Technologický pokrok nám bude v blízkej budúcnosti šetriť čas.
Keď dnes v hlavnom meste Anglicka nasadnete na palubu lietadla niektorej z tradičných aeroliniek a pôjdete cez celý Atlantik až do amerického New Yorku, iba samotný let vám zaberie cez 7 hodín. Finančne zahojení mohli zase do roku 2003 siahnuť po poriadne mastnej letenke, ktorá im zabezpečila miesto v lietadle Concorde spoločnosti British Airways dosahujúcom rýchlosť až okolo 2 100 kilometrov za hodinu, takže sa z Londýna do vyššie spomenutého mesta na východe Spojených štátoch dostali neporovnateľne rýchlejšie. Za taký luxus vrátane spiatočnej letenky však zaplatili zhruba 20-tisíc dolárov, takže z toho nemohla byť nikdy komerčná záležitosť. Po rokoch sa ale myšlienka s nadzvukovým lietaním opäť vracia. A už čoskoro sa dokonca premení na realitu. Startup Boom Technology má totiž naozaj ambiciózny plán, ktorý ak vyjde, tak v našej histórii pribudne ďalší významný míľnik, pretože sa z nadzvukového cestovania zrejme stane úplne bežná vec.
Tento plán pozostáva z návrhu, výroby a taktiež zavedenia enormne rýchleho lietadla do komerčnej prevádzky, pričom samotná letenka z Londýna do New Yorku a naspäť by nás mala zo začiatku stáť okolo 5-tisíc dolárov, čo samozrejme postupom času pôjde výrazne nižšie. Stačí, ak sa na niečo podobné odhodlajú aj ďalší potenciálni konkurenti a všetko začne hrať v prospech koncového zákazníka.
40-miestne lietadlo Boom Technology, ktoré dokáže podľa informácií z webu Bloomberg letieť rýchlosťou až neuveriteľných 2 330 kilometrov za jednu jedinú hodinu (Mach 2.2), nás prepraví tou istou trasou cez Atlantik za skutočne dychberúci čas - iba 3 hodiny a necelých 30 minút. Aj keď zatiaľ ešte fyzicky neexistuje, zhotovenie moderného dopravného prostriedku je vraj otázkou pár rokov. Startup nedávno odhalil vizuálny koncept a zároveň prezradil, že vyhotovenie dostupnejšej a rýchlejšej náhrady za Concorde je možné vďaka technologickému pokroku, ktorý nastal behom poslednej dekády. "Nápad hovorí o lietadle, ktoré ide rýchlejšie, ako akékoľvek iné civilné lietadlo, avšak za cenu biznis triedy," prezradil 35-ročný Blake Scholl, CEO a jeden zo zakladateľov Boom Technology, kde momentálne pracuje 11 ľudí, z čoho sú šiesti profesionálni piloti. Ich dielo, ktoré údajne bude až o 30% efektívnejšie ako Concorde, plánujú vyrobiť z kompozitného materiálu spevneného prostredníctvom uhlíkových vlákien, čo mu umožní dosahovať tak veľkú rýchlosť pri badateľne menších nákladoch. Pri konštrukčných a dizajnérskych prácach zase používajú špeciálny softvér, a ten im vďaka virtuálnym simuláciám v počítačoch ušetrí celé mesiace tvrdej driny. Tou najlepšou správou je však to, že ranný prototyp lietadla zrejme uskutoční svoj prvý testovací let už niekedy koncom roka 2017.