už v roku 2014 predala spoločnosť Daniel Wellington hodinky v hodnote 70 miliónov dolárov a keď sa to o rok nato zvýšilo na 170 miliónov dolárov, Filip ako jediný majiteľ firmy zarobil parádnych 66 miliónov dolárov. Nečudo, že sa potom stal majiteľom najdrahšieho apartmánu v celom švédskom Štokholme. A len tak mimochodom, Daniel Wellington už stihol preniknúť aj na slovenský trh, veď medzi internetových tvorcov, ktoré už jeho hodinky propagovali, patrí napríklad aj Gogo.

Jediné stretnutie, ktoré odštartovalo príbeh miliónovej značky hodiniek. Švéd Filip vďaka nemu žije v najdrahšom apartmáne v Štokholme
Domov
Zdieľať
Diskusia