Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
15. júla 2015, 19:34
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Autonómne Audi RS7 zhodilo 400 kíl, výkon 560 koní a absencia vodiča sa nezmenili

TECH AUDI
Uložiť Uložené

Vývoj autonómneho riadenia v podaní Audi napreduje ďalej.

Určite vám utkvelo v pamäti, keď automobilka Audi minulý rok vypustila na Hockenheimring ostrú RS7-čku Sportback. Na tom by možno nebolo nič netradičné, pointou však bola skutočnosť, že počas jazdy na čas vo vozidle nesedel vodič, presnejšie nikto. Išlo totiž o test, ktorého účelom bolo, okrem iného, spropagovať systém Audi Piloted Driving. Ten pracuje na základe GPS signálu, umožňujúceho lokalizovať vozidlo na presnosť v centimetroch, a 3D kamier snímajúcich okolie vozidla, porovnávajúce dané zábery s databázou. Základný kameň autonómneho riadenia, ktoré chce automobilka so štyrmi kruhmi po prvýkrát použiť v pripravovanej, novej vlajkovej lodi A8, bude zastúpená údajne v obdobnom a tak veľkom rozsahu vôbec prvý raz v sériovom vozidle. Špeciálne upravené Audi RS7 oháknute do netradičného bielo-čierneho kabátu vtedy zožalo slávu, keďže celý okruh dokázalo absolvovať len za 2 minúty a 10 sekúnd, pričom na rovinke dosahovalo rýchlosť až 240 km/h. Pre priblíženie špecifickej technológie z Ingolstadtu treba povedať, že koncepčný automobil bol vybavený systémom a databázou plnou informácií a údajov o tomto známom okruhu. Tie následne systém porovnával s aktuálnym obrazom zachyteným 3D kamerami, čo vozidlu vo výsledku umožnilo prejsť celú trať čisto a po ideálnej stope. Ako uviedli kompetentní od Audi, vozidlo priam dokonale vedelo, kedy a o koľko má zrýchliť, respektíve brzdiť a v milimetrovej presnosti natočiť volant v závislosti od okruhu.

Autonómne Audi RS7 zhodilo 400 kíl, výkon 560 koní a absencia vodiča sa nezmenili


Audi sa však s výsledkom neuskromnilo a vývoj, pochopiteľne, prešiel za ostatný čas ešte ďalej. Do rúk zobrali ďalší exemplár, ktorý pomenovali Robby a uskutočnili na ňom ešte rozsiahlejšie úpravy. Snahou vývojárov bolo odľahčiť vozidlo, čo sa im aj patrične podarilo, nakoľko po novom je o citeľných 400 kilogramov Audi RS7 ľahšia. Vo výsledku to znamená aj to, že na kalifornskom okruhu Sonoma Raceway dokázal testovaný prototyp absolvovať jeden okruh len za 2 minúty a 1 sekundu. Kompetentní tvrdia, že vozidlo dostali na hranicu fyzikálnych schopností a že danú trať prešlo bez vodiča za porovnateľný, či dokonca lepší čas než profesionálni jazdci závodných áut. Vo všeobecnosti, okrem osadenej technológie, ide prakticky o sériové vozidlo, ktoré tentokrát dostalo charakteristický polep v červeno-čiernom odtieni. Samozrejme, keďže sme sa medzičasom dočkali ľahkej modernizácie RS7-čky samotnej, na okruh bol vyslaný model po facelifte s drobnými optickými úpravami. Pohonné ústrojenstvo ostalo nezmenené, čo značí, že nápravy roztáča 4.0 TFSI V8 s výkonom 412 kW / 560 koní s krútiacim momentom 700 N.m. V reči čísel sa teda bavíme o vozidle, v tomto prípade s "umelou inteligenciou", ktoré dokáže akcelerovať na stovku za približne 3,9 sekundy, pričom pri deaktivovanom obmedzovači by zvládlo maximálnu rýchlosť približne 305 km/h.

Autonómne Audi RS7 zhodilo 400 kíl, výkon 560 koní a absencia vodiča sa nezmenili

Autonómne Audi RS7 zhodilo 400 kíl, výkon 560 koní a absencia vodiča sa nezmenili

Autonómne Audi RS7 zhodilo 400 kíl, výkon 560 koní a absencia vodiča sa nezmenili

Autonómne Audi RS7 zhodilo 400 kíl, výkon 560 koní a absencia vodiča sa nezmenili

Autonómne Audi RS7 zhodilo 400 kíl, výkon 560 koní a absencia vodiča sa nezmenili

Autonómne Audi RS7 zhodilo 400 kíl, výkon 560 koní a absencia vodiča sa nezmenili

Autonómne Audi RS7 zhodilo 400 kíl, výkon 560 koní a absencia vodiča sa nezmenili
Domov
Zdieľať
Diskusia